Owentje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:25:
Ik werk zelf bij een elektronica zaak. Er staat nergens in de wet of regelgeving een aparte vermelding over de garantie van mp3 spelers. Lijkt me ook heel raar dan. Dan heb je 2 jaar garantie op je mp3 speler, en maar 1 jaar op je md/cd speler. Slaat natuurlijk nergens op.
Wel geeft mijn bedrijf 2 jaar garantie op alles wat we verkopen, maar dit heeft te maken dat we op schiphol gesitueerd zijn, en dat wij dit alvast ingevoerd hebben (aangezien dit dus in de toekomst wel gaat veranderen naar 2 jaar).
Owen
Ik zou me toch maar eens gaan verdiepen in de wet "Consumenten koop en garantie" die zegt namelijk dat je 2 jaar garantie hebt. Sony kan nog 100.000 x in zijn voorwaarde zeggen dat je maar 1 jaar hebt maar de wet zegt 2 jaar... en helaas daar kom je als winkelier niet onderuit...
kijk ook eens op de website:
http://www.staiksterk.nl/ dit is een website van het ministerie van economische zaken waar de wet aan de hand van praktijkvoorbeelden word uitgelegt...
Het feit dat je op schiphol gestitueerd bent heeft hier mischien een klein beetje invloed op, het is namelijk europees geregeld deze wet... en dat jullie bedrijf 2 jaar geeft op alles wat je verkoopt is waarschijnlijk dan het gevolg van de eerder genoemde wet...
even een voorbeeld van de website staiksterk.nl:
Vraag:
U koopt voor weinig geld een overjarig model computer. Hij blijkt niet te werken en u brengt hem terug. Omdat de verkoper geen andere, gelijksoortige computer heeft, biedt hij u een nieuw model aan. U moet dan wel het prijsverschil bijbetalen, maar dat wilt u niet. De verkoper biedt u nu een tegoedbon aan. Moet u die accepteren?
Antwoord:
Nee, bij een ondeugdelijk product hebt u recht op reparatie of op een nieuw product. Als dat niet lukt, dan mag u de computer teruggeven waarna u uw geld terugkrijgt.
Uitleg:
Accepteer bij een ondeugdelijk product nooit een tegoedbon. Als u hem eenmaal aanneemt, dan kunt u er later moeilijk op terugkomen.
[
Voor 34% gewijzigd door
Plopeye op 25-09-2005 16:56
]
Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....