A7N8X-VM probleem, LED knippert, CPU-fan draait langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Computer van mijn broertje:
Sys-specs: A7N8X-VM, Athlon-XP 2000+, 256MB RAM, 80GB Maxtor, Medion Geforce 4 MX 420

Ok, het volgende probleem:
situatie 1: Computer start op, geeft 0,0 beeld, niet op onboard VGA, niet op de Geforce.

* BIOS-reset gedaan. (stekker los, batterij eruit, jumpers verplaatst, batterij terug, stekker terug)

situatie 2: Stekker erin, mobo lampje gaat knipperen (2x per sec) en CPU-fan gaat draaien op +/- 25% snelheid. Verder gebeurt er niets, lampje blijft knipperen en CPU-fan blijft draaien. Als monitor is aangesloten geeft ie om de 10sec een tik (geluid van aan/uit-gaan van monitor)
De CPU-fan geeft ook zachtje tikjes, alsof ie aan/uit gaat (op het ritme waarop ook het lampje knippert) 8)7

* toch maar es voor die Geforce kijken, kaart in andere comp gehangen, daar geeft mobo 3 fijne piepjes 8) (boekje geeft aan AGP-probleem) conclusie -> waarschijnlijk kaart stuk. :/

situatie 3: Radeon 9000 (uit ander comp) in computer gehangen, LED blijft knipperen, CPU-fan blijft langzaam draaien (met tikjes) en de fan op de Radeon9000 vertoont zelfde kuur (langzaam draaien met tikjes)

* gezocht op ASUS-website naar bovenstaand symptoom, niks kunnen vinden. Ook op google gezocht, maar het probleem lijkt te gecompliceerd te zijn. Via Google en GoT heel wat topics gevonden over knipperende power-LEDs en HDD-leds, maar niks wat ook maar n btje op dit probleem lijkt. |:(

Mijn vermoeden is dus: EXIT videokaart en EXIT moederbord.
Maar ik kan het fout hebben. ;)

iets met foto's...

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Het zou ook kunnen dat je voeding het zowat gehad heeft... Of de voltage converters op je moederbord...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou ook even een andere voeding proberen als ik jou was. ;)

Ik heb zelf ook gedonder gehad met een Asus A7N8X-VM. Spontane reboots etc. Dat heb ik gelukkig op kunnen lossen. Als ie eenmaal draait is het een prima bord.

Maar probeer ff een andere voeding, van minimaal hetzelfde wattage en het liefst sterker natuurlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2005 00:49 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Gaan we proberen ! :)

iets met foto's...

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hmz als dat lampje knipperd heb je een voedingsprobleem (dit durf ik voor 99% zeker te zeggen, en haal ik uit ervaring). Ook omdat de boel wel gaat draaien (fans ook langzaam). Dit kan dus ook komen door kortsluiting (mobo raakt kast, defect mobo, fout in voeding, etc).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan denk ik ook zijn dat het moederbord misschien wel begeven heeft. Ik heb laatst een Gigabyte 8SIMLP binnen gehad die 2 jaar perfect had gedraaid maar nu begon het bord een beetje te flippen. Powerled dus lichtje aan de voorkant van de kast constant aan/uit. Lampje geloof ik op moederbord wat aan en uit ging constant. De fan draaide ook op ongeveer 25%. De voeding was gewoon goed. Dit was een In-Win 250w voor Micro ATX met 12A op de 12V. Asrock bordje erin gezet en het probleem was verholpen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
ok, ik heb een andere voeding (Zalman 300W) geprobeerd, hij geeft nu compleet geen draad, helemaal niks nada noppes. Als ik de oorspronkelijke voeding (FSP 250W) in een andere computer (Fujitsu Siemens mobo, intel chipset, P4) probeer geeft hij ook helemaal niets.

Als ik de voedingen weer in hun oorspronkelijk computers neerzet, draait alles weer zoals het was. Dus de andere computer draait dan weer gewoon, en de probleemcomputer geeft weer knipperend lampje en 25% fan.

Videokaart verklaar ik overigens voor dood, tenzij mensen nog iets anders weten. :Y)

iets met foto's...

Pagina: 1