[testcase] Zwitserse Alpen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb deze zomer een C1 Alpine Cursus gedaan in Zwitserland, en heb wel wat mooie plaatjes geschoten. Ik ben helemaal geen photoshopper en ik sta open voor commentaar, dus brand maar los :+. Ik heb nummer 8 en 10 af laten drukken (25x38) en die hangen nu in een mooi lijstje op mijn kamer :).

1.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00024.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00036.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00041.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00047.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00056.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00063.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00066.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00068.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00069.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00075.jpg

11.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00077.jpg

12.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00078.jpg

13.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00084.jpg

Ik ben erg benieuwt naar jullie reacties :D

[ Voor 5% gewijzigd door Lefty_38 op 04-09-2005 18:40 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
erg mooie serie, ik vindt het alleen jammer van die sun-flares. verder leuke foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Nette foto's, alhoewel ik wel het idee heb dat je de horizon te vaak in het midden van de foto hebt geplaatst. Weinig compositie, alhoewel je je kunt afvragen of je in de bergen wel compositie kunt maken in een foto van grote hoogte.

Voor de rest leuke plaatjes, maar niet bijster bijzonder. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind 1, 3 en 12 de beste (en had die juist laten afdrukken) omdat ze veel laten zien:
- dichtbij
- veraf
- diepte/hoogte
- wijdsheid

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 04-09-2005 22:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Klimmer meldt zich :D waar ben je precies geweest?? en welke periode?

Mooie plaatjes :D

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik heb 7 t/m 13 augustus in Arolla geklommen. 2 toppen beklommen: de La Luette (3350m) en de Pinge d' Arolla (3769m). Erg veel geluk gehad met het weer, 1 dagje slecht voor de rest perfect.

@ Demonfreak: Compositie? bedoel je daarmee dat je iets op de voorgrond hebt waardoor je goed kan zien hoe groot alles nu echt is? Want op de foto komt het toch niet zo goed over als in het echt vind ik altijd.

En is er nog een manier om die sun-flaires weg te krijgen met photoshop oid?

Edit: Hier nog een picca, vond ik ook nog wel ff leuk om te laten zien vanwege de schaduw.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fransrubertus/Vakantie%20foto's/DSC00067.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Lefty_38 op 04-09-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je kan zeggen wat je wilt over die sunflares, maar ik vind ze niet lelijk in de serie ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Lefty_38 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:26:
@ Demonfreak: Compositie? bedoel je daarmee dat je iets op de voorgrond hebt waardoor je goed kan zien hoe groot alles nu echt is? Want op de foto komt het toch niet zo goed over als in het echt vind ik altijd.
Nee, meer hoe een bepaald onderwerp in beeld komt. Dus het liefst niet altijd in het midden, en de horizon ook niet altijd precies in het midden. Maar omdat je hier te maken hebt met meerdere bergen kun je niet echt spreken van 1 onderwerp wat je moet zien op de foto's. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net als zonsondergangen aan zee zijn dit ook in de basis al fraaie foto's en wordt het dus veel moeilijker hiermee echt de massa te ontsteigen. Ik vind het ook mooie foto's maar ik kom ze ook tegen in mijn collectie en waarschijnlijk in die van iedereen die ooit hoog in de bergen heeft mogen lopen verder maakt jouw herinnering ze nog veel mooier. In de bergen een uitzonderlijk mooie foto maken is gewoon heel erg moeilijk. Als je een C1 cursus hebt gedaan ben je ook lid van de NKBV en ken je de foto's in hun blad.
PS wat voor camera heb je gebruikt? en niet alle foto's staan recht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik vind 6 erg mystiek.

Is dat ijs? Die schuine blauwe voorgrond?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lefty_38 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:26:
Ik heb 7 t/m 13 augustus in Arolla geklommen. 2 toppen beklommen: de La Luette (3350m) en de Pinge d' Arolla (3769m). Erg veel geluk gehad met het weer, 1 dagje slecht voor de rest perfect.

En is er nog een manier om die sun-flaires weg te krijgen met photoshop oid?

Edit: Hier nog een picca, vond ik ook nog wel ff leuk om te laten zien vanwege de schaduw.
[afbeelding]
grappig heb dit jaar exact dezelfde cursus gedaan alleen dan 2 weken eerder. Herkende aan de foto's al dat je dezelfde route hebt gelopen.

Bij mij lag er op de pigne d'arolla en en la luette nog meer sneeuw. De gletsjer van de pigne d'arolla was nog volledig bedekt. We hebben geen enkele spleetredding hoeven doen.
Welke 2 gidsen had je overigens. Hmm volgens mij zie ik op die ene foto Gerhard voorop lopen

verder mooie foto's

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 05-09-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
3 mag een tikje lichter vind ik. Mooie foto's verder.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
TrailBlazer schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:43:
[...]

grappig heb dit jaar exact dezelfde cursus gedaan alleen dan 2 weken eerder. Herkende aan de foto's al dat je dezelfde route hebt gelopen.

Bij mij lag er op de pigne d'arolla en en la luette nog meer sneeuw. De gletsjer van de pigne d'arolla was nog volledig bedekt. We hebben geen enkele spleetredding hoeven doen.
Welke 2 gidsen had je overigens. Hmm volgens mij zie ik op die ene foto Gerhard voorop lopen

verder mooie foto's
Oke dan! Echt leuk om te horen dat hier iemand de zelfde cursus heeft gedaan met de zelfde gids! Hebben jullie met hem wel geoefent om uit een spleet te komen? Wij wel, ik heb daar helaas geen foto's van maar die krijg ik waarschijnlijk nog van mijn mede cursisten.

@Varienaja: We liepen over een gletsjer waar gewoon een laag sneeuw overheen lag. Op die foto (6) lijkt het alsof je over een soort heuvel kijkt, maar in het echt liepen we gewoon op de zelfde hoogte, kan het niet echt uitleggen maar het komt heel anders over.

@Frogmen: Het is mij nog niet opgevallen, maar ik heb idd een paar foto's onder het lopen gemaakt omdat we niet om de 10min stoppen om een fototje te schieten. Vandaar waarschijnlijk de "scheefheid" :P Camera: Sony DSC-P72 (3.2MP)

[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 05-09-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lefty_38 schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:41:
[...]

Oke dan! Echt leuk om te horen dat hier iemand de zelfde cursus heeft gedaan met de zelfde gids! Hebben jullie met hem wel geoefent om uit een spleet te komen? Wij wel, ik heb daar helaas geen foto's van maar die krijg ik waarschijnlijk nog van mijn mede cursisten.
Nee Gerhard heeft wanhopig naar spleten lopen zoeken op de gletsjer van la luette. Overigens ik heb hem 6 weken eerder gedaan de 1e van het jaar. Was Werner er ook bij of hadden jullie een Nederlands gids erbij. Heb trouwens nog wel een mooie van Werner ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
TrailBlazer schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:59:
[...]

Nee Gerhard heeft wanhopig naar spleten lopen zoeken op de gletsjer van la luette. Overigens ik heb hem 6 weken eerder gedaan de 1e van het jaar. Was Werner er ook bij of hadden jullie een Nederlands gids erbij. Heb trouwens nog wel een mooie van Werner ergens
Nee wij hadden Hans-Robert als nederlandse instructeur erbij. Maar Gerhard had die spleet bij ons snel gevonden, ondanks de mist! Wat een mannetje he die Gerhard: een pakje per dag roken, zuipt er ook aardig op los en dan loopt hij ons er nog allemaal uit :P. Prachtige kerel :Y)

Edit: dit is wel een beetje offtopic eigenlijk... :o

[ Voor 5% gewijzigd door Lefty_38 op 05-09-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ehmm nog een offtopic vraagje, maar hoeveel kost dat en waar boek je zoiets? Lijkt me onwijs gaaf.

Die laatste foto van de lopers in de sneeuw vind ik onwijs mooi, de schaduwen voegen echt wel iets toe daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

offtopic:
http://www.nkbv.nl/reispr...plines/cursussen/1233.htm
cursus die wij gedaan hebben staat er dus niet meer bij is waarschijnlijk vol voor dit jaar. Kosten van deze cursus was geloof ik 700 euro dan moet je ook zeker nog rekenen op 300 extra kosten voor de reis en de dagen dat je voor je cursus aanwezig moet zijn om in te lopen en de drank tijdens de cursusdagen eten zit in de prijs. Huttenleven is niet goedkoop namelijk.
Verder heb je nog je materiaal kosten. Bij de beginnerscursus als deze zit er al veel inbegrepen alleen kleding, schoenen en klein klimmateriaal niet. Schoenen kan je huren anders moet je rekenen op 300 euro voor schoenen. Goede jas/trui/broek 500 tot heel veel geld.

over gerhard ik heb door hem eens 4 borden soep weggewerkt onde rhet motto Suppe ist gut Flusigkeit brauchst man

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 06-09-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Haha dat zei hij ook tegen ons, wij aten allemaal ook wel 2 a 3 borden soep (zout houd het vocht vast in je lichaam dus soep is heel goed). Was goed te eten, maar het drinken en eten voor tussen de middag moesten wij zelf betalen/regelen. Ik had verwacht dat je gewoon drinken bij het avond eten kreeg, niet dus... Toen was mijn 60 Frank eingelijk te weinig voor 7 dagen drinken :P Even een indicatie van de kosten in een hut:

- Blinkje cola 0,33L: 4,50
- Fles water 1,5L: 9,- !!! :o

(prijs in zwitserze franken 1 euro = 1,66 frank dacht ik)

[ Voor 10% gewijzigd door Lefty_38 op 06-09-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 heeft iets speciaals & mysterieus

mooi

/me snakt naar sneeuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lefty_38 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:03:

wij haalden meestal een liter gekookt water prijs daarvan valt heel erg mee en dan een theezakje erin hangen. Overigens eten in de 2e hut vond ik erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lefty_38 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:03:
Haha dat zei hij ook tegen ons, wij aten allemaal ook wel 2 a 3 borden soep (zout houd het vocht vast in je lichaam dus soep is heel goed). Was goed te eten, maar het drinken en eten voor tussen de middag moesten wij zelf betalen/regelen. Ik had verwacht dat je gewoon drinken bij het avond eten kreeg, niet dus... Toen was mijn 60 Frank eingelijk te weinig voor 7 dagen drinken :P Even een indicatie van de kosten in een hut:

1 CHF is ongeveer 0,67 euro, oftewel 1 euro is 1,50 CHF.

Ik vind de foto's erg mooi, maar wat je gedaan hebt nog mooier!

Over de prijzen, je moet begrijpen dat die dingen allemaal met een helikopter naar boven moeten. Eén zo'n ritje is al peperduur, om de kosten eruit te halen moet je dus wel hoge prijzen rekenen.

Je moet trouwens wel erg hoog hebben gezeten op foto 8, er lag deze zomer namelijk maar heel weinig sneeuw :o

Foto 12 vind ik erg mooi, jammer alleen dat de horizon scheef staat. Ik heb ook ergens hier een aantal foto's gepost van mijn vakantie, ik ben welliswaar niet zo hoog geweest als jij, maar misschien leuk om even te bekijken. Ikzelf kan nooit genoeg krijgen van de bergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:06:
[...]

1 CHF is ongeveer 0,67 euro, oftewel 1 euro is 1,50 CHF.

Ik vind de foto's erg mooi, maar wat je gedaan hebt nog mooier!

Over de prijzen, je moet begrijpen dat die dingen allemaal met een helikopter naar boven moeten. Eén zo'n ritje is al peperduur, om de kosten eruit te halen moet je dus wel hoge prijzen rekenen.

Je moet trouwens wel erg hoog hebben gezeten op foto 8, er lag deze zomer namelijk maar heel weinig sneeuw :o

Foto 12 vind ik erg mooi, jammer alleen dat de horizon scheef staat. Ik heb ook ergens hier een aantal foto's gepost van mijn vakantie, ik ben welliswaar niet zo hoog geweest als jij, maar misschien leuk om even te bekijken. Ikzelf kan nooit genoeg krijgen van de bergen :)
hoogste top waar hij is geweest is 3800 meter hut waar de meeste foto's vandaan zijn genomen is 3000 meter. Voor die tocht nara 3800 meter is zwaar bij mij dan ik had enkel nog meer sneeuw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik zat in een 18-25 cursus, dus allemaal jonge lui :) [patsermode]We liepen zonder problemen naar boven iedereen had een hele goede conditie. Gerhard zei ook dat wij ruim de snelste groep waren die hij had gehad dit jaar 8). [/patsermode]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lefty_38 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:14:
Ik zat in een 18-25 cursus, dus allemaal jonge lui :) [patsermode]We liepen zonder problemen naar boven iedereen had een hele goede conditie. Gerhard zei ook dat wij ruim de snelste groep waren die hij had gehad dit jaar 8). [/patsermode]
hmm dat zij hij bij ons ook nee hij zei superleistung. Voor de pigne waren we om 4 uur vertrokken en ik geloof om 7:30 stonden we boven. Gezien de sneeuwcondities erg goed volgens Gerhard. Ik had zel nauwlijks iets extra aan conditie gedaan alleen vond het best meevallen allemaal

Verwijderd

Ahum, leuke plaatjes maar volgens mij gebeuren er op een C1 cursus toch ook heel veel andere dingen die toch echt foto waardig zijn? Heb je niet meer wat activere plaatjes?

• Lefty_38
Tijdens de acties heb ik geen foto's gemaakt bijna :(. Was ik meer bezig met mezelf te redden uit spleten :P. Maar de actie foto;s die ik heb zijn niet interresant om hier te posten, beetje rotsklimmen enzo...

Verwijderd

Hint --> [Verzamel] Sportfoto's
Misschien zijn je actie/klim foto's daar dan op zijn plaats?
[rml][ Verzamel] Sportfoto's[/rml]
Pagina: 1