Toon posts:

P4C800 bioschip flashen in een A7N8X?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een bioschip van een Asus P4C800 Deluxe rev 2.0 te flashen in een Asus A7N8X Deluxe rev2.0?
Ik heb een Pentium M740 maar wordt door het oude bios (1010)niet herkend dus de Asus P4C800 wil niet booten met deze mobiele processor,ik moet hiervoor de laatste betabios(1021d) flashen maar ik heb geen Pentium 4 liggen dus dacht ik dat het misschien wel mogelijk is om hem in een A7N8X te flashen aangezien de bioschips hetzelfde zijn.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Asus A7N8X is een socket A bord |:(

snap je zelf wel waar je over praat?

[ Voor 37% gewijzigd door mad_max234 op 04-09-2005 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het socket A is en dat het twee verschillende borden zijn(Nforce en Intel) maar meen ooit wel eens zoiets gelezen te hebben en als je wanhopig bent wil je wel eens iets proberen. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht iets van gewoon booten met een opstartdiskette en dan de bioschipvervangen(hotflashen) en vervolgens flashen met Afudos.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mad_max234 schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:04:
Asus A7N8X is een socket A bord |:(

snap je zelf wel waar je over praat?
Ik heb het vaker gedaan hoor. de bios van een socket A plank op een socket 7 plank geflashed. Dit kan heel goed namelijk, omdat het in principe niet uitmaakt op wat voor plank het zit, als de bioschips maar compatible zijn.

Echter, het programma uniflash dat hiervoor veel gebruikt wordt en in staat is zich niets aan te trekken van het flashen van een bios op een plank waarop het niet zou moeten kunnen werkt niet met Asus borden (afaik is de enige uitzondering hierop de P2L97). Dit omdat Asus gebruikt maakt van een proprietary chip.

dus wat ik zou doen is even een cpu lenen voor die p4c, bios flashen en dan je eigen cpu erop zetten.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Download gewoon de nieuwste beta bios, en flash die.

Als je het naar een AMD flasht gaat het zeker mis :/

++ EDIT ++

Ik snap het, ja het werkt (meestal) wel!

[ Voor 22% gewijzigd door FiXeR.nl op 04-09-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:19:
Download gewoon de nieuwste beta bios, en flash die.
Door de mobiele P4(M740) wil de P4C800 niet booten dus kan ik ook niet flashen en ik kan momenteel ook niet ff ergens een P4 lenen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:34:
[...]

Door de mobiele P4(M740) wil de P4C800 niet booten dus kan ik ook niet flashen en ik kan momenteel ook niet ff ergens een P4 lenen.
Heb je wel een andere plank om mee te hotflashen? (dus niet die a7n8x?). Want dan kun je dat ook altijd proberen. Hoewel ik persoonlijk nooit echt vrolijk wordt van het gekloot met die bioschips.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan woensdag een P4 lenen dus wacht ik nog maar ff,ik zie het zelf ook niet zo zitten.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Terw_Dan schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:18:
[...]

Ik heb het vaker gedaan hoor. de bios van een socket A plank op een socket 7 plank geflashed. Dit kan heel goed namelijk, omdat het in principe niet uitmaakt op wat voor plank het zit, als de bioschips maar compatible zijn.

Echter, het programma uniflash dat hiervoor veel gebruikt wordt en in staat is zich niets aan te trekken van het flashen van een bios op een plank waarop het niet zou moeten kunnen werkt niet met Asus borden (afaik is de enige uitzondering hierop de P2L97). Dit omdat Asus gebruikt maakt van een proprietary chip.

dus wat ik zou doen is even een cpu lenen voor die p4c, bios flashen en dan je eigen cpu erop zetten.
Het gaat hier om een nforce2 bord en een intel 875 bord gaat nooit werken. 8)7

@TS
ga gewone ff naar de lokale pc boer met de nieuwste bios en vraag of hij hem ff er op zet. (dit doet hij denk ik alleen op eigen risico) >:)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Verwijderd schreef op Sunday 04 September 2005 @ 19:14:
Ik dacht iets van gewoon booten met een opstartdiskette en dan de bioschipvervangen(hotflashen) en vervolgens flashen met Afudos.
Hoe ga je booten dan met een P4 bios in je AMD plank? B) > Niet dus. En booten zonder CPu gaat helemaal niet lukken :D

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
volgens mij kan t wel. Booten met je gewone a7n8x bios. In dos begin je met flashen en net voordat je flasht je p4c800 chip erin doen, wel zorgen voor een reserve a7n8x bios. Anders is strax ook die kapot :X

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mad_max234 schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:53:
[...]

Het gaat hier om een nforce2 bord en een intel 875 bord gaat nooit werken. 8)7
Dat kan prima gaan werken (alleen in dit geval niet, vanwege de Asus proprietary chip).
Waarom zou je een i875 bios niet op een NF2 kunnen flashen?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Terw_Dan schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:39:
[...]

Dat kan prima gaan werken (alleen in dit geval niet, vanwege de Asus proprietary chip).
Waarom zou je een i875 bios niet op een NF2 kunnen flashen?
Hoe wil je dan gaan booten?

edit/
heb ff na zitten denken
Ik snap het denk ik al je flash gewone het mobo dood,haald de chip met de intel bios er op eruit en stop je gewone de backup chip er weer in.(dat was de nforce bios)

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 06-09-2005 00:19 ]

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:58
Gewoon nforce bordje opstarten met uniflash bootdisk/-usbstick,
na het booten de bios uit de socket trekken en de chip van de p4c er in duwen.
P4C bios flashen, alles uitzetten en alle originele chips weer op zijn plaats en klaar.
Ik heb al een paar borden gered op deze manier, meestal zet ik de originele bios van het "flash-bord" er losjes in bij het booten zodat ie makkelijk loskomt als ie aanstaat.
Het blijft een gevaarlijke truuk maar het werkt wel, zelfs met verschillende bios-chips.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mad_max234 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:16:
[...]

Hoe wil je dan gaan booten?

edit/
heb ff na zitten denken
Ik snap het denk ik al je flash gewone het mobo dood,haald de chip met de intel bios er op eruit en stop je gewone de backup chip er weer in.(dat was de nforce bios)
je flasht niet eens een mobo dood. Je duwt gewoon de andere chip erin, daarop flash je en je hebt een werkende bios.

maar goed, dat gaat voor de TS niet werken omdat hij met die Asus bordjes zit.
Pagina: 1