WIFI heeft onvoldoende bereik 3 etages hoger

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Topicstarter
Beste tweakies,

ik ben op dit moment mijn WIFI router aan het instellen, kom ik erachter dat hij niet voldoende bereik heeft om mijn kamer, 3 etages hoger, te bereiken met zijn signaal. Wat is volgens jullie het beste om te doen. Ik heb namelijk veel versterkers etc gezien maar dat alles is nogal onoverzichtelijk en bied vaak geen garanties.

Ik heb een SMC WBR14T-G en een ASUS USB dongle om te connecten hiermee.

Alvast dank...

Irrelevant by default - rm -rf /

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zou allereerst bij je volgende topic een duidelijkere titel zetten (voor deze was bijvoorbeeld: "[WiFi] Onvoldoende bereik" een goede geweest.)

Ik neem aan dat je router nu op de begane grond staat? Probeer hem in het midden van het gebouw te zetten, zodat de afstand kleiner wordt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probeer eens te 'spelen' met de antennes en met de radio kanalen. Als de router in de buurt van storingsbronnen, bv. DECT-telefonie, staat kan je eens proberen om die afstand te vergroten.

Verwijderd

Dongels leveren helaas meestel niet de beste ontvangst resultaten. Ik denk dat een andere wifi kaart / dongle dan mogenlijk wel voldoende signaal kan ontvangen.

Als je een maat met een wifi laptopje hebt kun je hem mischien eens uitnodigen om te kijken wat zijn wifi combo op de 3e verdieping doet.

Ik heb zelf al verschillen gezien waarbij de ene kaart 10% en een andere op de zelfde positie 80% signaal zag. (beide een link quality van 60%).

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 13:26
Tropos schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:23:
Probeer eens te 'spelen' met de antennes en met de radio kanalen. Als de router in de buurt van storingsbronnen, bv. DECT-telefonie, staat kan je eens proberen om die afstand te vergroten.
Ik heb thuis met een WL-500G een WLAN en hebben thuis 3 DECT telefoons, dit geeft echter geen problemen.. Ik wist niet dat het storend zou kunnen werken op het netwerk :?
Heb je mischien een bron met meerdere informatie, lijkt me interresant namelijk.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door the-edge op 05-09-2005 09:14 ]

• sniek

sniek

Got root?

Topicstarter
Heel hartelijk dank. Ik kan echter niet op de twee tussenliggende etages komen daar daar andere mensen wonen! :)

Ik ben er nu ook achter dat mijn ROUTER niet helemaal tof is en hij de settings niet kan opslaan. Hij loopt vast en timed out op het moment dat ik in de webconfig aanpassingen maak en ze probeer op te slaan.

Maar jullie denken dus dat ik met de USB dongle terugmoet om een sterkere ontvanger te halen? Het is alleen lastig om dat te doen onder het mom van trial en error. Daar worden zowel MyCom als ik niet veel blijer van.

Zelf heb ik al met de antennes gespeeld. Ook heb ik mijn router bij het raam staan zodat hij eigenlijk via het raam naar buiten zijn signaal kwijt kan. Het rare is ook dat ik midden in Amsterdam zit en met mijn USB dongle geen een draadloos netwerk zie! Zucht. Nog een hoop te doen dus. Dank alvast.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
hehe, ik betwijfel of de radiogolven zo slim zijn om door het raam naar buiten te gaan, dan om te keren, en jouw raam weer naar binnen gaan... volgens mij gaan ze gewoon door het schokbeton van de vloeren, in een rechte lijn...

doen de buren ook mee, met internetdeling enzo ? ook gewone pc's kun je via een intern kaartje of zo'n usb dongle op een wifi adapter aansluiten. En wat nou lollig is: je kunt bepaalde wifi adapters ook als repeater configureren; dan versterken ze het signaal zodat het een stukkie verder kan komen. Misschien wil 1 van de onderburen wel zo'n repeater in zn meterkassie hebben.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
dus .. als je je router in je eigen kamer zet (dus zonder de ADSL connectie), kun je dan met die router communiceren via WIFI ? misschien moet je eerst dat een beetje goed krijgen..

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Toen ik overstapte van een usb dongle naar een ingebouwd lan kaartje in mijn laptop ging mijn ontvangst inderdaad met sprongen vooruit. Als je van een pc gebruik maakt zou je kunnen proberen om een pci wireless kaartje te proberen met een eigen antenne.

Verder, zoals al is gezegd, kunnen storingsbronnen zoals DECT telefoons en magnetrons (werken ook op 2,4 GHz) bij de mensen op de tussenliggende etages ook het signaal storen. En drie etages is wel een behoorlijk aantal muren waar die doorheen moet.

En je moet bedenken dat radiosignalen geen 'bochtje' maken dus bij het raam zetten heeft weinig nut als je zelf je pc niet half buiten neerzet. Wat wel zou kunnen helpen is misschien een signaal repeater kopen die het signaal doorgeeft en die op je balkon te hangen of zo.

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 17:05
over dat probleem met instellingen opslaan, moet je even een kabeltje tussenhangen en dan werkt het opslaan wel =)

[ Voor 89% gewijzigd door Eisenhower op 05-09-2005 10:38 ]

• sniek

sniek

Got root?

Topicstarter
drclaw schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:32:
hehe, ik betwijfel of de radiogolven zo slim zijn om door het raam naar buiten te gaan, dan om te keren, en jouw raam weer naar binnen gaan... volgens mij gaan ze gewoon door het schokbeton van de vloeren, in een rechte lijn...

doen de buren ook mee, met internetdeling enzo ? ook gewone pc's kun je via een intern kaartje of zo'n usb dongle op een wifi adapter aansluiten. En wat nou lollig is: je kunt bepaalde wifi adapters ook als repeater configureren; dan versterken ze het signaal zodat het een stukkie verder kan komen. Misschien wil 1 van de onderburen wel zo'n repeater in zn meterkassie hebben.
Dat ze niet in een bochtje gaan weet ik. Maar mijn bereik verbeterde aanzienlijk daar nu mijn buurjongen 2 straten verder het signaal oppikte! :)

Zo'n repeater is misschien wel een idee! Maar nee, mijn buren doen niet mee. Wij hebben echter een bendenwoning maar ook boven nog een zolder. Die ik dan bezet met mijn pc kamer... ;) Dan wil ik natuurlijk wel online zijn...

Pagina: 1