Toon posts:

mbr probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds dat ik met norton ghost een partitie heb teruggezet ( in de tussentijd is de partieindeling veranderd) krijg ik als ik de computer niet goed afsluit norton diskcheck (no scandisk >:) ) c scant hij goed maar bij de D krijg ik een error over de bootsector/mbr het pop up scherm gaat knipperen. dan krijg ik een offset/ register fout waarde en dan start hij windows gewoon op.

alleen soms als ik meerdere dingen teglijk doe dan blijft alles hangen. meestal task» explorer. (Winbl:(ws 98 )

iemand suggesties. ik heb al gedacht aan alles eraf te flikkeren en dan met fdisk helemaal opnieuw beginnen c en d bij elkaar voegen en dan weer splitsen. ik dacht met fdisk /(een parameter om de mbr helemaal vol te maken met 0-letjes ik weet alleen niet meer welke)

Verwijderd

fdisk /mbr ben je je master boot record in ieder geval kwijt die heb je toch niet nodig bij win98 hooguit bij linux of advanced server.

Verwijderd

fdisk /mbr maakt de master boot record opnieuw aan en de mbr heb je altijd nodig want hierin staat de informatie over de indeling van je harde schijf.