[PC] Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• ParaDoX86
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik zit al een enige tijd met mijn handen in mijn haar en ik kom er niet uit.

Een maand geleden heb ik bepaalde onderdelen vervangen. Een nieuw moederbord, CPU,Grafische kaart en geheugen. Bij het installeren bleek 1 van de geheugenmodules defect te zijn. Nieuwe modules gekregen via RMA. Alles in gebouwd en alles werkte zo als het hoort.
En sinds kort heb ik het probleem dat als ik een P2P programma start, bv Bittorrent (Bitcomet, Azareus, BT++), dat de pc na enige tijd vastloopt. Ook als ik niks download of iets en de pc lock loopt ie soms na een paar uur vast.
UT2k4 loopt goed op sommige mappen lichte artifacts. C&C Generals Zero Hour met normale instellingen veel artifacts, maar zodra ik via de NVidia controlpanel alles voluit zet (AA & FSAA 8x) heb ik er alleen in het hoofdmenu last van lichte artifacts bij GLA-soldiers op het strand.

Hardware:

Voeding: Coolermaster 450W ALCY
Moederbord: Asus P4P800-E Deluxe
CPU: Pentium 3,4 Ghz 1MB 800FSB S478
Mem: 2x 512MB Corsair XMS TwinX Platinum Cas2 3200
Videokaart: XFX 6800LE 128MB (Draait standaard, geen unlock)
Geluidskaart: SB 5.1 Platinum
Videobewerking: WinFast TV2000 XP Deluxe
HD: WD 160GB 8MB
DVD: Nec 2500 ,Aopen 1240

Ik heb het volgende gedaan:

Bios Update
Memtest gedraaid als het geheugen op auto staat 2-2-2-5 krijg ik fouten
Op 2-3-3-6 niet ,alles draait op 2,75volt. Modules omgewisseld geen verandering.
3DMarks 2k1/2k3/2k5: Geen fouten of artifacts
Pifast: geen fouten
Koeling: Zalman CNPS7000B AlCu
Ik heb er voor de zekerheid een 120mm fan naast de cpukoeler gezet. En een 80mm fan op het geheugen. Cpu idle/stressed 45~47/55
Videokaart: AGP side adressing uit, fastwrites uit en APG op 4x.
OS: Een herinstallatie van Windows XP helpt niet. (alle chipsetdrivers zijn geïnstalleerd)
Verschillende forums afgezocht (Asus, Corsair, XFX, GoT)

Help :'(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens je geheugen op CAS3 te laten draaien op standaard snelheid en voltage.

• ParaDoX86
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2024
The__Virus schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:52:
Probeer eens je geheugen op CAS3 te laten draaien op standaard snelheid en voltage.
Al geprobeerd, 3-3-3-8, 3-4-4-8. En op standaard snelheid en voltage. Mem by SPD ook al geprobeerd.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Nette startpost, zo zien we ze graag :Y)
The__Virus schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:52:
Ook ik denk dat het iets met je geheugen te maken heeft. Dat je op 2-3-3-6 geen errors krijgt is prima, maar op 2-2-2-5 krijg je ze wel.
Zowel rev 1.1 als 1.2 van jouw modules hebben Samsung TCCD chips met een SPD van 2-2-2-5-1T en zouden dus ook probleemloos moeten functioneren met deze timings. Aangezien je in het verleden ook al problemen had met soortgelijke geheugenrepen (RMA) denk ik dat je er goed aan zult doen voor ander geheugen te gaan.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:16
Ik zou dan toch maar eens je harde schijf testen, uit ervaring weet ik dat het de gekste foutmeldingen en bsod's kan opleveren.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het een keer gehad met een leuk systempje. Met een Asus P4SP-MX, Intel Celeron 2.4 ghz d versie, 60 gb hd. Het systeem kon uren zonder problemen aanstaan. Toen deed ik er een harde schijf 80 gb bij en het systeem crashte varierende vanaf 2 minuten tot 4 uur maar het systeem kon echt niet meer stabiel blijven draaien en dit was ook met P2P. Ik had zelf ook een SB Live en die had ik eruit gehaald en het probleem was weg. Misschien klinkt het raar want ik heb echt alles geprobeerd om te kijken waar het probleem zou zijn want de voeding was het niet(250w van Zalman).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
test de card op n andere pc
Pagina: 1