Toon posts:

Laptop Accu is naar de kl*t*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Mijn laptop, Fujitsu siemens (amilo m-1424) centrinotje 1.6ghz 512mb 40gb, is alweer een paar maandjes oud. Echter denk ik dat de accu dus naar de klote geholpen is. Ik denk de oorzaak ook te hebben. Waarschijnlijk is de oorzaak geweest dat ik hem te lang in het stopcontact heb gehouden toen die volledig opgeladen was, volgens het boekje gaat de accu duur daardoor omlaag. Best wel een trieste accu eigenlijk maarja.. feit is en blijft dat Fujitsu mij waarschijnlijk geen nieuwe gaat geven dus moet ik zelf een nieuwe kopen, maar als het dezelfde type is die verrot gaat als je hem te lang in stopcontact houdt dan hoef ik die niet.
Momenteel houdt de accu het hoogstens 40/45 mins vol bij erg weinig belasting, veels te weinig voor mij dus (en voor een centrino).
Iemand misschien een oplossing hiervoor?
Misschien iemand met dezelfde ervaring?

Accu gegevens:
model 255/259 Series Litium ion battery
Battery pack: 255-3S4400-F1P1 (valt dus helaas ook niet in de inruil actie van fujitsu voor die gevaarlijke ontploffende accu's)
10.8Vdc 4400mAh
Battery cell made by Panasonic
Made by Cheng Uei
Made in China

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 23:39 ]

Verwijderd

Je meld gewoon dat je probleem hebt met machine. En, dat je zelf aan het testen bent geweest, en dat je accu het nog maar 40 a 45 min vol houdt.
Dat jij de oorzaak weet, hoeven zij toch niet te weten?
A|s je zo eerlijk bent, ken je nooit ergens garantie claimen, want dan zeg je overal dat het je eigen schuld is.
Dus gewoon bellen en probleem uitleggen, en niet beginnen over lang opladen enz!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je systeem lang aan de accu laten hangen is funest voor de accuduur, vandaar dat als je je systeem langer dan 2 dagen niet gebruikt dan gewoon de accu eruit halen.

Kijk eens in de bios of je een optie hebt om de accu te verversen dat wil nog wel eens helpen. Soms helpt het ook om de accu 24 uur in de vriezer te leggen en kijken of hij dan wat meer doet.
Anders is het toch een kwestie van nieuwe accu kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:41:
Je meld gewoon dat je probleem hebt met machine. En, dat je zelf aan het testen bent geweest, en dat je accu het nog maar 40 a 45 min vol houdt.
Dat jij de oorzaak weet, hoeven zij toch niet te weten?
A|s je zo eerlijk bent, ken je nooit ergens garantie claimen, want dan zeg je overal dat het je eigen schuld is.
Dus gewoon bellen en probleem uitleggen, en niet beginnen over lang opladen enz!
Kan idd nooit kwaad om het te proberen .. zal van de week nog wel bellen

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:41:
Je systeem lang aan de accu laten hangen is funest voor de accuduur, vandaar dat als je je systeem langer dan 2 dagen niet gebruikt dan gewoon de accu eruit halen.

Kijk eens in de bios of je een optie hebt om de accu te verversen dat wil nog wel eens helpen. Soms helpt het ook om de accu 24 uur in de vriezer te leggen en kijken of hij dan wat meer doet.
Anders is het toch een kwestie van nieuwe accu kopen.
Heb in de bios die optie niet gezien.
Nieuwe accu wil ik best wel kopen alleen ik zie een beetje af van de accu's van fujitsu siemens.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:25

PnD

like in Pinda ^_^

Is het nou zo dat het slecht is om een volgeladen accu in je laptop te laten zitten als je op netstroom werkt?

Ik werk nl. met een hp nc6000 met docking station en op school met adapter en die zit eigenlijk vrijwel altijd volgeladen aan de netstroom.

Verwijderd

Topicstarter
PnD schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:00:
Is het nou zo dat het slecht is om een volgeladen accu in je laptop te laten zitten als je op netstroom werkt?

Ik werk nl. met een hp nc6000 met docking station en op school met adapter en die zit eigenlijk vrijwel altijd volgeladen aan de netstroom.
Dat vraag ik me eigenlijk ook af... Het zou niet moeten. Een regelaartje oid zou dat moeten regelen bij een degelijk laptop

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PnD schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:00:

Het is af te raden om echt lange tijd te werken op netstroom, dat is funest voor accus (ook al zou dat niet zo mogen zijn). Je merkt gewoon dat je accu heel snel brakker begint te worden (met mijn eerste notebook had ik dat ook, daarna er gewoon op gaan letten en je merkt dat je accu gewoon een stuk minder snel aftakelt).
Ik trek daarom ook altijd de accu uit mijn notebook als ik hem bijv een week niet mobiel gebruik (en hij dus aan de netstroom hangt).

Verwijderd

het is een uniwill laptop (met siemens sticker) en daar zit over het angemeen 4 maanden garantie op de accu, en ze staan er om bekend dat ze na 6 maanden stuk zijn. met een beetje research voor je deze laptop kocht had je dit probleem kunnen besparen.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 13:58
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:47:
het is een uniwill laptop (met siemens sticker) en daar zit over het angemeen 4 maanden garantie op de accu, en ze staan er om bekend dat ze na 6 maanden stuk zijn. met een beetje research voor je deze laptop kocht had je dit probleem kunnen besparen.
4 maanden garantie is erg vaag.. zal zeker 1 jaar moeten zijn (anders kun je nog gebruik maken van de consumentenbescherming)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:42
accu is een verbruiksartikel wat net als een autoband zal afnemen in kwaliteit afhankelijk van de levensduur en manier van gebruik. Daarom zit er bijna altijd zes (niet vier) garantie op productiefouten op accu's. Dit is o.a. ook bij GSM's van toepassing en valt echt niet onder het consumentenrecht van twee jaar op consumenten producten.
Anders was het geweest als de accu niet verwisselbaar was geweest zoals bij de apple IPOD. De accu is dan vast onderdeel van het product.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Batterijen zijn verbruiksartikelen, dus daar hoeft geen 1 jaar garantie op te zitten

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dell batterijen hebben standaard 1 jaar garantie.

Klant: waarom heb ik geen garantie meer op de batterij? ik heb voor 3 jaar gekozen.
ik: batterijen zijn onderdelen die slijten naarmate ze gebruikt worden.
Klant: ah! stuur maar een nieuwe want de mijne is nog nooit gebruikt, hij staat altijd op bureau
ik: wtf koop je dan een laptop balzak --> vertaald in (ook daar kan een batterij van slijten)
Klant: dikke vinger

Maargoed, ik heb altijd begrepen dat de batterij toch stopt met laden als ie vol is :S.

Je bios batterij zit toch ook continue op het moederbord??? Wordt ook constant geladen hoor.

Tis gewoon bullshit, sommige batterijen gaan lang mee, sommige niet, en dan heeft de klant pech. Ik heb een laptop (433mhz) waarvan de accu 2 uur meegaat met het afspelen van dvd. Dan zeg hij na een half uur dat hij leeg is en gaat vervolgens vrolijk verder.

Wat heb je aan deze post, niks, maar ik raad klanten bij hun 2e batterij ook altijd aan de batterij er alleen in te doen als ze op stap gaan. En omdat ik geen moederborden wil vervangen zeg ik er bij dat ze de contactpunten niet stoffig moeten laten worden.

Verwijderd

Pixal schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:33:
Maargoed, ik heb altijd begrepen dat de batterij toch stopt met laden als ie vol is :S.
Da's juist 't probleem, li-ions gaan kapot als ze continu 100% geladen zijn.
Bij een 100% lading kan de capaciteit bijzonder hard afnemen (+/- 20% per jaar als ze gewoon in de kast liggen. Bij gebruik nog veel harder).
Ze leven 't langst als je ze op 40% koel bewaard. Dan is het verlies +/- 5% per jaar (bij niet gebruiken...).
Niet te laag houden, want dan gaat ie echt dood.
Bij mij heeft 't gewerkt, mijn accu (Dell I8600, Sony accu) heeft nog vrijwel de originele capaciteit. Hij is nu iets meer dan een jaar oud.
Je bios batterij zit toch ook continue op het moederbord??? Wordt ook constant geladen hoor.
lithium celletjes zijn niet op te laden (tenminste, niet die dingen op 't moederbord). Maargoed die worden zo weinig belast dat ze wel een aantal jaar meegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing: nieuwe batterij kopen, een keer volledig opladen en leeg laten lopen, daarna weer opladen tot 40% en in ijskast leggen. Voor de rest op stroom werken thuis en als ik hem nodig heb uit de ijskast halen?

't lijkt wel kookles :-).

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09
ik heb t idee dat je accu's altijd juist lekker regelmatig moet gebruiken. Ik haal soms express even de stekker eruit als ik weet dat ik m al n weekie niet heb gebruikt bijv...gewoon voor zorgen dat je m niet te ver ontlaadt dan is het gebruiken van de accu echt niet erg, maar zelfs goed volgens mij. Anders wordt je accu lui :O

• AzzKickah
  • Laatst online: 21:18

AzzKickah

06-CENSORED

Pixal schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:33:
Dell batterijen hebben standaard 1 jaar garantie.

Klant: waarom heb ik geen garantie meer op de batterij? ik heb voor 3 jaar gekozen.
ik: batterijen zijn onderdelen die slijten naarmate ze gebruikt worden.
Klant: ah! stuur maar een nieuwe want de mijne is nog nooit gebruikt, hij staat altijd op bureau
ik: wtf koop je dan een laptop balzak --> vertaald in (ook daar kan een batterij van slijten)
Klant: dikke vinger

Tis gewoon bullshit, sommige batterijen gaan lang mee, sommige niet, en dan heeft de klant pech. Ik heb een laptop (433mhz) waarvan de accu 2 uur meegaat met het afspelen van dvd. Dan zeg hij na een half uur dat hij leeg is en gaat vervolgens vrolijk verder.

Wat heb je aan deze post, niks, maar ik raad klanten bij hun 2e batterij ook altijd aan de batterij er alleen in te doen als ze op stap gaan. En omdat ik geen moederborden wil vervangen zeg ik er bij dat ze de contactpunten niet stoffig moeten laten worden.
Zeg dan dat de garantie ingaat op moment van aankoop door de klant. :z

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Mijn laptop is nu ook > 1 jaar oud, hangt bijna constant aan de stroom, alleen als ik reis (met de trein, 2x daags 45min ;) ) loopt ie op de accu. Toch kan ik niet zeggen dat de capaciteit noemens waardig is afgenomen, nog altijd gaat de accu ~2uur mee (laatst perongelukt 'getest' toen ik met een stel vrienden een filmpje was gaan kijken en er na afloop achterkwam dat ik was vergeten de stekker in het stopcontact te steken... :X ), evenveel als in het begin. Ik denk dat het belangrijkste is dat er een overlaadt beveiling in je accu/laptop/adapter/whereever zit. Ik weet namelijk dat mijn accu niet wordt bijgeladen als de accu spanning > 96% is.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
Da Fox schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:10:
Mijn laptop is nu ook > 1 jaar oud, hangt bijna constant aan de stroom, alleen als ik reis (met de trein, 2x daags 45min ;) ) loopt ie op de accu. Toch kan ik niet zeggen dat de capaciteit noemens waardig is afgenomen, nog altijd gaat de accu ~2uur mee (laatst perongelukt 'getest' toen ik met een stel vrienden een filmpje was gaan kijken en er na afloop achterkwam dat ik was vergeten de stekker in het stopcontact te steken... :X ), evenveel als in het begin. Ik denk dat het belangrijkste is dat er een overlaadt beveiling in je accu/laptop/adapter/whereever zit. Ik weet namelijk dat mijn accu niet wordt bijgeladen als de accu spanning > 96% is.
precies, een overlaad beveiliging dacht ik ook aan. Dat zou toch wel in een beetje degelijk laptop moeten zitten... 8)7

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:15:
[...]

precies, een overlaad beveiliging dacht ik ook aan. Dat zou toch wel in een beetje degelijk laptop moeten zitten... 8)7
Is die dan niet kapot bij hem? Dan kun je via dat wel een nieuwe accu regelen/eisen i guess..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik een nieuwe accu ga kopen, waarschijnlijk zijn het gewoon ook brakke accu's. Ik zal maar helaas moeten werken op stroom waar ik ook ben :(. 30 min houdtie het nu ongeveer vol.
Volgend keer geen fujitsu siemens meer maar gewoon een goed laptop met overlaad beveiliging en een goed accu.
Iemand goede ervaringen met een goed merk(en)? Van Acer hoor ik wel goede verhalen, accu's gaan ook lang mee (3 a 4 uur)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 00:35 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:49:
Ik denk niet dat ik een nieuwe accu ga kopen, waarschijnlijk zijn het gewoon ook brakke accu's. Ik zal maar helaas moeten werken op stroom waar ik ook ben :(. 30 min houdtie het nu ongeveer vol.
Volgend keer geen fujitsu siemens meer maar gewoon een goed laptop met overlaad beveiliging en een goed accu.
Iemand goede ervaringen met een goed merk(en)? Van Acer hoor ik wel goede verhalen, accu's gaan ook lang mee (3 a 4 uur)
Acers zijn wel goed idd over het algemeen. De Aspire (W)LMi gaat nog wel vaak kapot. (ervaring)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

wij bouwen hier zelf centrino's van diverse merken barebone's (oa. asus, fic, aopen) en die accu's nemen echt niet af in levensduur/capaciteit al laat je je laptop 24/7 aan de netspanning hangen. we hebben er zelf hier ook diverse verschillende in gebruik en die zitten mits we niet onderweg zijn altijd aan de netspanning. als ik de mijne nu lostrek dan doet ie 't over 3/4 uur nog incl wifi. nog nooit geen problemen gehad en nog nooit geen klant terug zien komen met een brakke accu ook niet. dit soort problemen is volgens mij behoorlijk merkgericht. budgetcentrino's. 45 minuten voor een centrino is wel ERG kansloos. sterkte! ik zou zeggen koop een goede losse barebone en schroef je cpu, mem, wifi, hdd en optical over vanuit je oude.

Aunt bunny is coming to get me!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Guys, ik zou li-ion accu's niet in de vriezer stoppen, kunnen exploderen en anders slaat de beveiliging er op en kun je hem weggooien........

Verder denk ik dat het juist goed is voor een accu om hem af en toe even flink te kietelen door op de batteij te gaan werken.........

Verwijderd

Topicstarter
iH8 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 02:23:
wij bouwen hier zelf centrino's van diverse merken barebone's (oa. asus, fic, aopen) en die accu's nemen echt niet af in levensduur/capaciteit al laat je je laptop 24/7 aan de netspanning hangen. we hebben er zelf hier ook diverse verschillende in gebruik en die zitten mits we niet onderweg zijn altijd aan de netspanning. als ik de mijne nu lostrek dan doet ie 't over 3/4 uur nog incl wifi. nog nooit geen problemen gehad en nog nooit geen klant terug zien komen met een brakke accu ook niet. dit soort problemen is volgens mij behoorlijk merkgericht. budgetcentrino's. 45 minuten voor een centrino is wel ERG kansloos. sterkte! ik zou zeggen koop een goede losse barebone en schroef je cpu, mem, wifi, hdd en optical over vanuit je oude.
Je kan het een budget centrino noemen, maar voor die tijd dat ik hem kocht hadie goeie prijs prestatie verhouding (1.6ghz, 512mb, 40gb, radeon9700, 15.4 breedbeeld scherm), het zit em alleen in die accu en die overlaad beveiliging.. dat licht per definitie niet aan de 'centrino configuratie' maar aan brakke accu en overlaad beveiliging die niet bestaat dus..
bedankt voor alle input.. ik heb besloten geen nieuwe accu te kopen, dat is gewoon geldverspilling met deze laptop.
Hopelijk na 3 jaar weer een goed laptop :). Gelukkig is er nog hier en daar wel stroom op me school.

PS: Heb trouwens toch nog garantie gevraagd bij leverancier, kijken wat ze zeggen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 00:59 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:41
Terw_Dan schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:08:
[...]

Het is af te raden om echt lange tijd te werken op netstroom, dat is funest voor accus (ook al zou dat niet zo mogen zijn). Je merkt gewoon dat je accu heel snel brakker begint te worden (met mijn eerste notebook had ik dat ook, daarna er gewoon op gaan letten en je merkt dat je accu gewoon een stuk minder snel aftakelt).
Ik trek daarom ook altijd de accu uit mijn notebook als ik hem bijv een week niet mobiel gebruik (en hij dus aan de netstroom hangt).
nooit geweten.. vandaar dat mijn 1 jaar oude accu nu al weer naar de klote is |:(

li-ion moet je dus in de vriezer leggen lees ik ??

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Jimster
  • Laatst online: 21:38
-ScuL- schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:04:
[...]
nooit geweten.. vandaar dat mijn 1 jaar oude accu nu al weer naar de klote is |:(

li-ion moet je dus in de vriezer leggen lees ik ??
Doe maar niet in de vriezer:
plukke schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:34:
Guys, ik zou li-ion accu's niet in de vriezer stoppen, kunnen exploderen en anders slaat de beveiliging er op en kun je hem weggooien........

Verder denk ik dat het juist goed is voor een accu om hem af en toe even flink te kietelen door op de batteij te gaan werken.........

• ScuL
die post had ik nog niet gezien.

andere opties zijn er niet, als ik mijn AC-adapter eruit trek heb ik circa 2 minuten voordat de laptop uitklapt. accu-capaciteit klopt van 97% op eens naar 2% en dan gaat ie uit (niet eens de tijd om naar slaapstand te gaan).

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06

Tomatoman

Fulltime prutser

Op mijn werk gebruikt iedereen een Fujitsu Siemens laptop. Bij de meesten loopt de accuduur langzaam terug, maar niet spectaculair. Normaliter werkt iedereen met zijn laptop aan een stopcontact, zodat de accu altijd wordt bijgeladen, of hij nou vol is of niet.

Mijn eigen accu kon mijn pc aanvankelijk ongeveer 2 uur aan de praat houden, na een jaar of 3 was dat teruggelopen naar 15 minuten. Ik heb toen de accu laten vervangen en sindsdien is de accuduur nog steeds ongeveer 2 uur. Van diverse collega's heb ik wel gehoord dat zij dezelfde ervaringen hebben. Nieuwere Fujitsu Siemens laptops hebben een langere acculooptijd.

Van geen enkele collega heb ik gehoord dat de accu echt kapot was of binnen een paar maanden dramatisch sneller leeg was. Referentiekader: vele tientallen gebruikers op een totaal van 2500+ collega's die een Fujitsu Siemens laptop gebruiken (allemaal uit de Lifebook serie).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Jimster
  • Laatst online: 21:38
Als je zelf een beetje handig bent kan je proberen voorzichtig je accu te openen en die Li-Ion accu's eruit solderen en dan nieuwe erin stoppen.

• ScuL
tomatoman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:20:
Op mijn werk gebruikt iedereen een Fujitsu Siemens laptop. Bij de meesten loopt de accuduur langzaam terug, maar niet spectaculair. Normaliter werkt iedereen met zijn laptop aan een stopcontact, zodat de accu altijd wordt bijgeladen, of hij nou vol is of niet.

Van diverse collega's heb ik wel gehoord dat zij dezelfde ervaringen hebben. Nieuwere Fujitsu Siemens laptops hebben een langere acculooptijd.

Van geen enkele collega heb ik gehoord dat de accu echt kapot was of binnen een paar maanden dramatisch sneller leeg was. Referentiekader: vele tientallen gebruikers op een totaal van 2500+ collega's die een Fujitsu Siemens laptop gebruiken (allemaal uit de Lifebook serie).
(Mijn laptop is ook Fujitsu Siemens.. Lifebook C-serie).. Ik heb eerst NiMh gehad, dat was nóg erger.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoezo nóg erger? Ik vind het allemaal wel meevallen. Op het moment heb ik een lithium ion batterij en die is na anderhalf jaar gebruik nog net zo goed als toen ik hem kreeg. En een accu die na 2 jaar 'op' is vind ik ook niet gek, dat is nou eenmaal een eigenschap die iedere accu heeft.

Wel hebben LiIon accu's minder last van een geheugeneffect, zodat die over het algemeen het langste meegaan en ongevoelig zijn voor bijladen als ze nog niet helemaal zijn. Bovendien hebben ze een grotere capaciteit dan andere soorten accu's (meestal NiMH) van gelijk gewicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomatoman op 08-09-2005 01:32 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

tomatoman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:31:
Hoezo nóg erger? Ik vind het allemaal wel meevallen. Op het moment heb ik een lithium ion batterij en die is na anderhalf jaar gebruik nog net zo goed als toen ik hem kreeg. En een accu die na 2 jaar 'op' is vind ik ook niet gek, dat is nou eenmaal een eigenschap die iedere accu heeft.

Wel hebben LiIon accu's minder last van een geheugeneffect, zodat die over het algemeen het langste meegaan en ongevoelig zijn voor bijladen als ze nog niet helemaal zijn. Bovendien hebben ze een grotere capaciteit dan andere soorten accu's (meestal NiMH) van gelijk gewicht.
Ik heb gelezen dat LI-ion accu's helemaal geen geheugeneffect kennen. De levensduur van deze soort batterij is afhankelijk van de temperatuur waar de batterij aan blootgesteld wordt. Verder gaat na het fabricageproces het klokje lopen. Levensduur ongeveer 3 jaar. Als je de batterij lang niet gebruikt moet je deze met ongeveer 40% lading in de koelkast leggen (niet de vriezer!!!). Verder moet je de accu vaak herladen, en niet wachten tot deze leeg is. Volledige ontlading verkort ook de levensduur.

Eigenlijk het omgekeerde verhaal als bij niet-lithium batterijen.

Verwijderd

Dit heb ik dus ook met mijn vaders laptop. Die accu is gewoon HE-LE-MAAL dood :'( . Vaag is dat hoor. En die accu die kan je niet meer krijgen( compaq presario 700EA)

en garantie zit er niet meer op want die laptop is al iets van 4 jaar oud

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, ik heb de laptop gelukkig kunnen ruilen via vraag en aanbod met een IBM r51 met een betere processor, meer ram en betere accu die het ongeveer 4 uur volhoudt. echter moet ik het nu wel zonder een ati 9700 doen maar dat maakt niet veel uit.
Ik zit nu wel even met de volgende vraag: als je de accu niet gebruikt en op adapter werkt, is het dan verstandig om de accu eruit te halen?
Op de IBM site staat namelijk dat er over discarge protection op de accu zit, en de IBM helpdesk zei heel vaag dat het niet nodig was zonder een argument te geven.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
http://www.batteryuniversity.com/

Leef je uit. :) Hitte schijnt zo ongeveer het slechtste te zijn dat je een Li-Ion batterij aan kan doen.. dus eruit halen is sowieso niet slecht..

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-01 21:35
Laden/ontladen is van weinig invloed.
Li-ion accus hebben een zwakte en dat is hitte.

Als die videokaart flink toeren gaat maken is het voor mijn accu beter hem eruit te halen en op netstroom te draaien. Accu wordt belachelijk warm en dat killt li-ion batterijen.

EDIT
zie nu de tweede pagina pas :)

[ Voor 6% gewijzigd door RielN op 16-09-2008 12:12 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:31
*zucht*

* GENETX pakt de schop en begint weer modder te scheppen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.