Toon posts:

nautilus start vaak niet in Xfce4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Xfce4 als window manager, maar Nautilus als filemanager, omdat ik die veel fijner vind werken dan Xffm. Tis alleen heel vaak (1 van de 3 keer) dat als ik hem start, dat ik deze melding krijg:

code:
1
Application "nautilus" has quit unexpectedly

en dan kan ik kiezen uit "close" en "restart application". Dit laatste gebeurt dan niet, ook niet als ik manueel nautilus herstart door op het icoon in m'n docker te klikken, ik moet dan eerst
code:
1
killall -s 9 nautilus
doen en dan weer op het icoon klikken, dan doet-ie het goed.

Soms is dit probleem ook totaal niet aanwezig, ik heb daarom ook geen idee waar het mee te maken heeft.

Hebben meer mensen last van deze bug (of is het iets anders) ?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gebruik je de --no-desktop optie bij het opstarten van Nautilus?

Trouwens, welke versie van Nautilus gebruik je? Je kan misschien eens upgraden?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Eventueel kun je een killall -9 uitvoeren voor het opstarten; maar raarder is inderdaad de reden waarom dit gebeurt. Ik heb dit probleem namelijk nog nooit gehad terwijl ik exact dezelfde combinatie al lange tijd naar volle tevredenheid gebruik :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik je de --no-desktop optie bij het opstarten van Nautilus?
Ja.

Ik gebruik Nautilus 2.10.1, en heb dit probleem al sinds de nautilus van gnome 2.8.. Heb intussen mijn systeem al een keer hergeinstalleerd..

Dat anderen het probleem niet kennen ligt misschien aan een andere packaging/configuratie, misschien zelf gecompileerd etc... ik gebruik voor alles de Pacman package manager (Archlinux). Ik zou eventueel even kunnen kijken of het met een andere user ook zo is, ik heb nl. de home-partitie wel laten staan tijdens de herinstall...

Dat killall -s 9 in het begin zou kunnen, ik neem aan dat je een script wil koppelen aan het icoon in de docker:

code:
1
2
killall -s 9 nautilus
nautilus --no-desktop

maar het zou wel raar zijn als dat nodig was.. Vooral ook omdat het al verscheidene versies zo is... bovendien zou dan elk venster wat je open hebt gelijk mee sluiten. Maar misschien maakt dat niet uit, ik weet even zo niet meer wat er gebeurt als er al meerdere vensters open stonden. Het gebeurde dacht ik alleen als er nog geen (zichtbare) vensters open stonden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 23:14 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij die herinstallatie, heb je toen ook je profile opgeschoond, of heb je die gewoon zo weer overgenomen? Vaak komen dit soort problemen doordat mensen hun profile meenemen van versie naar versie, vervolgens gaat er 1x wat mis en zit je bij elke volgende versie nog steeds met dezelfde problemen.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je met de profiles dir de ~/.nautilus directory ? Ik zal em es weghalen... es kijken of het uitmaakt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; ik gebruik hier ook archlinux; en dat gaat zoals vermeld perfect. In hoeverre is je probleem reproduceerbaar? Komt het altijd voor als je na de 1e keer nog een keer nautilus probeert te openen? Of heb je dit probleem soms ook de 1e keer al?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _JGC_
  • Nu online
Instellingen van Nautilus staan meestal verweven in ~/.gconf, ~/.gnome en ~/.gnome2. Probeer eerst eens met een nieuwe gebruiker of het probleem te reproduceren is.

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Ik gebruik ook XFce (4.2) en Nautilus (god weet welke versie), en ik heb recentelijk dit probleem ook gehad, maar het is bij één keer gebleven...

De reden was hoogstwaarschijnlijk dat Nautilus crashte, maar het proces niet beeindigd werd. Daardoor liepen er steeds meer Nautilus-processen (want ik bleef natuurlijk klikken ;) ) en starte de boel niet op. Dit is misschien niet echt een "reden", maar ik heb dit ook al gehad met andere programmas, dus het is wel op zn minst een verklaring.

• _JGC_
  • Nu online
Als er een dode nautilus blijft hangen, krijg je idd geen nieuwe meer gestart. Bij GNOME en mozilla wordt er gewerkt met 1 hoofdprocess die allerlei extra viewers opent. Op het moment dat je hoofdproces nog loopt, maar niet reageert, zal ie geen extra vensters kunnen openen op het moment dat je dat wilt. Een nieuw hoofdproces zal er niet gestart worden omdat er immers al eentje draait.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:05:
bedoel je met de profiles dir de ~/.nautilus directory ? Ik zal em es weghalen... es kijken of het uitmaakt.
En, werkt dat?

Ik heb dit ook ooit eens met een oudere versie gehad. Alle rotzooi in mijn home directory opruimen loste het probleem op.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Of heb je dit probleem soms ook de 1e keer al?
Het is niet echt reproduceerbaar nee. Compleet onverwacht. Ook soms de eerste keer al. Ook zijn er dagen dat het nooit voorkomt... lekker vaag dus.

Ik had de ~/.nautilus dir al verwijderd, maakte niets uit, ik zal die .gconf en .gnome2 dir nog es proberen weg te halen./
Pagina: 1