Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

naam bepaald "tuimelknop/stekker"

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-11 20:41
Ey,

ik heb hem een tijdje geleden voorbij zien komen op ut forum in un CiP..
maar ik kan um niet meer vinden.

Ik zoek een "beveiligde-tuimel-schakelaar".
zo eentje waar je eerst zo'n "klepje" naar boven klikt, en dan pas kun je de tuimel schakelaar omhoog klikken.

ik ben naar deze opzoek omdat die knop me leuk lijkt als "aan/uit" knop voor mun pc ;)

ben namlijk druk aan ut schetsen en fantaseren voor mun eigen CiP.

sorry voor dit topic,
khoop dat iemand het weet.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik denk dat ze die bij Conrad hebben.. Ik geloof bij de de knoppen of auto tune accesoirs

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
dat werkt niet, dan moet je je cookie erbij doen :>

maar je kunt een "gewone" tuimelschakelaar kopen en dan een beschermkap eroverheen
Conrad Bestnr.: 701250 - 89

Home | Elektronica & meten | Elektronica componenten | Elektromechanische onderdelen |
Schakelaars en toetsen | Tuimelschakelaars daar dus

My favorite programming language is solder.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26
Je bedoelt zo'n knop die ook in straaljagers als schietknop zitten

maar als je zo'n schakelaar gebruikt moet je hem omzetten en dan weer terug zetten (dus naar ON en dan weer naar OFF) omdat je moederbord alleen een puls nodig heeft en anders werkt het niet

@Conrad hebben ze wel losse kapjes om over een tuimelschakelaar heen te doen

de doe je dus overAfbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/s/7000_7999/7000/7010/7012/701249_BB_00_FB.EPS.gifzoiets heen Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/s/7000_7999/7000/7000/7005/700561_BB_00_FB.EPS.gif
- Kapje div. Kleuren
- Schakelaar
hebben ze bij conrad (prijs weet ik niet)

Edit: te laat |:(

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 04-09-2005 15:41 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
dat bedoel ik ook :)
bijna naamgenoot, Niejenhuis ipv Nijenhuis :P

My favorite programming language is solder.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/additional/large/spst-switch-closed.jpg is gafer, die heeft een rooie cover :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ShAd0w
ja dat bedoel ik :)

maar is dat te combineren met de "aan/uit" knop van de PC?

[edit] er zijn toch ook zo'n tuimelschakelaartjes die je "omhoog klikt", en daarna weer terug naar onder vallen... zodat ze 1 puls geven, ofniet?

[ Voor 50% gewijzigd door ShAd0w op 04-09-2005 15:52 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verzin zelf iets erop, ik denk niet dat ze die hebben... maar een stiekje, of een veertje doet wonderen!

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zie Conrad bestel nr. 700753
Zo zijn er nog wel meer te vinden.

Of dat kapje daar op past is nog maar de vraag. Kijk even in de datasheets, en kijk goed naar de maten van het kapje en de schakelaar.

• ShAd0w
_Jeffrey_ schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:03:
Zie Conrad bestel nr. 700753
Zo zijn er nog wel meer te vinden.

Of dat kapje daar op past is nog maar de vraag. Kijk even in de datasheets, en kijk goed naar de maten van het kapje en de schakelaar.
kan niet wijs worden uit de info die daar bij staat :9
geeft die 1 puls en valt hij daarna weer gwoon naar ondere of dat niet?

anders ga ik kloten met veertjes :9

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

omhoog en omlaag gooien kan ook net zogoed. anders met een condens... laat maar :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die "Schakelpos. : toets-uit-toets " geeft aan dat ie pulst. Hij zal dus weer terug vallen. Hij zal naar beide kanten gedrukt kunnen worden "toets-uit-toets".
Als he het echt 100% zeker wilt weten zal je Conrad ff moeten mailen.

Met veertjes zal het niet echt makkelijk worden. Waar wil je je veertje aan bevestigen? 1 kant zal aan het uiteinde van de knop moeten waardoor je 'm niet meer normaal kan bedienen, en de andere kant zal je aan de lucht vast moeten plakken oid :P

• ShAd0w
proberen de tuimelschakelaar open te maken. Dan aan 1 kant un veertje tussen doen..

maar volgens mij krijg je zo'n ding niet open :X

kga ze gwoon ffkes mailen... en dan post ik het hier neer ;)
zijn we allemaal wat info rijker :*)

[ Voor 30% gewijzigd door ShAd0w op 04-09-2005 21:05 ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 22:30

cdoens

Peugeot-gek

Wat je ook kan doen: Zoals je in de plaatjes al ziet, zijn de "covers" los te krijgen dan wel te demonteren. Zoek er een druk-knop-schakelaar bij en klaar ben je.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
Volgens mij noemen ze dit een kill-switch, zo'n tuimelding met een kapje erover ;)

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
geen zorgen maken over die puls, als je de bescherming naar beneden drukt, druk je de schakelaar mee naar beneden (daarvoor dienen die kapjes dus, om de schakelaar in 1 positie te houden). Vandaar ook de gebogen vorm van die dingen, om het paddeltje te begeleiden

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26
hier stond onzin

[ Voor 87% gewijzigd door ThinkPad op 01-10-2005 16:23 ]

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 10:32

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Het worden ook wel "Kill" Switches genoemd. Op het moment dat het rode (of andere kleur) kapje omhoog word gebracht kun je de schakelaar in een andere positie brengen. Op het moment dat je het kapje een zet geeft slaat het hele gebeuren terug naar rust stand.. Hij wordt dan ge-killt.. Het kapje zit met een veer die em in open stand laat staan en die em weer trg trekt.
Standaart rode zijn ongeveer 9 euro en kennen alleen aan/uit. De gene die in dit topic staat.. heeft een maak contact en een verbreek contact.

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 10:32

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Ik heb er tijden naar gezocht of ik ze bij "een" importeur kon kopen... maar ik kon er geen vinden.
Je heb ze ook met lampjes in de schakelaar.. op het moment dat je em inschakelt.. dan gaat ie branden. Enige nadeel, ze zijn van slechte kwaliteit. ik gebruik de schakelaars in mijn auto. De rode gaan het langst mee en kunnen ook tegen een stoot. De gene met lampjes en dingetjes gaan snel kapot of worden lam.

Ik mag geen reclame maken maar een auto stylings blad verkoopt ze.

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• ShAd0w
hieruit moet ik dus "concluderen", dat de "kill"-switch gebruikt kan worden als "aan-knop" van de PC?

of moet ik hem dan "meteen, zo snel mogelijk" als ik um aanzet, weer omlaag klikken?
dat zou namelijk niet idieaal zijn ;)

• FiXeR.nl
  • Niet online
ik denk 5 seconde en dan reboot je weer... probeer nu als je pc uitstaat hem aan te zetten en de knop in te houden, kijke hoe lang het duurt!

• ShAd0w
hmmz..

ga ik eens testen :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

ShAd0w schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:49:
maar is dat te combineren met de "aan/uit" knop van de PC?

[edit] er zijn toch ook zo'n tuimelschakelaartjes die je "omhoog klikt", en daarna weer terug naar onder vallen... zodat ze 1 puls geven, ofniet?
Dat soort schakelaars, die ook voor ATX-voedingen gebruikt worden, heten maakcontact- of pulsschakelaars. Wil je een maakcontact-tuimelschakelaar, dan is het in het jargon van Conrad een 'uit-toets'- of 'toets-uit-toets'-model, zoals _Jeffrey_ hierboven al zei. Openmaken kan je net zo goed meteen vergeten.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ShAd0w
wat bedoel je met:

"openmaken kan je net zo goed meteen vergeten"? :/ :?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat die dingen niet gemaakt zijn om open te kunnen: als je 'm al openkrijgt zal dat met geweld moeten, en dichtkrijgen gaat je - zeker met extra spullen d'r in - al helemaal niet lukken. Een veer die sterk genoeg is om de schakelaar te laten terugslaan is, tien tegen een, te groot om er nog bij te passen.

Koop nou gewoon een maakcontactschakelaar - die dingen kosten vier euro of zo. Kapje van Conrad erbij - ze zijn al met typenummer en al genoemd - en je hebt een mooie, en wat belangrijker is: degelijke powerswitch.

Je mag het altijd proberen hoor, maar de kans dat je hier een succesverhaal kan posten is klein. Heel erg klein :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ShAd0w
ghehehe :P
oh zo :)

was ik ook al LANG niet meer van plan :9

maar dat "maakcontactschakelaar"... bedoel je daar un tuimelschakelaar mee? of een ander schakelaartje...

srry, kben echt supr N()()B met electronica :9
kvind ut al knap dat ik mun fans kan regelen dmv 2 tuimelschakelaars (aan/uit _/-\o_ _/-\o_ )

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Jij wil een tuimelschakelaar omdat daar een kapje overheen past, en je hebt een maakcontact nodig.

Lees, zoals ik zei, eerst deze post van _Jeffrey_ eens door, ga dan naar Conrad.nl, zoek artikelnummer 701250 - 89 (zei Puch-Maxi) op en kijk bij de specificaties naar toets-uit-toets-modellen.

Vervolgens zoek je de afmetingen op om te kijken of alles past, zoek je de bijbehorende kapjes (bestelnummers ook al gegeven), en klaar. Ja? :)

Zo nee, zoek een elektroboer die nog aan service doet, want simpeler dan dit gaat het vrees ik niet worden :>

Pagina: 1