Geen beeld na vervangen koeler en moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik heb hier de PC van mijn zwager en die deed het niet meer. De koeler van de processor liep stroef dus vervangen en kreeg toen geen beeld.
Ik dacht dat wellicht ook de processor het begeven had door de warmte en stelde voor dan maar de PC te upgraden.
Dus via Marktplaats een Asus A7V8X met XP2800+ + Koeler en 512 mb geheugen aangeschaft.
Deze werkend gezien en ingebouwd.
Nu krijg ik nog steeds geen beeld ook als ik mijn eigen videokaart installeer geen beeld.
Ik heb de batterij ven het moederbord er even uitgehad om de Bios te resetten en C mos gedaan maar nog steed geen beeld.
Harde schijf hoor je wel gewoon opstarten ook koelers draaien gewoon.

Weet iemend wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test je cpu eens op een ander bordje. Misschien dat je bij het monteren van je cpu je de core wellicht wat beschadigd is en hierdoor niet meer werkt.

Neem ook de hangen en opstartproblemen troubleshooter eens door om het probleem te kunnen achterhalen.

Verwijderd

Is je VGA kaart 3.0V of 1.5V?
Dit Asus-bord ondersteunt alleen 3.0V
Ander kaartje proberen.
En het geheugen had je samen met het bordje gekocht?

Verwijderd

alsmagalles schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:17:
Ik heb hier de PC van mijn zwager en die deed het niet meer. De koeler van de processor liep stroef dus vervangen en kreeg toen geen beeld.
Ik dacht dat wellicht ook de processor het begeven had door de warmte en stelde voor dan maar de PC te upgraden.
Dus via Marktplaats een Asus A7V8X met XP2800+ + Koeler en 512 mb geheugen aangeschaft.
Deze werkend gezien en ingebouwd.
Nu krijg ik nog steeds geen beeld ook als ik mijn eigen videokaart installeer geen beeld.
Ik heb de batterij ven het moederbord er even uitgehad om de Bios te resetten en C mos gedaan maar nog steed geen beeld.
Harde schijf hoor je wel gewoon opstarten ook koelers draaien gewoon.

Weet iemend wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.
klinkt misschien gek,
maar zit je heat-sink juist? :)

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
heb je windows opnew installed want de meeste mobos doen het niet als je op n oude windows config staat ,en krijg je n stop error na je boot
als je geen signaal krijgt van af je boot, dan kan het aan je card liggen , probeer het met n pci

• alsmagalles
Ik zal even kijken naar de voltages van de videokaarten.
Het moederbord wat ik nu heb ingebouwd heb ik niets aan veranderd.
Deze heb ik werkend gekocht met processor, koeler en geheugen. Ik heb alleen een tijdje de batterij verwijderd om de bios te resetten.
Ik heb hem ook met mijn ATI 9800 Pro videokaart geprobeerd en kreeg toen ook geen beeld.

• alsmagalles
Met geen beeld bedoel ik dat de monitor niet aangaat dus ook geen bios.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:33:
Dit Asus-bord ondersteunt alleen 3.0V
Dat klopt niet!! Dit mobo heeft agp8x dus ondersteunt het zeker wel 1.5v en 0.8v, waarschijnlijk GEEN 3v!!!!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Start je systeem es op zonder videokaart, Zet 'm uit, en dan met videokaart :)

ook dit klinkt gek. maar dit is ook 1 van mijn vastlopers na een power reset.

Dan doettie het ineens wel :?

• alsmagalles
Heb zonder en daarna met videokaart opgestart en ik heb weer beeld.
Windows wil niet opstarten maar dat zal te maken hebben met het moederbord wat een andere is dus die moet ik even opnieuw installeren.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1