Enkele Tiger vraagjes...

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22
All,

Ik heb enkele probleempjes met men Tiger. Ik heb al wat zitten googlen maar kan niet echt een oplossing vinden voor de problemen.

- Hoe krijg ik dat elke map in mijn Finder verschijnt als een list. Nu onthoud hij enkel de mappen waar ik dat ikoontje van aanvink. Ook bij de settings kan ik alleen de fontgrootte enz wijzigen van alle mappen.

- Hoe krijg ik mijn .app extensie terug hidden. Ik had dit ooit is aangepast, maar als ik nu 'Get Info' neem, dan is dat aanvinkvakje uitgeschakeld en kan ik het dus ook niet aanpassen. Ik heb wel degelijk de voldoende rechten, of zou het kunnen zijn dat die bestanden gelocked zijn?

- Is het mogelijk om de algemene grootte van de tekst in Tiger aan te passen. Ik vind dat de text van oa. de Finder-balk nogal groot is, maar ik vind nergens een optie om dit te wijzigen, ook vind ik alle kaders ed. erg groot.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Het eerste probleem valt geloof ik niet op te lossen; je kunt alleen instellen dat je de kolom of detail view als standaard wilt. Het derde probleem kan niet met een standaard installatie aangepast worden (tenzij je in de systeembestanden duikt) maar er is een programma dat TinkerTool heet, en daarmee kun je heel veel - en ook de font groottes - in Mac OS X instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Digistorm op 04-09-2005 22:09 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En het tweede probleem kun je oplossen door in de Finder naar Finder -> Voorkeuren... -> Geavanceerd en het vinkje bij 'Toon alle bestandsextensies' weg te halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

aik0n schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:42:
- Hoe krijg ik dat elke map in mijn Finder verschijnt als een list. Nu onthoud hij enkel de mappen waar ik dat ikoontje van aanvink. Ook bij de settings kan ik alleen de fontgrootte enz wijzigen van alle mappen.
Niet echt van toepassing, maar Command J (Appeltje J) kan wel wat grappige dingen.. :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22
DiGiSTORM_ schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:08:
Maar er is een programma dat TinkerTool heet, en daarmee kun je heel veel - en ook de font groottes - in Mac OS X instellen.
Jups, en erg veel dank hiervoor!
Daedalus schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:21:
En het tweede probleem kun je oplossen door in de Finder naar Finder -> Voorkeuren... -> Geavanceerd en het vinkje bij 'Toon alle bestandsextensies' weg te halen.
Dit gaan we zeker niet meer vergeten!
Heb ik eindelijk terug mijn mooie text zonder die lelijke extensie, nu zijn van andere dingen die extensies nu ook wel verdwenen, maarjah ik verkies toch liever deze manier dan :+
Hexley schreef op maandag 05 september 2005 @ 07:34:
[...]

Niet echt van toepassing, maar Command J (Appeltje J) kan wel wat grappige dingen.. :)
Zoals ik dus reeds vermelde :Y)