[PHP] Class verdelen over meerdere files?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik ben bezig met een site om gameservers te beheren. Nou heb ik een mooie class (Server) gemaakt die voor mij netjes allerlei info over de gameserver ophaalt. Werkt perfect. Bij 1 game. Stel dat ik in de toekomst meer games wil toevoegen, die andere (of meer) settings hebben, dan kan ik alles opnieuw gaan maken.
Wat ik eigenlijk wil doen, is een aantal functies van de class, per game in een aparte file zetten. Die file zou dan bij het aanroepen van de class (in de constructor) worden geinclude. Ik wil ze echter als onderdeel van de class kunnen gebruiken. Nou kan ik wel een extend class maken op Server, maar ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig of ik niet op een of andere manier die functies gewoon bij de Server class kan voegen, zonder moeilijk te moeten doen met parent class enzo. Weet iemand toevallig of dit mogelijk is, en zoja, hoe? Mijn boekje over PHP vertelt mij dit soort trucjes namelijk niet...

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 04-09-2005 15:11 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom werk je niet met een apart configuratiebestand?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 08:24
Wat is precies het probleem met inheritance dan? Lijkt mij juist de perfecte oplossing in dit geval. Simpelweg overerven uit Server en dan de gewenste functies overschrijven. Wil je het helemaal netjes doen, dan implementeer je ook de huidige oplossing op deze manier (het nu dus al opsplitsen in generieke code en game specifieke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Zolang je je 'configuratiebestand' waaruit je gaat overerven maar include moet dat allemaal werken zoals jij dat wilt.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik snap je probleem niet.. Je hebt een Server class voor de server... en ik neem aan een ServerList class oid als Server-collection.

Het initialiseren van de benodigde Servers kan dan toch makkelijk uit een configuratiebestand komen?

Zo niet dan ben je van begin al erg fout bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Dit los je natuurlijk op met een goede base class. Een Server klasse waarin alle variabelen en methodes zitten die voor alle games gelden. Vervolgens maak je van die klasse een uitbreiding als er een game voorkomt die wat extras vereist. Inderdaad inheritence.

EDIT: Las net pas dat je wel extends kon maken maar dat je nieuwsgierig bent naar iets anders. Echter gooi de dan de voordelen van class en inheritance het raam uit.

[ Voor 25% gewijzigd door seamus21 op 04-09-2005 16:43 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Hmm.. toch nog maar eens eerst overdenken hoe ik het precies ga doen.
In ieder geval alvast bedankt voor de suggesties

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1