Toon posts:

Nero buffers lopen leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een raar probleem. Sinds een week loopt me Nero niet meer goed. De buffers lopen leeg, dus ik dacht ik zet windows xp er nieuw op maar zonder succes. Het is zelfs nu zo erg dat alle dvd's mislukken op wat enkellen na.

wat is hier aan de hand?

iemand een ideetje?

me spec zijn:

AMD XP 2400+
2 x 512mb DDR PC333 Brand /3rd
Cooler Master AMD cooler tot 2600+
MSI KT4 V VIA KT400 + sound
Maxtor 60 GB 7200 8 mb
Maxtor 80 GB 7200 8 mb
Maxtor 160 GB 7200 8 mb USB 2.0 extern
Geforce Ti 4200 128 mb
sound blaster 5.1
netwerk kaart

Bedankt Alvast

Verwijderd

Gebruik je misschien een ander merk DVD's? (=compatabiliteitsprobleem)

Je PC specs zijn niet zo interessant bij dit probleem.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een firmware update voor je DVD brander.

:)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
op welke IDE kanaal zit je brander en op welke je harddisk. als die namelijk op de zelfde zitten kan dat ook ngo wel eens problemen opleveren.

verder, welke brander heb je eiglijk :?
maybe is ie al verouderd en is de brander aan zn eind...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Kijk eens bij apparaatbeheer onder de schijfcontrollers of de brander met PIO draait. Dit moet natuurlijk UDMA33 zijn. Bij PIO gaat nl. alle data via de CPU en dat is een vrij loze bezigheid.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25
Move AV - > OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het probleem is opgelost (gedeeltelijk)

ik heb e2 harde schijven erin zitten. 1 van 60 Gb en 1 van 250 Gb. die van 60 zijn 2 partities van 20 en 40 Gb. en die van 250 Gb is niet opgedeelt.

als ik van de 250 Gb schijf dingen brand loopt hij vast en vanuit de andere harde schijf is er niks aan de hand.

is mijn harde schijf dood aan het gaan? ga morgen alles overzetten en de harde schijf formateren.

Bedankt voor de hulp!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoezo OH? :P

Move OH->OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
nog even een update:

ik heb de harde schijf geformateerd: het is een 250 Gb maxtor harde schijf. hij ziet slechts 189 Gb maar dat boeit niet zo. Maar het rare is dat als ik hem heb geformateerd in de veilige modus dat er maar 129 Gb beschikbaar is van de 189 Gb.... hoe kan dit?

heb er een dvd naar toe gekopieert en proberen te branden zonder resultaat want ook nu lopen me buffers leeg. Zelfs grote RAR-bestanden/winzip-bestanden duurt onzettend lang voordat deze zijn uitgepakt.......

iemand nog een suggestie

Thx alvast

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zit die 250GB schijf toevallig op dezelfde kabel als je brander?
Zo ja, dan moet je dat dus veranderen. Het beste kan je de 2 harde schijfen op 1 kabel (primair) en de brander op een apparte kabel.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
uhm nog maar een update.

Ik heb het voor elkaar gekregen om de totale 189 Gb vrij te krijgen. hij ziet nu dus alles. alleen het overzetten van bestanden de ene naar de andere harde schijf duurt echt te lang. Dvd duurt normaal voordat de problemen begonnen 8 minuten. nu gewoon 25 minuten. ook als ik bijvoorbeeld winamp heb aanstaan en ik kopier de bestanden dan stopt winamp elke keer en me muis valt weg, oftewel de hele pc valt om de 2 seconde stil/vast........

de kabels zitten goed want het zit al 2 jaar zo en heb er nog nooit problemen mee gehad. Het is aangesloten door een maat van me die in pc branche zit dus daar zal het niet aanliggen..

iemand nog meer suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
is hij dood aan het gaan? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:12 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het lijkt er wel op.
Laat MaxBlast van Maxtor er even naar kijken.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm
Die test je harddisk erg grondig.
Als die fout(en) geeft is je schijft zeker defect,
en kan je die uitkomst printen en krijg je zo een nieuwe harddisk mee.
Als je geen fouten krijgt is je harddisk zeker weten nog goed.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1