Sorry dat ik weer een topic open voor deze kaart. Er zijn er al een hoop open maar niets wat echt op mijn probleem aansluit. Anders had ik dit kwijt gewild in het daarvoor gemaakte "het grote 6800le topic", maar deze is helaas gesloten.
Even puntsgewijs:
1) GeForce 6800LE unlocked naar 12x1,6, core 360Mhz, Mem 850. Bios geflashed naar GT
2) Werkte altijd goed, alleen soms na lange tijd spelen een crash met verscheidene games ivm overhitting.
3) Fiddle ging Fable spelen en daar crashte deze te vaak vanwege overhitting dus heb ik mijn kaart weer terug gezet naar fabrieksinstelling. (dus inc originele bios en pipes)
4) NV5 koeler gekocht. kaart weer overclocked. Dit heb ik gedaan op exact dezelfde manier als in punt 1.
5) Pc crashed niet meer, ook niet meer met Fable. Alles leek dus in orde.
6) Tot Fiddle ging 3d marken
*3DMark03 van +/- 9500 naar +/- 7000
*3DMark05 van +/- 3900 naar +/- 3250
Dit is in mijn ogen toch een aardige performance loss. Ik heb al een complete Driver reinstal gedaan.
Maw, mobo drivers ge-uninstalled en de videokaartdrivers geuninstallend. Vervolgens de laatste nforce 2 drivers geinstalled en vervolgens de laatste drivers (78.01). Ook heb ik de laatste rivetuner geinstalled.
Wie o Wie weet waardoor ik nu minder presteer terwijl mijn kaart weer als vanouds is (met alleen goede koeling)
Even puntsgewijs:
1) GeForce 6800LE unlocked naar 12x1,6, core 360Mhz, Mem 850. Bios geflashed naar GT
2) Werkte altijd goed, alleen soms na lange tijd spelen een crash met verscheidene games ivm overhitting.
3) Fiddle ging Fable spelen en daar crashte deze te vaak vanwege overhitting dus heb ik mijn kaart weer terug gezet naar fabrieksinstelling. (dus inc originele bios en pipes)
4) NV5 koeler gekocht. kaart weer overclocked. Dit heb ik gedaan op exact dezelfde manier als in punt 1.
5) Pc crashed niet meer, ook niet meer met Fable. Alles leek dus in orde.
6) Tot Fiddle ging 3d marken
*3DMark03 van +/- 9500 naar +/- 7000
*3DMark05 van +/- 3900 naar +/- 3250
Dit is in mijn ogen toch een aardige performance loss. Ik heb al een complete Driver reinstal gedaan.
Maw, mobo drivers ge-uninstalled en de videokaartdrivers geuninstallend. Vervolgens de laatste nforce 2 drivers geinstalled en vervolgens de laatste drivers (78.01). Ook heb ik de laatste rivetuner geinstalled.
Wie o Wie weet waardoor ik nu minder presteer terwijl mijn kaart weer als vanouds is (met alleen goede koeling)
[ Voor 6% gewijzigd door Fiddle op 04-09-2005 18:27 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W