[Zeeland] Delta Digitale TV

Pagina: 1
Acties:
  • 2.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Delta Digitale TV wordt aanstaande week in Zeeland geintroduceerd. Via een DVB-C kabelontvanger zijn er dan 48 televisie- en 24 radiozenders te ontvangen.

www.deltadigitaletv.nl
Klantenservice: 0800-5511550

De door Delta ondersteunde ontvangers:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/digitalrecievers/digitalcablerecievers/images/dcb-9401r_m_2.jpg
Samsung DCB-9401R

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A7290/TU-DC40RDb.jpg
Panasonic TU-DC40RD

Afbeeldingslocatie: http://www.entless.nl/images/digitale%20ontvangers/multikabel/nokia_mediacenter_119c.jpg
Nokia Mediamaster 119c

De Instellingen:

Frequentie: 402.00 MHz
Symbol Rate: 6875
QAM modulatie: QAM64

Regio's:

1000: Schouwen-Duiveland, Tholen, Noord-Beveland, Zuid-Beveland
2000: Walcheren
3000: Zeeuws-Vlaanderen

De Zenderlijst
Flyer

Je hebt een volledig pakket kabbelabbo nodig, digitaal abbo is gratis, andere kosten en/of aanbiedingen weet ik nog niet. De reciever dien je waarschijnlijk zelf aan te schaffen.

Ik ben benieuwd of ze ook PCI kaarten zoals deze gaan ondersteunen zodat je een MCE met DVB-C hebt :)

nuttige dvb-c pc link

[ Voor 9% gewijzigd door Tele op 26-09-2005 23:13 ]

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 21:32
Super, ben erg benieuwd.

Zelf ben ik nog een leek, heb zelf ergens gehoord / gelezen dat je niet zo makkelijk meer meerdere tv's kunt aansluiten omdat je het niet "ff" kan splitten, dat zou wel groot nadeel zijn :(

Maar al met al ben ik er erg benieuwd naar :+

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:01

houthakker

Poehé

Kan wel, maar dan heb je dus ook meerdere ontvangers en smartcards nodig

Specs

• Tele
  • Niet online
Nog een aanvulling op de startpost:

Het gaat vanaf as zaterdag 10 september van start. Een startpakket is bij de Zeeuwse bruingoedbedrijven voor 14.95 te koop, dat zijn de enige extra kosten naar delta. In het najaar wordt er een extra pakket geintroduceerd waarvoor wel abbokosten gerekend worden.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13
Hier stond iets heel doms...

[ Voor 81% gewijzigd door MuddyMagical op 06-09-2005 22:44 ]

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik wil een decoder gaan bestellen, zit daar nou nog verschil in? (kwaliteit, functies)
welke van de drie is de beste?

• Tele
  • Niet online
De nokia is niet aan te raden, nokia heeft z'n ontwikkelingen gestaakt. De panasonic is kwalitatief goed, maar heeft maar 1 scart aansluiting. De samsung heeft er twee, en delta heeft nu en in de toekomst de verwachting dat Samsung marktleider wordt met dit soort decoders.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
vanaf vandaag is het dus mogelijk om digitale tv te kijken bij delta!

mijn vraag is nu, heeft iemand het al werkend??
en weet diegene ook of deze pci kaart werkt (bijvoorkeur met mce 2005)?:
http://www.twinhan.com/product_cable_2.asp

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:01

houthakker

Poehé

Gaat niet lukken, de kabelboeren gebruiken irdeto2 codering, maar een afwijkende standaard, dus je kunt niet een standaard irdeto-cam gebruiken. FireDTV heeft nu zelf een cam gemaakt; de alphacrypt 3.04, maar ik weet niet zeker of hij al werkt, en kost toch wel weer 99 euro.

Ik heb zelf de nokia mediamaster 119c, prima decoder, zapt redelijk snel. Die samsung schijnt niet zo'n goede beeldkwaliteit te hebben, die panasonic vond ik te duur. Nokia zal overigens niet zo snel staken met decoders, aangezien ze ook een redelijk grote sat lijn hebben (dbox2, 3900, 9500 serie).

Specs

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik kan je in ieder geval vertellen (heb ze allemaal in werking gezien en de nokia en panasonic in mijn bezit), dat de panasonic er uit spriekt kwa kwaliteit, denk dat aan dat mpeg blur (hoe het ook maar genoemd word) ook heeft hij een hele hoge zapsnelheid in verhouding tot de andere ontvangers.

Verwijderd

Ik ben gister naar een verkooppunt geweest, en die vertelde mij dat alleen de samsung leverbaar is op het moment

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:11:
Ik ben gister naar een verkooppunt geweest, en die vertelde mij dat alleen de samsung leverbaar is op het moment
Bij hun misschien, want de Panasonic werkt prima en is ook leverbaar ;)

Verwijderd

Hoe is de kwaliteit van digitale tv van delta? Ik heb namelijk een demo gezien bij micro elektro in goes en vondt de kwaliteit echt om te janken. Zekers text ziet er niet uit.

Heeft iemand er al ervaring mee op een lcd of plasma tv?

En toevallig al iemand ervaring icm MCE 20005?

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 15:01
Ik wil misschien een inkoopactie van deze decoders doen... nieuw (in de winkel) kosten ze ruim 140 euro..

Ik kan ze dan voor 90 euro ongeveer aanbieden... zijn er geinteresseerden?

• Tele
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:46:
Ik wil misschien een inkoopactie van deze decoders doen... nieuw (in de winkel) kosten ze ruim 140 euro..

Ik kan ze dan voor 90 euro ongeveer aanbieden... zijn er geinteresseerden?
140?? 99 voor de Samsung en 129 voor de panasonic zijn reguliere winkelprijzen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Tele schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:45:
[...]

Bij hun misschien, want de Panasonic werkt prima en is ook leverbaar ;)
De panasonic is bijna uitverkocht. Wat er nu in de winkels aanwezig is, is het laatste.
De oude panasonic krijgt nog wel een software update.
En vanaf begin volgend jaar komt er een nieuwe panasonic uit.
bron: http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=tvhomenl&t=302490

Eind dit jaar komt er eindelijk een phillips decoder uit.
Vraag me alleen af of het wat is. De vorige versie van de philips is nooit uitgekomen omdat ze geen stabiele software hebben kunnen ontwikkelen.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 14-09-2005 20:23 ]

Verwijderd

Ik heb het nu 2 dagen in bezit en ik moet zeggen het valt niet tegen.

Afgelopen dinsdag bij de mediamarkt in middelburg de panasonic kunnen vinden en thuis geinstalleerd.

Het beeld is gewoon goed op mijn lcd tv alleen jammer is dat de epg nog niet werkt.
De afstandbediening van de digitale ontvanger had wat beter gekunt. het is nu net een 'my first sony' apparaat.
Het zappen gaat lekker snel, dus geen irritante zwarte wachttijd als je tussen zender swicht.

• Tele
  • Niet online
Na een mailwisseling met Delta is het duidelijk geworden dat ze op álle digitale kanalen Irdeto2 met regio encodering gebruiken. Hierdoor is het gebruik van een pc DVB-C kaart eigenlijk zo goed als uitgesloten. :(

Verwijderd

Is de kwaliteit dan echt veel beter dan normale tv, want bij de demo die ik heb gezien op een groot scherm leek het allemaal gewoon op een slecht gecomprimeerde film met blokjes en fading problemen?
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:30:
Ik heb het nu 2 dagen in bezit en ik moet zeggen het valt niet tegen.

Afgelopen dinsdag bij de mediamarkt in middelburg de panasonic kunnen vinden en thuis geinstalleerd.

Het beeld is gewoon goed op mijn lcd tv alleen jammer is dat de epg nog niet werkt.
De afstandbediening van de digitale ontvanger had wat beter gekunt. het is nu net een 'my first sony' apparaat.
Het zappen gaat lekker snel, dus geen irritante zwarte wachttijd als je tussen zender swicht.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:42:
Is de kwaliteit dan echt veel beter dan normale tv, want bij de demo die ik heb gezien op een groot scherm leek het allemaal gewoon op een slecht gecomprimeerde film met blokjes en fading problemen?

[...]
bij mij is het iig een stuk beter.
Ik had hier analoog gewoon echt een slecht signaal en nu is het beeld glashelder.
Ben trouwens in het bezit van een panasonic decoder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:42:

[...]
Bij mij is het superscherp en zie nooit vertraging of blokjes. perfect systeem. alleen de EPG doet het nog niet

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

Wij verkopen die decoders ook in onze winkel en die dingen zijn écht niet aan te slepen! Rijen reserveringen maar woensdag komen er weer binnen en inderdaad, op het moment is alleen de samsung leverbaar. De panasonics worden door de importeur niet ingekocht omdat ze nu ineens duurder zouden zijn oid, daar weet ik het fijne niet van :P (hey, ben maar lab-rat in de fotozaak he ;))

Beeld verschil is er wel, maar je moet toch zon duur ding aan de muur hebben hangen wil je er écht verschil in zien hoor :) Ik vind zelf nog wel het nadeel dat er maar 1 uitgangs signaal per decoder is. Twee tv's? > twee decoders. Iets opnemen terwijl je een andere zender wil kijken? > Twee decoders. Twee tv's, allebei wat anders opnemen en kijken? > 4 decoders :D

[spam]kosten trouwens idd 99,- en bij reservering gratis smartcard! \o/ olé[/spam]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 21:32
Ik heb gehoord dat zowel panasonic als nokia gaan stoppen met het produceren van decoders en dat samsung de enige producent zou zijn die nog door blijft gaan, iemand die dit kan bevestigen :?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dacht dat panasonic zou stoppen met deze decoder maar dat er over tijdje een nieuwe decoder uit zou komen..
Als het goed is komt philips ook nog met een decoder.
Je hebt trouwens echt geen plasma of lcd tv nodig om het beeld verschil te zien.
Bij meerdere mensen al echt een wereld van verschil gezien tussen analoge en digitale televisie.
Ze zijn volgens mij wel bezig met de EPG want zie af en toe wel wat info maar is niet echt bruikbare info.

Ook is er ineens een kanaal test te vinden krijg dan alleen de melding dat ik geen valid card heb ofzo :)

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 15:41
ik heb ook een demo gezien van de samsung bij micro electro in Hulst... ;ik barste bijna in tranen uit zo verschrikkelijk slecht beeld, en dat op een crt.

een grote macro-blok zooi . nu zijn op de kabel eurosport/discovery en national geographic al slecht/macroblokkerig, maar die digitale versie was nog veeeel slechter dan de kabel uitzending op de tv ernaast.

ik hoop dat het aan de aansluiting ligt bij micro,maar ik snap dan niet hoe je digitaal te lijden zou moeten hebben bij een lecht signaal, haperen of uitvallen ja , maar macro-blocks/slecht beeld.. pff

als dit bij iedereen zo is vind ik het belachelijk dat ze : "Is de beeld- en geluidskwaliteit van de digitale ontvanger gelijk aan DVD- en CD-kwaliteit?
Ja, digitale televisie benadert de kwaliteit van DVD en CD. Er wordt in beide gevallen gebruik gemaakt van dezelfde techniek (MPEG2) om beeld en geluid te digitaliseren. "

durven te claimen..
het lijkt erop dat ze hun normale signaal comprimeren tot een lage bitrate cbr stream.

valt me ook op dat ze deze claim niet meer op de startpagina van hun site hebben staan, ik meen me te herinneren dat dit zo was, nu staat het alleen nog in de faq.

ik wacht ff tot de pana's komen (boot is onderweg) en ga dan nog eens kijken, maar ik vrees het ergste

ik blijf wel bij sat

* Nocturno kijkt op een 42" Plasma

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:28
Nocturno schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:48:
ik heb ook een demo gezien van de samsung bij micro electro in Hulst... ;ik barste bijna in tranen uit zo verschrikkelijk slecht beeld, en dat op een crt.

een grote macro-blok zooi . nu zijn op de kabel eurosport/discovery en national geographic al slecht/macroblokkerig, maar die digitale versie was nog veeeel slechter dan de kabel uitzending op de tv ernaast.
Dat is precies ook mijn ervaring met digitale kabel TV hier in Noord-Holland (Multikabel).
Onbegrijpelijk dat men dat allemaal accepteert! 8)7

• Tele
  • Niet online
Ondanks dat Delta het niet ondersteunt is er binnenkort toch een mogelijkheid om de digitale Tv op de pc te ontvangen, maar het kost wel wat;

- Een PCI DVB-C kaart met aansluiting voor een CI module (Alternate.de, €89)
- Een bijbehorende CI module (Alternate.de, €42)
- Een CAM module v3.05 á €99,-
- Een delta smartcard á €15,-

Je zit hiervoor dus zo aan de € 250 :o

en dan wordt het niet ondersteund onder Windows MCE, aangezien Microsoft geen CI modules hierin toelaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Tele op 26-09-2005 14:40 ]

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 15:41
zou dit niet simpeler met een softcam kunnen?
dan heb je de delta kaart helemaal niet meer nodig.

• Tele
  • Niet online
Nocturno schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:58:
zou dit niet simpeler met een softcam kunnen?
dan heb je de delta kaart helemaal niet meer nodig.
Geen idee? De alphacrypt 3.05 is de laatste versie welke icm met de CI module en de delta kaart netjes legaal Delta's Irdeto2-regio kan decoderen. Wat er met de softcams kan is me niet bekend.

Verwijderd

[b][message=24216757,noline]De panasonics worden door de importeur niet ingekocht omdat ze nu ineens duurder zouden zijn [/spam]
Bij de Mediamarkt in Middelburg worden de panasonics gewoon geleverd. als ze op dat moment op zijn kan je op een wachtlijst gezet worden heb ik begrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:01 ]

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik zag bij de Mediamarkt een Sony decoder voor 199, iemand ervaring.

Bij de Mikro Elektro heb ik de Samsung in actie gezien. Geen verschil in beeldkwaliteit en misschien wel slechter. Dat ze dat durven te verkopen.

Hoe zit het met de audio? Komt er nu vol dolby-digital doorheen ofzo?

• Tele
  • Niet online
Falcon2107 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:46:
Ik zag bij de Mediamarkt een Sony decoder voor 199, iemand ervaring.

Bij de Mikro Elektro heb ik de Samsung in actie gezien. Geen verschil in beeldkwaliteit en misschien wel slechter. Dat ze dat durven te verkopen.

Hoe zit het met de audio? Komt er nu vol dolby-digital doorheen ofzo?
De audio is pcm of dd 2.0, maar van een sony decoder heb ik nog nooit gehoord, linkje?

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:01:
[...]

Bij de Mediamarkt in Middelburg worden de panasonics gewoon geleverd. als ze op dat moment op zijn kan je op een wachtlijst gezet worden heb ik begrepen.
Late reactie maar Panasonic heeft de decoder uit het assortiment gehaald.

• Tele
  • Niet online
En om verdere verwarring te voorkomen, dit schreef een medewerker van panasonic op het tvhome forum;
Beste forumlezers,

De Panasonic TU-DC40RD is vrijwel uitverkocht. Er is nog een beetje voorraad in de winkels, maar zodra dat op is, is het afgelopen.

De afgelopen maanden zijn de verkopen van digitale ontvangers zodanig geweest, dat wij de geplande voorraad tot de introductie van een nieuw model veel eerder uitverkocht hebben dan verwacht. Vandaar dat we de komende maanden niet meer kunnen leveren. Een nieuwe model wordt niet eerder dan begin volgend jaar verwacht.

Het gerucht gaat al wat langer, maar we hebben natuurlijk geprobeerd nog extra productie los te krijgen. Dat is echter niet gelukt.

Wat betekent dit voor u als Panasonic gebruiker:
- uw garantie bij eventuele storingen blijft onverminderd van kracht
- noodzakelijke software updates worden normaal uitgevoerd
- de geplande software update voor eind van dit jaar (oorspronkelijk gepland voor juli/augustus) gaat ook gewoon door; m.a.w. de support is onveranderd
- iedere suggestie, dat wij onze verantwoordelijkheid niet zullen nemen, is volledig uit de lucht gegrepen

Voor alle duidelijkheid: Panasonic "verdwijnt" niet van de markt en we verwachten volgend jaar zelfs een uitbreiding van de line-up.

Hierover zullen zeker berichten op dit forum verschijnen zodra er meer bekend is.

Wil je nog een TU-DC40RD aanschaffen, dan is het dus opschieten geblazen!

M.v.g.
Ron Wille
Businessmanager Home Communication
Haagtechno bv
Linkje een eindje terug in het topic.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Tele schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

De audio is pcm of dd 2.0, maar van een sony decoder heb ik nog nooit gehoord, linkje?
Ik heb gezocht, maar kon hem niet vinden. Aan de website van mediamarkt heb je geen reet. En op de sony site ook niet gevonden. maar ik zoek even door.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Falcon2107 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:34:
[...]

Ik heb gezocht, maar kon hem niet vinden. Aan de website van mediamarkt heb je geen reet. En op de sony site ook niet gevonden. maar ik zoek even door.
Was geen sony, was een philips (Philips DSR2210), maar is alleen voor satalietontvangst. Foutje van mij, sorry. Delta werkt blijkbaar alleen maar met samsung, panasonic en Nokia.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
deze zit er wel aan te komen... maar is nog niet leverbaar volgens mij...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 25-10-2005 17:47 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 19:51
Heeft iemand enig idee of de nieuwe Samsung DCB-P850R digitale ontvanger met dubbele tuner en 160GB harddisk gaat werken op het kabelnetwerk van de Delta?
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/3895/dtbp850flat0.jpg

Hoe is het nu, na ruim een jaar met de beeldkwaliteit? Hebben ze ondertussen de bitrate al aangepast?

Weet iemand al meer over de plannen voor HD?

Verwijderd

Blijft Delta nuts, Kwaliteit van gewone analoge kabel is nog steeds om te huilen, dus zou me niet verbazen dat het net zo slechtgesteld is met digitale variant. En HD.. daar kan je in zeeland nog wel jaren op gaan wachten dunkt me, en met de kwaliteit van huidige kabel in het achterhoofd, denk ik niet dat je die zou willen hebben van delta nuts. Wordt echt tijd voor nieuwe spelers op de kabelmarkt hier in Zeeland.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Op de site van Delta staat dit http://www.deltadigitaletv.nl/index2.php?pid=263 .

Persoonlijk denk ik dat je met Samsung geen buil valt omdat Samsung toch al de voorkeur geniet bij
Delta.

"Soylent Green is people!"

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik ben niet ontevreden over de kwaliteit van mijn huidige analoge ontvangst maar wil misschien in combinatie met een aan te schaffen LCD TV overstappen op digitale ontvangst via de kabel.
GrrRon schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:00:
Op de site van Delta staat dit http://www.deltadigitaletv.nl/index2.php?pid=263 .

Persoonlijk denk ik dat je met Samsung geen buil valt omdat Samsung toch al de voorkeur geniet bij
Delta.
Bedankt voor de link. Ik erg nieuwsgierig hoe ze HD gaan aanpakken. Jammer dat er geen type nummer staat op die pagina maar samsung heeft op dit moment nog maar 1 type dus zal het wel over dat model gaan.

Ik heb begrepen dat Siemens ook een PVR voor digitale kabel heeft. Waarom zou deze niet werken?

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

PeterPan schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:27:
Heeft iemand enig idee of de nieuwe Samsung DCB-P850R digitale ontvanger met dubbele tuner en 160GB harddisk gaat werken op het kabelnetwerk van de Delta?
[afbeelding]

Hoe is het nu, na ruim een jaar met de beeldkwaliteit? Hebben ze ondertussen de bitrate al aangepast?

Weet iemand al meer over de plannen voor HD?
Voor de gene die geintresseerd zijn in de DCB-P850R: LEES VOOR U KOOPT!

http://www.kieskeurig.nl/...11302C125722D0045473D.htm

Iemand zelf al ervaringen

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 10:43
Iemand al een goedkope CI+ module of een gelijk iets weten te vinden?
Ik vind zelf 50 euro nog al duur voor een CI module.. Kan dat niet goedkoper
door bijvoorbeeld een namaak uit china ofso? :p

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
jeroentjuhboer schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:09:
Iemand al een goedkope CI+ module of een gelijk iets weten te vinden?
Ik vind zelf 50 euro nog al duur voor een CI module.. Kan dat niet goedkoper
door bijvoorbeeld een namaak uit china ofso? :p
Goedkoopst wat ik kan vinden: http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-17582.html
Als je goedkoper vind, laat het mij dan ook even weten ;)

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Bij BCC is een CI+ module te koop voor Delta voor 79,95 euro: http://www.bcc.nl/product/delta-ci-module
Er staat bij: CI+ module; alleen geschikt voor Delta kabelmaatschappij

Loop ik dan het risico dat andere modules van Irdeto het niet doen, zoals die van Ziggo van 40 euro bij FOKA http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-17582.html of
http://www.vanvoordeelmar...neotion-insteekmodule.htm
Bij de laatste staat dat deze module werkt bij Delta.

Raar dat de CI+ van BCC alleen bij Delta werkt. Kennelijk zijn er verschillen. Wie weet hoe het zit?
Pagina: 1