[KPN-ADSL] Overstappen Versatel(KPN) naar -> ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is tegenwoordig mogelijk om over te stappen van de ene KPN Provider naar de andere, nu zit ik er aan te denken om over te stappen van versatel naar iets anders. .

Op dit moment heb ik versatel met de volgende nadelen:

- Newsserver heeft niet alles of helemaal niets
- Soms ineens zijn er pagina`s niet te bezoeken
- Contract wordt telkens met een jaar verlengd
- Geen extra features zoals VOIP/DSL-TV en ga zo maar door

Nu zat ik er dus eerst aan te denken om over te stappen naar DirectADSL van KPN omdat ik hierbij de 1e maand gratis kreeg (85 Euro) maar ik heb dan geen Newsserver of andere extra diensten meer

- E-Mail doe ik zelf dus dat is geen probleem
- Hosting doe ik zelf dus geen probleem

Nu wil ik dus naar een gerenomeerde nieuwe provider maar ik weet nog niet welke te kiezen:

Minimale eisen:

- Goede newsserver
- Goede verbinding
- Weinig storing en als er wel een storing is duidelijke communicatie over het probleem
- Meerdere IP adressen ( volgens mij ondersteund nog geen enkele provider dit ?)
- VOIP ?
- Makkelijk een eigen SMTP mail server opzetten die bijvoorkeur direct te benaderen is vanaf internet
- Geen poortblockades of bandbreedte knijpen op wat voor protocol dan ook
- ADSL verbinding moet via PPTP op te zetten zijn maar ook via PPPOA

En wie heeft er ervaring met het overstappen ? Want als ik op tweakers.net ga zoeken zijn er mensen die zeggen eerst een nieuwe aanvraag doen en dan pas opzeggen en er zijn er die zeggen eerst de oude opzeggen en dan pas een nieuwe aanvragen.

Verwijderd

-Goede nieuws server op het KPN netwerk:
XS4ALL, Planet o.a.

Goede verbinding:
Bijna alle providers op het KPN netwerk zijn wel behoordlijk stabiel.

- Weinig storing en als er wel een storing is duidelijke communicatie over het probleem
XS4ALL (http://www.xs4all.nl/nieu...p?msect=Storingen&taal=nl), Is trouwens als bestegetest bij de consumentenbond. (http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=664)

- Meerdere IP adressen word niet meer ondersteunt, vroeger kreeg je er 4 bij het snelste abbonement
van KPN, tegenwoordig kan dit alleen bij zakelijke verbindingen vanwege de schaarste aan
IP-adressen, 1 IP adres is genoeg hoor je heb toch een router voor de rest.

- VOIP:
Volgens mij Alleen Solcon(http://www.solcon.net/) en het Internet plus bellen van kpn doet dat, XS4ALL binnenkort,
Neem anders optibel, werkt bij elke provider (http://www.optibel.nl/)

- Makkelijk een eigen SMTP mail server opzetten die bijvoorkeur direct te benaderen is vanaf internet :
Dan valt Planet al af die blokeerd SMTP Servers.

- Geen poortblockades of bandbreedte knijpen op wat voor protocol dan ook:
Doet bijna geen enkele providder behavle op port 25 (SMTP)

- ADSL verbinding moet via PPTP op te zetten zijn maar ook via PPPOA:
Daar heb je geen keuze bij als je ADSL via KPN neemt is het altijd PPPOA, en wat zou jou het uitmaken.

- Na een jaar bij XS4ALL te hebben gezeten kan je per maand opzetten, en je zal nooit prijsverhoogingen krijgen zo betaal ik nog steeds 50 Euro voor ADSL basic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 20:55 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:53:
(...)
- Makkelijk een eigen SMTP mail server opzetten die bijvoorkeur direct te benaderen is vanaf internet :
Dan valt Planet al af die blokeerd SMTP Servers.

- Geen poortblockades of bandbreedte knijpen op wat voor protocol dan ook:
Doet bijna geen enkele providder behavle op port 25 (SMTP)
(...)
Planet blokkeert niet helemaal SMTP servers. Ze doen er alles aan om zgn. "openrelay" servers te weren. Via de mailrelay van Planet en de juiste DNS configuratie kun je in + uitgaande SMTP-server ozpetten. Echter zou ik zelf niet voor Planet Internet kiezen: het allerlieste heb ik net als TS gewoon een pure directe verbinding op poort 25. Ondanks dat ik nu zelf met Planet Internet opgescheept zit en er best mee overweg kan.
(...)
- Na een jaar bij XS4ALL te hebben gezeten kan je per maand opzetten, en je zal nooit prijsverhoogingen krijgen zo betaal ik nog steeds 50 Euro voor ADSL basic
Planet Internet heeft ook nog nooit zijn abbonnementstarieven verhoogt voor zijn bestaande klanten, alleen een keertje voor nieuwe klanten.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
Maar gezien de prijs die TS wil betalen (85 euro), maakt het niet uit of je Planet of XS4ALL neemt. Want de duurste abonnementen zijn toch beiden € 79,95 ;)

Of is het bedrag niet per maand? :?

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:01:
[...]

Planet blokkeert niet helemaal SMTP servers. Ze doen er alles aan om zgn. "openrelay" servers te weren. Via de mailrelay van Planet en de juiste DNS configuratie kun je in + uitgaande SMTP-server ozpetten. Echter zou ik zelf niet voor Planet Internet kiezen: het allerlieste heb ik net als TS gewoon een pure directe verbinding op poort 25. Ondanks dat ik nu zelf met Planet Internet opgescheept zit en er best mee overweg kan.
Wat inderdaad in mijn ogen een zuig sijsteem lijkt, planet zou om die reden wel afvallen bij mij.
Komt bij dat XS4ALL gratis BSMTP bied, dus als je mail server tijdelijk ofline is krijg je later alsnog je mail binnen.
Planet Internet heeft ook nog nooit zijn abbonnementstarieven verhoogt voor zijn bestaande klanten, alleen een keertje voor nieuwe klanten.
Mooi weet ik meteen dat XS4ALL dr niet de enige in is :P

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 22:49 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Ik ben zelf ook een Versatel KPN klant maar heb verder geen problemen met de verbinding zelf.
Laats had de DNS server even een wat hikjes maar verer niet.
Beetje off-topic, maar weet iemand op KPN ook voor Versatel klanten via KPN met VOIP etc. gaat komen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik wil ook overstappen van KPN-Versatel naar KPN-XS4ALL
Ik heb dit weekend ook weer slechte pings en trage verbinding over het algemeen met "overseas" servers.
Gebeurt regelmatig, ook dat de verbinding er zoms gewoon niet is, ben er nu zat van.

Ik heb vanaf Januari 2004 ADSL van Versatel (was eerst zonnet), zit dus in m'n 2 jaar maar nu dacht ik altijd dat het bij het afsluiten van een abbo minimaal 1 jaar is en daarna gewoon per maand ?
Wel kloten als dat niet zo is want dan zit ik nog tot Januari 2006 vast aan Versatel :(

Ik ga trouwens voor de XS4ALL Basic abbo.... 3200/768 ..... dubbele van wat ik nu heb :)

Smiling as the shit comes down...

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Op het KPN netwerk zijn het volgens mij alleen DDSL en XS4ALL die na het eerste jaar per maand opzegbaar zijn.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:41
raymonvdm schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:32:
Nu zat ik er dus eerst aan te denken om over te stappen naar DirectADSL van KPN omdat ik hierbij de 1e maand gratis kreeg (85 Euro) maar ik heb dan geen Newsserver of andere extra diensten meer
Het schijnt zo te zijn dat je met DirectADSL en InternetPlusBellen van KPN gewoon naar de news-server van Planet (nova.planet.nl aka news.kpnplanet.nl) kan connecten...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Neem gewoon een verbindig van TweakDSL
- Je het een goede newsserver met 20 dagen retentie
- Je hebt dan ADSL2+ voor 39 euro
- Je kan er probleemloos meedere IP-adressen krijgen. Gewoon via DHCP.
- Je kan je IP-adres vastzetten.
- Je kan een mailserver draaien
- Je kan er VoDSL krijgen en binnenkort VoIP
- Je krijgt 3x pop + webspace
- Je hebt normale telefoonkosten voor de helpdesk
- Je hebt een betrouwbare lijn
- Je hebt keuze uit 2 netwerken bij Tweak. (Tiscali/BBned)
- Je hebt geen PTPP, je modem pluggen en atm-settings erin (VPI/VCI) en klaar
- Ze knijpen of blokkeren geen poorten
- Ze houden geen bandbreedte bij. Je bent vrij man/vrouw.
- Storingsmeldingen staan op de website
- Het woord Fair/FUP/datalimiet of alles wat erop lijkt, hebben ze niet. Bekijk de voowaarden maar eens aandachtig door.

Het voldoet aan al je eisen/wensen. Alvast welkom bij TweakDSL. Twee jaar goeie ervaringen mee. Perfect, niets te klagen.

[ Voor 35% gewijzigd door I_stealth_I op 05-09-2005 15:46 ]

/dev/null

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:39:
Neem gewoon een verbindig van TweakDSL

1- Je kan er probleemloos meedere IP-adressen krijgen. Gewoon via DHCP.
2- Je kan er VoDSL krijgen en binnenkort VoIP
3- Je hebt een betrouwbare lijn
4- Je hebt keuze uit 2 netwerken bij Tweak. (Tiscali/BBned)
1- Kan normaal gesproeken niet, je krijg gewoon 1 IP ardres
2- Er komt geen VoIP, blijf gewoon VoDSL(zou me dr ook niet druk maken want het er uiteindelijk om wat je kwijt ben er aan, niet de techniek die word gebruikt)
3- Zou toch het [url=http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1062613]TweakDSL Topic [/url]ff door lezen ook TweakDSL heeft zijn problemen en dan vooral met BBned.
4- Mits voorhanden, je heb genoeg centrales zonder Tiscali of TweakDSL.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 23:27 ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:25:
[...]

1- Kan normaal gesproeken niet, je krijg gewoon 1 IP ardres
2- Er komt geen VoIP, blijf gewoon VoDSL(zou me dr ook niet druk maken want het er uiteindelijk om wat je kwijt ben er aan, niet de techniek die word gebruikt)
3- Zou toch het [url=http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1062613]TweakDSL Topic [/url]ff door lezen ook TweakDSL heeft zijn problemen en dan vooral met BBned.
4- Mits voorhanden, je heb genoeg centrales zonder Tiscali of TweakDSL.
1- Absoluut wel, hang maar eens een hub switch achter een bridged modem.
2- Er komt wel VoIP
3- Die zijn te verwaarlozen en daar wordt aan gewerkt. Daarnaast is er voor iedere ISP wel wat slakken te vinden waar je zout op kan leggen.
4- Die kans is erg klein, een KPN locatie is vaak ook wel een BBned locatie.

/dev/null

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Westereen schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:14:
[...]

Het schijnt zo te zijn dat je met DirectADSL en InternetPlusBellen van KPN gewoon naar de news-server van Planet (nova.planet.nl aka news.kpnplanet.nl) kan connecten...
Ik dacht dat dat alleen met IPB kan en niet als je alleen DDSL van KPN afneemt?

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:32:
[...]

1- Absoluut wel, hang maar eens een hub switch achter een bridged modem.
2- Er komt wel VoIP
3- Die zijn te verwaarlozen en daar wordt aan gewerkt. Daarnaast is er voor iedere ISP wel wat slakken te vinden waar je zout op kan leggen.
1- Je hoord nog steeds maar 1 IP te krijgen, en een normale klant krijgt er ook maar 1(dat jij er toevallig een uitzondering op ben is moooi meegenomen, maar met de huideig schaarste aan IP adressen hoor je er maar 1 te hebben)
3- Tuurlijk zijn er over elke ISP klachten, maar Tweak heeft nogal wat meldingen van spikes(niet lekker als je zit te gamen)
4- Dan hang het toch nog steeds af van wat in je centrale zit, ander heb je die keuze vrijheid gewoon niet(BBned of Tiscali)

En om nog even verder in te gaan op punt de mode waarin het modem zich bevind maakt het MOGELIJK om meerdere IP adressen te krijgen, dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat je ze krijg en normaal gesproken krijg je ook geen extra adressen.

Je verhaal raak nog kant nog wal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 11:27 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tropos schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:43:
[...]

Ik dacht dat dat alleen met IPB kan en niet als je alleen DDSL van KPN afneemt?
dat is ook zo. Ik had het bij mijn ouders al eens geprobeerd, maar dat lukt niet met nova.planet.nl. Zal binnenkort eens de news.kpnplanet.nl proberen, maar ik gok dat dat ook niet gaat werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Joen
I_Stealth_I schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:32:
[...]

(...)
Bitsream BBNed ja, en dat is voor normale consumenten qua kosten echt niet aantrekkelijk. :/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zit inderdaad op een bitstream locatie en voor die paar euro die dat verschil maakt zeg ik mijn KPN ADSL deel niet op (zoiezo nog een jaar contract te gaan voor het KPN deel)

Is er trouwens iemand die weet of je de inlognaam van iemand anders kan gebruiken in je ADSL modem ? ik heb namelijk meerdere ADSL account vergaard de afgelopen week en allemaal kan ik inloggen en worden er gegevens verstuurd alleen kan ik geen gegevens ontvangen. Outbound packet s gaan dus goed / inbound gaat verkeerd ? Er is ooit wel eens geroepen dat dit kon maar echter werken doet het niet

• Joen
En als het al werkte haal je niet overal je eigen snelheid gok ik, want zoals ik dat altijd begrepen heb kan men per huisaansluiting de snelheid regelen en niet per ISP-abonnee.
Pagina: 1