Rivatuner v2.0 15.6

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijsva
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 16:56
Ik weet niet precies waar ik dit kwijt moet, maar ik heb een tutorial gemaakt over rivatuner met het overclocken van je videokaart (met name de 6800 serie)

http://home.wanadoo.nl/ra...clocking/overclocken.html

Misschien kunnen jullie er wat mee ;) suc6

tips of toevoegingen altijd welkom!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 19:28

GG85

.......

Ziet er goed uit, altijd handig voor de wat minder ervaren overclocker.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

De link van de pipelines werkt niet..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• tijsva
GGS_106 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:03:
De link van de pipelines werkt niet..
Hier werkt hij wel hoor :|

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41

charrel

Cortisol4life..

Krijg hier ook een foutmelding bij de pipeline pagina en dan vervolgens plopt ie naar de wanado homepage.

http://home.wanadoo.nl/ra...clocking/pipes_vertex.htm

Error404, pagina niet gevonden.

[ Voor 35% gewijzigd door charrel op 05-09-2005 08:19 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
linkje werkt hier ook niet

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• martijn_tje
  • Laatst online: 03-02 07:31
De tut van HaLDoL (hopen dat ik de hoofdletters goed heb) is veel beter. In deze wordt totaal geen aandacht besteed aan het grootste probleem van de 6800GT's : spanning te kort.

tut van (mede gotter) HaLDoL
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52127

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
spam :?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Sallin
  • Niet online
Als je dat vindt kan je dat via een topicreport melden bij de mods. Dan kunnen zij er over beslissen. Maar het was misschien handig geweest als TS dit topic even met de mods had overlegd.

Ik ben daarentegen wel geinteresseerd in een howto :)

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• tijsva
martijn_tje schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:01:
De tut van HaLDoL (hopen dat ik de hoofdletters goed heb) is veel beter. In deze wordt totaal geen aandacht besteed aan het grootste probleem van de 6800GT's : spanning te kort.

tut van (mede gotter) HaLDoL
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52127
Ik begrijp het probleem. "Om de bios te flashen" wil ik best een tutorial van maken, alleen dit kan ergere gevolgen voor de kaart hebben dan het overclocken met rivatuner.

Ook is de door jou gegeven tutorial vind ikzelf NIET "veel duidelijker" er staan namelijk nieteens plaatjes bij. Bovendien is dit een RIVATUNER tutorial waarin je met RIVATUNER leert werken, en NIET je videokaart naar de klote probeert te helpen dmv voltmods.

PS: als jij een betere tutorial weet, maak er zelf een in het nederlands

Voor diegene waarbij het overclocken niet goed werkt kan dus proberen het voltage te verhogen dmv de bios te flashen waarbij het voltage omhoog gesteld kan worden. (zorg hierbij voor een goede koeling)

Flashen:
http://www.mvktech.net/content/view/15/37/

Backup van je BIOS maken (erg belangrijk):
http://www.mvktech.net/content/view/14/37/

Om je bios aan te passen zodat deze geflashed kan worden:
http://www.mvktech.net/content/view/2069/37/

[ Voor 29% gewijzigd door tijsva op 05-09-2005 13:35 ]

• martijn_tje
  • Laatst online: 03-02 07:31
tijsva schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:30:
Ik begrijp het probleem. "Om de bios te flashen" wil ik best een tutorial van maken, alleen dit kan ergere gevolgen voor de kaart hebben dan het overclocken met rivatuner.

Ook is de door jou gegeven tutorial vind ikzelf NIET "veel duidelijker" er staan namelijk nieteens plaatjes bij. Bovendien is dit een RIVATUNER tutorial waarin je met RIVATUNER leert werken, en NIET je videokaart naar de klote probeert te helpen dmv voltmods.
Drie kwart van wat er op XS staat gaat niet over het flashen van de bios of hardmodden van de kaart.
Is duidelijker altijd beter? Ik vind dat je het niet te veel moet voor kouwen omdat meer mensen het dan denken te begrijpen. Mensen die het denken te begrijpen maar het toch niet helemaal snappen zijn over het algemeen de eerste die hun kaart slopen. Met beter bedoelde ik completer. Het enige wat die tutorial op XS mist is het unlocken en het programmatje ntimings. Wat de rest van rivatuner en andere "Non Viod Your Warrenty" truukjes betreft is die tutorial veel completer.

Voorbeeld 1
Het programma rivatuner. De dingen die daar staan mis ik echt nog in jou riva tuner tutorial. Mij heeft het in iedergeval ~20Mhz verder op de core en veel meer op het geheugen. Zonder dat de garantie verloren gaat. En zonder extreme risico's (voorzijchtigheid is altijd geboren bij OCen.
Disable internal clocktest
Force constant performance level = power 3D

Voorbeeld 2
Door de kaart aan 2 molexen te hangen is de stroomtoevoer naar de kaart veel stabieler. Door de verdeling van de load over 2 molexen (en het liefst ook over 2 voedings lijnen) zakt de 12 volt minder onder load. Ook hierdoor komen mensen 10-20Mhz verder op de core en gaat de garantie niet verloren.
PS: als jij een betere tutorial weet, maak er zelf een in het nederlands
Waarom een Tutorial schrijven als het toch al lang te vinden is? Als een kaart net uit is is een tutorial heel erg handig. Maar nu zijn heel veel mensen je al voor geweest en kom je eigenlijk niet veel verder als dingen op noemen die door iemand anders ontdekt zijn. Misschien zou het wel netjes zijn om de mensen die de credits verdienen er onder te noemen. Een speciale tutorial alleen voor nederlanders is ook een beetje overdreven. 90% of meer leest prima engels.
Voor diegene waarbij het overclocken niet goed werkt kan dus proberen het voltage te verhogen dmv de bios te flashen waarbij het voltage omhoog gesteld kan worden. (zorg hierbij voor een goede koeling)
Zorg eerst voor een stabiele aanvoer voor stroom. Al flash je er een 1,6 volt bios in je kaart komt geen hrz verder als de aanvoer al niet goed is. En zorg dat je zeker weet dat je kaart het voltage aan kan. Er zijn zat LE's en GT's dood gegaan omdat ze het voltage niet aan konden. Zonder dat ze te heet werden.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 05-09-2005 15:28 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• tijsva
Ziet er goed uit, altijd handig voor de wat minder ervaren overclocker.
Daar is immers een tutorial voor gemaakt
Ik vind dat je het niet te veel moet voor kouwen omdat meer mensen het dan denken te begrijpen. Mensen die het denken te begrijpen maar het toch niet helemaal snappen zijn over het algemeen de eerste die hun kaart slopen.
Hier heb je gelijk in, maar omdat rivatuner een softmod is, kan je zonder grote risico's je videokaart met garantie nog intact, overclocken, en kan er dus weinig mis gaan.
Waarom een Tutorial schrijven als het toch al lang te vinden is?
Omdat ikzelf er nooit in geslaagd ben een tutorial te vinden waar ik duidelijk antwoord op mijn vragen krijg, en ik daarom een tutorial samengesteld heb die uit verschillende tutorials bestaat, die over het net heen verspreid zijn.

Het gaat er mij ook niet om of deze tutorial goed is ofniet, alleen een tutorial is er voor de beginnende overclocker, en die kan hier toch aardig mee uit de voeten dacht ik zo.

Hij hoeft ook niet te denken alsof hij alles al weet van overclocken, maar wanneer de tutorial goed opgevolgd word, is het een prima overclock. Er zijn natuurlijk altijd gevallen die het TE extreem pakken en hun kaart zodanig opfokken dat hij er op achteruit gaat. Deze mensen hebben niets aan mijn tutorial en dat is ook de bedoeling. Wanneer je gaat zoeken op google naar: overclock 6800, weet je van tevoren dat er iets mis KAN gaan. Wanneer je juist TE weinig over overclocken weet, zijn er mensen bij die gaan experimenteren, juist hiermee kan het misgaan. Je kan er beter teveel van weten en dan een fout maken dan dat je er geen zak van weet en toch je kaart molt.

Voor diegene die er wat aan hebben, fijn, voor diegene die een betere gevonden hebben, ook veel plezier! :)

• jel_elz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12-2022

jel_elz

Intel Pentium 4 HT :D

De tutorial werkt perfect! ik heb hierdoor mijn pipelines van de 6800 opengegooid. Ik heb nu 16x 1,6vp. Eerst had ik 3350 en nu 3700 3dmark05's! dus scheelt maar weer even!

Desktop: Intel Pentium 4 2.4ghz HT; 2x512mb DDR400; ASUS V9999/TD NVIDIA GeFORCE 6800 128mb DDR-SDRAM; Seagate 80GB + 250GB; Lite-On SOHW-1633S Laptop: Acer Intel Celeron M 370 1.5ghz; 512mb DDR2; Seagate 40GB; LG Dual Layer DVD±RW Writer

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dit doet me denken aan het bedank topic in het andere gedeelte, dus dat geld vanaf nu ook voor jou :P.. maar volgens mij heb je het daarom gemaakt ^^

Verwijderd

Ik ben ook met de tutorial aan de slag gegaan maar ik kan schijnbaar niets unlocken (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/i5ngjn.jpg

Het gaat hier om een Asus N6800 Extreme 256 MB (een 6800TD dus?) de PCI-express variant overigens.

Ik kan dus niets unlocken als ik het zo zie?

Verdere specs:
Asus A8N-E
Athlon 64 3000+ (@2000 MHz ipv 1800)
2x 1GB DDR400 (@466)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:40:
Ik ben ook met de tutorial aan de slag gegaan maar ik kan schijnbaar niets unlocken (zie plaatje)
[afbeelding]

Het gaat hier om een Asus N6800 Extreme 256 MB (een 6800TD dus?) de PCI-express variant overigens.

Verdere specs:
Asus A8N-E
2x 1GB DDR400 (@466)
alles is al unlocked (enabled)

Verwijderd

alles is al unlocked (enabled)
Maar de TD is toch een geknepen versie van de ultra?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 20:41
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:40:
[afbeelding]

Verdere specs:
Asus A8N-E
2x 1GB DDR400 (@466)
Als je in het 6800LR topic kijkt, bij videokaarten en beeldkannonnen kun je terug lezen dat geen enkele 6800 PCI-E editie te unlocken is.
Pagina: 1