Ik heb een Canon PIXMA ip5000 printer met origineel Canon inkt. Nu ben ik op zoek naar fotopapier met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Welk papier kunnen jullie aanraden? En welke winkels zijn voordelig? Sommige mensen beweren ook dat de papier en inktsoort niet zoveel uitmaakt, als je maar het juiste ICM profile gebruikt. In hoeverre is dit waar? En hoe zou ik aan profiles voor mijn printer kunnen komen? Zonder dure apparatuur en/of software aan te schaffen.
Ik heb zelf wel gezocht op Internet, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Canon Pro-101 papier schijnt goed te zijn, maar duur. Sommige mensen zijn tevreden over papier wat soms bij de Aldi wordt verkocht (Sihl). En iemand was erg enthousiast over Kodak Ultima Photo Paper (270gr/m²) met als papiersoort "Photo Paper Pro" ingesteld. Dit kost 35 euro voor 90 vellen bij www.sdcard.be.
Heeft iemand ervaring en/of andere informatie die mij kan helpen?
Ik heb zelf wel gezocht op Internet, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Canon Pro-101 papier schijnt goed te zijn, maar duur. Sommige mensen zijn tevreden over papier wat soms bij de Aldi wordt verkocht (Sihl). En iemand was erg enthousiast over Kodak Ultima Photo Paper (270gr/m²) met als papiersoort "Photo Paper Pro" ingesteld. Dit kost 35 euro voor 90 vellen bij www.sdcard.be.
Heeft iemand ervaring en/of andere informatie die mij kan helpen?