kast nieuwe kleurtje geven

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik weet het, dit is een van die onderwerpen die regelmatig voorbij komen, maar ik zet hem er nog een keertje bij. De computerkast verven. Heeft er iemand nog tips, plaatjes of links hierover?
Ik vond gister een bus met oranje verf van een ouwe auto van ons. Heb een oud at-kastje gepakt die ik toch helemaal niet meer gebruik, en ben aan het spuiten gegaan. Het resultaat is best wel mooi geworden. Dat was dus echte autolak.
Ik ben nog benieuwd of de verf op het plastic ook goed blijft zitten op de lange duur, en trouwens ookop het metaal. Moet je dat eerst helemaal gladschuren, of hoef je het helemaal niet te schuren of what ever.

oh ja..misschien ook nog kleursuggesties? Blauw/oranje lijkt me erg strak eigelijk, heb ik nog nergens gezien. Metallic zilver of hoe moet je dat noemen lijkt me ook mooi in combinatie met blauw (al wel gezien) maar dat lijkt me erg moeilijk om te spuiten,zo'n hoog glanzende verf. (heb weinig spuitbus ervaring..)
somebody?

hmm..ik zie nu dat topic een klein beetje krom nederlands is. excuse me!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

RdB=> je bent al een tijdje onder ons, dus hoe moeilijk is het om effe de searchknop te gebruiken en bij dit onderwerp kleur in te tikken, en voila, dan zie je dat er al een soortgelijke topic is geweest, dan hoef je helemaal niet zo'n thread op te starten.

Gewwon effe zoeken, is niet zo moeilijk dacht ik zelf.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RdB_IA
  • Niet online
ik ben het niet helemaal met je eens. Het is al best weer een tijdje geleden dat er een zo'n topic geweest is.

verder vraag ik iets wat ik nog niet tegen gekomen ben: hoe is het om zilverkleurig te spuiten. Is dat een beetje te doen of is het heel moeilijk om een glanzend resultaat te krijgen.?

en verder nog, deze topic is dus al een tijdje niet geweest, en misschien dus weer leuk omwat mensen op het idee te brengen dit te gaan doen. Ik ga toch ook niet bij elke cd-writer topic eronder zetten dat ze moeten searchen, terwijl ik daar wel bij moet zuchten. Kortom, beetje flauwe reply

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:47
Makkelijk zat heb het zelf ook gedaan. Zorg voor een leuke bus autolak en terpentine en wat schuurpapier.. korrel 200-400 ?? dacht ik.
Eerst je kast uitelkaar schroeven en dan lekker schuren, even ontvetten met terpentine of ammoniak. en dan maar spuiten... dunne laagjes en dan 3x ofzo..
ik heb helaas nog geen digi camera of webcam maar me Hx08 is nu pikzwart met een kewl AMD Athlon logo erop !! ;)

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Jaaaaaaaaaaaa Vet.... Ik heb nog wel wat paars metallic lak liggen. Misschien een leuk id'tje. 'k laat wel een plaatje zien als 't zover is!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik heb hele goede ervaringen met geodificeerde alkydlak (nix speciaals) maar hecht erg goed...beetje amonia om schoon te maken (ontvetten vooral) en juist niet schuren want dat zie je door de verf heen...
(of je moet het onzetten fijn doen maar dan kan je het net zo goed niet doen)
ik zelf heb 4 tinten gebruikt van dezelfde kleur maar da's smaak :)
kreeg een hoop toffe reacties (wat er weer toe leide dat ik ook bij anderen aan de gang kon)
nog een tip: ik heb me 17" monitor ook gespoten wat ook prima lukte maar....verkopen word een stuk lastiger :)

tijd voor verandering.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Wil zelf ook m'n kast gaan spuiten, maar wil ff wat ideetjes.

Mijn idee was dus om de kast zwart te spuiten (is metallic gaaf of niet?) en dan aan beide kanten van de kast iets erop te zetten (b.v van die gifgroene kattenogen, maar een of ander chinees teken is ook errug vet)

Weet iemand wat ik er op kan zetten? Heb ook al zitten denken aan m'n nick, maar hoe zet ik dat in godsnaam met hele wrede letters (van dat graffitistyle ofzo) erop?

ideetjes en tips ivm verfen pleaze

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Ik heb zelf ook een van mijn bogtowers metallic zwart gespoten met cd rom speler en alles erbij
gewoon motip autolak werkt goed genoeg
blanke lak erover en klaar ben je.

.

• RdB_IA
  • Niet online
dus:
-als ik autolak pak dan blijft het op het metaal en op het plastic van de voorkant gewoon goed zitten zonder primer?

-een mooi resultaat is niet moeilijk te krijgen, zonder veel spuitervaring?

-is metallic zilver achtig extra moeilijk om te spuiten. Of bijvoorbeeld goudkleurig extra glimmend?

-achteraf een blanke laklaag erop spuiten werk goed? Hebben ze dat ook gewoon bij de halfords ofzo, speciaal voor auto's, of moet ik dat ergens anders halen? (hubo..formido, karwei whatever)?

Verwijderd

Ik heb mijn kast, en alle frontjes (exclusief die ik ook van me cd-rom, floppy's afgeloopt had) lichtjes opgeschuurd, en toen met een mat zwarte spuitbus gespoten. Ziet er nu errug koel uit! Mijn hele big-tower is nu zwart!

Tipje voor bij het spuiten, Zorg altijd dat je _eerst_ naast het voorwerp dat je wil spuiten spuit, en dan naar de zijkant beweegt, zodat je erover heen gaat. Als je rechtstreeks op het voorwerp spuit, krijg je druppels!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

en eh, het binnen doen is ook niet echt handig...

ik haalde later wat spullen weg van de vloer en dacht "hmm, wat is dat raar wit verkleurd", maar je raad het al, dat was hoe de kleur hoorde te zijn :)

tijd voor verandering.

• Whizzy
  • Laatst online: 17-08 18:47
Het belangrijkste is:

1. Dat het oppervlak GOED schoon is !
2. NA het schuren dus
3. 3 of 4 DUNNE laagjes zonder druppels.

Voor de rest kun je kiezen kleur en afwerking.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

Ik heb mijn kast ook gespoten. Alles zwart behalve de lege brackets, cd-roms en diskrive. Die heb ik grijs metallic gemaakt maar dat is niet echt duidelijk te zien. Om het eerste gezicht lijkt het net alsof je die niet hebt gespoten.
Daarna heb ik er gelijk maar een paar leuke draaiknopjes opgezet om de verschillende fan's te kunnen regelen.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iemand die echt origneel wil zijn?
Een vriend van me heeft nog een half litertje cameleon verf staan, speciaal in Duitseland laten maken. Kost wel 1300 piek de liter, maar heb je wel en orginele kast :)

( ik kan het niet betalen)

Verwijderd

kluerentip
paars en oranje is echt super dude

• php
  • Niet online

php

Thermo, kan je me meer info geven over die kameleon verf? (of het mailadres van die maat van je?)
Pagina: 1