Toon posts:

Nieuwe printers; cardridges minder inkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bekend met een oude serie HP Printers (de HP Officejet G55) die gebruikt maakt van een zwarte 42ml en een kleuren 19ml.
Nu wil ik misschien de de Officejet 6210 aanschaffen, maar die heeft patronen van 11ml (zwart) en 7ml (kleur).

De druppels zijn misschien wel ipv 5, nu 4 picoliter; maar het verschil van 42 naar 11 vind ik toch wel groot.
Nu is mijn vraag, moet ik als ik de nieuwe 6210 koop, meer inktcardridges kopen/gebruiken om de zelfde hoeveeelheid aftedrukken als met een G55?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat is de truuk: het doosje even groot houden en de cartridges ook maar gewoon steeds minder inkt erin stoppen terwijl de prijs van de cartridges gelijk blijft of omhoog gaat. Op slinkse wijze word je naar een nieuwe printer gelokt waarvan de inkt keer op keer duurder wordt.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

De fabrikanten geven altijd op hoeveel pagina's je kan printen op een cartridge. Zoek deze van beide printers op en vergelijk ze zou ik zeggen. Als jouw ervaring met de G55 anders is, kan je zo omrekenen hoeveel prints je met de nieuwe ongeveer zou moeten kunnen maken.

De hoeveelheid is inderdaad flink afgenomen doordat de druppeltjes veel kleiner zijn geworden. De printers zijn veel zuiniger daardoor. De prijs per pagina is ongeveer gelijk gebleven of zelf gezakt in de afgelopen jaren, printen is echt niet duurder geworden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Je kan ook wachten op de Photosmart All-in-one 3310.
Dit is de eerste consumer all-in-one van HP met afzonderlijke cartridges.
Het enigste nadeel is dat deze geen automatisch documentdoorvoerder heeft. (de Officejets wel)
Ik ben van zins hem te halen als opvolger van mijn Officejet G85 die dezelfde cartridges gebruikt als jou G55.

Hij komt volgende maand op de markt.

Datacheet 3310
http://www.hp.com/hpinfo/...kits/2005/spt/ds_3310.pdf

Nederlandse persbericht met richtprijs en info en prijzen cartridges.
http://h41131.www4.hp.com/nl/nl/pr/NLnl24082005132745.html

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 09:33
In veel HP printers kunnen twee soorten cartridges: een kleine en een grote variant.
1 van 10/11 ml en een van 19/20 ml. Dit geldt voor zowel zwart als kleur.

Je zou even kunnen kijken of dat voor jouw beoogde nieuwe printer ook geldt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
De fabrikanten geven altijd op hoeveel pagina's je kan printen op een cartridge. Zoek deze van beide printers op en vergelijk ze zou ik zeggen. Als jouw ervaring met de G55 anders is, kan je zo omrekenen hoeveel prints je met de nieuwe ongeveer zou moeten kunnen maken.

Van de 6210 staat het netjes aangegeven, echter van de G55 is het nergens te vinden.

Je kan ook wachten op de Photosmart All-in-one 3310.
Dit is de eerste consumer all-in-one van HP met afzonderlijke cartridges.
Het enigste nadeel is dat deze geen automatisch documentdoorvoerder heeft. (de Officejets wel)
Ik ben van zins hem te halen als opvolger van mijn Officejet G85 die dezelfde cartridges gebruikt als jou G55.

Kan jij dan niet beter de Officejet 7410 kopen? Welliswaar geen afzonderlijke cardridges; maar wel wat robuuster als de 3310.

In veel HP printers kunnen twee soorten cartridges: een kleine en een grote variant.
1 van 10/11 ml en een van 19/20 ml. Dit geldt voor zowel zwart als kleur.

Je zou even kunnen kijken of dat voor jouw beoogde nieuwe printer ook geldt.

De kleureninkt is ongeveer even duur; maar zwart is een stuk duurder (berekend met prijs per picoliter, rekeninghoudende met de 4 ipv 5 druppeltjes)
Pagina: 1