6800LE Performance loss

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorry dat ik weer een topic open voor deze kaart. Er zijn er al een hoop open maar niets wat echt op mijn probleem aansluit. Anders had ik dit kwijt gewild in het daarvoor gemaakte "het grote 6800le topic", maar deze is helaas gesloten.

Even puntsgewijs:

1) GeForce 6800LE unlocked naar 12x1,6, core 360Mhz, Mem 850. Bios geflashed naar GT
2) Werkte altijd goed, alleen soms na lange tijd spelen een crash met verscheidene games ivm overhitting.
3) Fiddle ging Fable spelen en daar crashte deze te vaak vanwege overhitting dus heb ik mijn kaart weer terug gezet naar fabrieksinstelling. (dus inc originele bios en pipes)
4) NV5 koeler gekocht. kaart weer overclocked. Dit heb ik gedaan op exact dezelfde manier als in punt 1.
5) Pc crashed niet meer, ook niet meer met Fable. Alles leek dus in orde.
6) Tot Fiddle ging 3d marken
*3DMark03 van +/- 9500 naar +/- 7000
*3DMark05 van +/- 3900 naar +/- 3250

Dit is in mijn ogen toch een aardige performance loss. Ik heb al een complete Driver reinstal gedaan.
Maw, mobo drivers ge-uninstalled en de videokaartdrivers geuninstallend. Vervolgens de laatste nforce 2 drivers geinstalled en vervolgens de laatste drivers (78.01). Ook heb ik de laatste rivetuner geinstalled.

Wie o Wie weet waardoor ik nu minder presteer terwijl mijn kaart weer als vanouds is (met alleen goede koeling)

[ Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 04-09-2005 18:27 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 20:25
je had je probleem hier tog kunnen plaatsen..:

[rml][ 6800LE] unlockbare versies o.a.[/rml]

:)

Verwijderd

Wat heb je voor voeding?

• Fiddle
  • Niet online
een coolermaster 400 wat, maar das dus al dezelfde als voorheen toen ik meer punten haalde in 3dmark 03/05. dus qua specs is er dus nix veranderd. het enige wat er dus gebeurd is is dat ik mijn kaart overclocked heb, vervolgens weer naar fabriekssnelheid, en na het installen van de nv5 weer opnieuw overclocked... (op dezelfde manier als voorheen) Toch is er iets gebeurd (of ik vergeet iets :s) waardoor mijn performance wat omlaag is gegaan ... 8)7

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Fiddle schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:10:
een coolermaster 400 wat, maar das dus al dezelfde als voorheen toen ik meer punten haalde in 3dmark 03/05. dus qua specs is er dus nix veranderd. het enige wat er dus gebeurd is is dat ik mijn kaart overclocked heb, vervolgens weer naar fabriekssnelheid, en na het installen van de nv5 weer opnieuw overclocked... (op dezelfde manier als voorheen) Toch is er iets gebeurd (of ik vergeet iets :s) waardoor mijn performance wat omlaag is gegaan ... 8)7
Heb je hemook weer terug geflasht naar gt ? of heb je hem alleen overgeklokt.. en waarmee doe je het.. als je hem met rivatuner klokt dan gaat ie waarschijnlijk terug naar low-power 3d mode of zelfs naar 2d, omdat ie dan toch te warm word volgens de le bios! Dit kan je dus oplossen door ook je low-power 3d te overklokken en je 2d :) bij mij werkt dit wel. ik had namelijk ook ongeveeer hetzelfde probleem :)

No signature required.

• Fiddle
  • Niet online
M3rcury schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:14:
[...]

Heb je hemook weer terug geflasht naar gt ? of heb je hem alleen overgeklokt.. en waarmee doe je het.. als je hem met rivatuner klokt dan gaat ie waarschijnlijk terug naar low-power 3d mode of zelfs naar 2d, omdat ie dan toch te warm word volgens de le bios! Dit kan je dus oplossen door ook je low-power 3d te overklokken en je 2d :) bij mij werkt dit wel. ik had namelijk ook ongeveeer hetzelfde probleem :)
Ow thx, ik ga het direct proberen, kijken of het voormij ook werkt.
(en ja, ook de bios had ik weer naar gt geflashed...)

EDIT:
Voor low-power 3d kan ik het niet wijzigen.... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Fiddle op 04-09-2005 22:10 ]

• Fiddle
  • Niet online
Okay, ik ben maar gewoon wat gaan proberen. Dit had ik opzich wel even eerder kunnen doen. Maar ik dacht dat dit soort instelling niet veranderd waren na het switchen naar fabrieksinstellingen. ofzo....... |:(

*Fastwrites uitgezet
*Fraps uitgezet (stond standaard aan, maar dat zou naar mijn idee amper uit moeten maken)
*en ik heb de freq van mijn geheugen (niet die van de videokaart) van 200Mhz (by speed) naar 166Mhz(standaard)

Ik heb mijn oude score weer terug,

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_

maar wat denken jullie dat het was??

[ Voor 18% gewijzigd door Fiddle op 04-09-2005 22:27 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik gok je RAM. Als ik ff nadenk heeft jou AMD 2800+ een 333FSB. Dus 166 x 2 vanwege DDR.
Door je RAM op 200 te laten lopen loopt deze niet synchroon met je FSB en vallen de latencies heel anders uit. Het is het beste voor de performence om die 2 synchroon te laten lopen.
Je zou kunnen proberen of dat het was door hem weer op 200 te zetten :P. Dan weet je het zo of dat de boosdoener was. Het kan ook goed een combinatie zijn namelijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Fiddle
  • Niet online
Thx, gaat het morgen testen, want naar mijn id stond deze altijd al op 200... :? We zullen het morgen zien :)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoals je zegt. We zullen zien :P. Ik heb deze ervaring volgens niet opgedaan op het AMD AthlonXP platform maar op mijn Intel Celeron systeem (Celeron 666MHz @ 1GHz = :9~ :) ) wat ik daarvoor had. Volgens mij wel altijd gelezen in de overclock&performance artikelen/topics. Maar volgens mijn geld dit princiepe op elke systeem waarbij geheugen op de FSB snelheid draait. Daarom ligt dit bij bijvoorbeeld een bus als HyperTransport weer anders.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2005 01:13 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
check eens of je pipes enzo nog unlocked zijn (rivatuner), je haalt nu gewoon standaard 6800 LE scores, dus er is eigenlijk niks mis met je kaart...

• Fiddle
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:35:
check eens of je pipes enzo nog unlocked zijn (rivatuner), je haalt nu gewoon standaard 6800 LE scores, dus er is eigenlijk niks mis met je kaart...
Maar ik haalde die scores dus wel met unlocken en een core/mem overclock :) maar tis nu alweer in orde. Zit nu nog op school (tot 5 uur, heel schraal) en dan gaik dat mem gedoe ff testen, want die bovenstaande theorie klinkt wel heel logisch eigenlijk. Kijken of dat nu de oplossing was voor mijn probleem.

• Fiddle
  • Niet online
Het was inderdaad mijn geheugen, fijn laten staan op 166Mhz :Y)
Niets meer aan doen dus....

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hehe, told ya ;)
Asynchroon wil je niet hebben.

Pagina: 1