[Vervangen raidcontroller]

Pagina: 1
Acties:

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Topicstarter
Nu ik niet schijn kunnen kunnen booten van mijn onboard raidcontroller, als er een andere raidcontroller in 1 van mijn pci sloten zit ben ik opzoek naar een oplossing.

(Probleem nader uitgelegd klik hier: klik)

Nu las ik in de FAQ dat als ik mijn Raid 0 config aan een indentieke controller hang hij weer prima werkt.

Daarom wil ik mijn raid-config aan een pci-based raid controller hangen, zodat mijn andere (nieuwe) harddisk aan mijn onboard sata controller kan hangen.

Nu is mijn vraag: Welke van de volgende genoemde raidcontrollers kan ik daarvoor gebruiken ZONDER dat mijn raid 0 aray kapot gaat.

Mijn moederbord is de a7n8x-e deluxe met de sil 3112 met het 4.2.5.0 bios.

Nu heb ik de volgende kandidaten gevonden:

Sweex S-Ata controller (Raid 0 en 1)

Link Salland Auto
Sweex info

Ook Sil 3112 based en volgend mij gebouwd na Sil 3112 reference design.
Hier zou ik volgens mij ook gewoon de SI biossen en software voor kunnen gebruiken.

Volgende kandidaat:

Adaptec 1210SA (Raid 0 en 1)

Link Salland Auto
Adaptec Info

Van de Adaptec heb ik geen idee hoe het zit met de biossen en software. De software schijnt goed te zijn, maar ik draai nu ook al met de standaard Silicon Image software en het draait stabiel.
Maar is de Adaptec software verder ook indentiek genoeg om mijn raidconfig aan te kunnen (en heel te houden)?

Welke van deze 2 controllers zou mij het beste uit de brand kunnen helpen, een werkloze 300 gig schijf is ook zonde.

EDIT:

http://www.xbitlabs.com/a...ay/dual-sata-roundup.html

In deze Round-Up komt de Standaard/ Reference Silicon Image 3112 beter uit de test dan de Adaptec.

[ Voor 16% gewijzigd door Henning op 04-09-2005 20:59 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

Of je je raid intact kunt houden weet ik niet, maar persoonlijk vind ik de performance van de Adaptec 1210SA met mijn 2 Raptors tegenvallen. Er is een nieuwe firmware, maar op de 1 of andere manier kan ik die niet flashen en de laatste drivers hebben allemaal als note *minimally tested*...dus de support is allemaal wat vaag.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Topicstarter
Nu eerst maar eens de sweex controller besteld.

Kijken of de SI biossen en software erop werken (moet lukken denk ik)
En dan gewoon hopen dat de controller de aray gewoon pakt.

En dat de Aray niet total-loss gaat :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW