Het is tegenwoordig mogelijk om over te stappen van de ene KPN Provider naar de andere, nu zit ik er aan te denken om over te stappen van versatel naar iets anders. .
Op dit moment heb ik versatel met de volgende nadelen:
- Newsserver heeft niet alles of helemaal niets
- Soms ineens zijn er pagina`s niet te bezoeken
- Contract wordt telkens met een jaar verlengd
- Geen extra features zoals VOIP/DSL-TV en ga zo maar door
Nu zat ik er dus eerst aan te denken om over te stappen naar DirectADSL van KPN omdat ik hierbij de 1e maand gratis kreeg (85 Euro) maar ik heb dan geen Newsserver of andere extra diensten meer
- E-Mail doe ik zelf dus dat is geen probleem
- Hosting doe ik zelf dus geen probleem
Nu wil ik dus naar een gerenomeerde nieuwe provider maar ik weet nog niet welke te kiezen:
Minimale eisen:
- Goede newsserver
- Goede verbinding
- Weinig storing en als er wel een storing is duidelijke communicatie over het probleem
- Meerdere IP adressen ( volgens mij ondersteund nog geen enkele provider dit ?)
- VOIP ?
- Makkelijk een eigen SMTP mail server opzetten die bijvoorkeur direct te benaderen is vanaf internet
- Geen poortblockades of bandbreedte knijpen op wat voor protocol dan ook
- ADSL verbinding moet via PPTP op te zetten zijn maar ook via PPPOA
En wie heeft er ervaring met het overstappen ? Want als ik op tweakers.net ga zoeken zijn er mensen die zeggen eerst een nieuwe aanvraag doen en dan pas opzeggen en er zijn er die zeggen eerst de oude opzeggen en dan pas een nieuwe aanvragen.
Op dit moment heb ik versatel met de volgende nadelen:
- Newsserver heeft niet alles of helemaal niets
- Soms ineens zijn er pagina`s niet te bezoeken
- Contract wordt telkens met een jaar verlengd
- Geen extra features zoals VOIP/DSL-TV en ga zo maar door
Nu zat ik er dus eerst aan te denken om over te stappen naar DirectADSL van KPN omdat ik hierbij de 1e maand gratis kreeg (85 Euro) maar ik heb dan geen Newsserver of andere extra diensten meer
- E-Mail doe ik zelf dus dat is geen probleem
- Hosting doe ik zelf dus geen probleem
Nu wil ik dus naar een gerenomeerde nieuwe provider maar ik weet nog niet welke te kiezen:
Minimale eisen:
- Goede newsserver
- Goede verbinding
- Weinig storing en als er wel een storing is duidelijke communicatie over het probleem
- Meerdere IP adressen ( volgens mij ondersteund nog geen enkele provider dit ?)
- VOIP ?
- Makkelijk een eigen SMTP mail server opzetten die bijvoorkeur direct te benaderen is vanaf internet
- Geen poortblockades of bandbreedte knijpen op wat voor protocol dan ook
- ADSL verbinding moet via PPTP op te zetten zijn maar ook via PPPOA
En wie heeft er ervaring met het overstappen ? Want als ik op tweakers.net ga zoeken zijn er mensen die zeggen eerst een nieuwe aanvraag doen en dan pas opzeggen en er zijn er die zeggen eerst de oude opzeggen en dan pas een nieuwe aanvragen.