Hoi allemaal,
een tijdje terug begon m'n pc opeens raar te doen,
spontaan resetten ed...op een gegeven moment de warmte verdacht en heb toen koelpasta gesmeerd..probleem opgelost..
Maar nu begon m'n PC weer moeilijk te doen, alleen dan net iets anders,
soms als ik 'm aanzette gebeurde er gewoon niks..alles gaat draaien(HD, 2 dvd's, floppy, fans)
maar, geen bios-piepje, geen beeld..alleen een constant brandend HD-lampje..
Na een aantal keer resetten pakte die weer..(stroom eraf, bios begon te gillen over onjuiste processor snelheid)
Alleen nu wilde ik vanmorgen m'n computer starten..weer hetzelfde probleem..helemaal geen POST, niks.
Dus ik dacht: ach, weer effe resetten...na flink resetten kreeg ik hem een aantal keer half aan de praat..
kreeg een mooi POST screen, bios screen met de melding dat m'n processor snelheid niet ok was,
dus ik wilde 'm underclocken..liep in 1 keer m'n bios vast...
nog keertje resetten, nu gewoon windows starten, halverwege m'n POST --> weer vastgelopen..
Ik ben nu zo'n beetje ten einde raad..
kan iemand me helpen met wat nu het probleem is, ik verdenk persoonlijk een dode processor, maar wil graag bevestiging
Alvast bedankt
specs:
-asus **** mobo
-socket A amd athlonXP 1800+
-512 MB ram(1 reepje)
-120 gig HD
ps. ik beschik helaas niet over een ander test systeem,
heb wel m'n processor even bekeken, er zit een donkerstreepje op m'n keramiek en aan die kant is de die(weet het nederlands woord niet) ook een beetje ruw...
een tijdje terug begon m'n pc opeens raar te doen,
spontaan resetten ed...op een gegeven moment de warmte verdacht en heb toen koelpasta gesmeerd..probleem opgelost..
Maar nu begon m'n PC weer moeilijk te doen, alleen dan net iets anders,
soms als ik 'm aanzette gebeurde er gewoon niks..alles gaat draaien(HD, 2 dvd's, floppy, fans)
maar, geen bios-piepje, geen beeld..alleen een constant brandend HD-lampje..
Na een aantal keer resetten pakte die weer..(stroom eraf, bios begon te gillen over onjuiste processor snelheid)
Alleen nu wilde ik vanmorgen m'n computer starten..weer hetzelfde probleem..helemaal geen POST, niks.
Dus ik dacht: ach, weer effe resetten...na flink resetten kreeg ik hem een aantal keer half aan de praat..
kreeg een mooi POST screen, bios screen met de melding dat m'n processor snelheid niet ok was,
dus ik wilde 'm underclocken..liep in 1 keer m'n bios vast...
nog keertje resetten, nu gewoon windows starten, halverwege m'n POST --> weer vastgelopen..
Ik ben nu zo'n beetje ten einde raad..
kan iemand me helpen met wat nu het probleem is, ik verdenk persoonlijk een dode processor, maar wil graag bevestiging
Alvast bedankt
specs:
-asus **** mobo
-socket A amd athlonXP 1800+
-512 MB ram(1 reepje)
-120 gig HD
ps. ik beschik helaas niet over een ander test systeem,
heb wel m'n processor even bekeken, er zit een donkerstreepje op m'n keramiek en aan die kant is de die(weet het nederlands woord niet) ook een beetje ruw...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 14:46 ]