Toon posts:

Opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik zeggen dat ik niet precies weet of dit nou een hardwarematig probleem is of een softwarematig. Dus ik weet niet of een kickje nodig is naar algemene software problemen.

Maar goed ik zit dus met opstartproblemen. Het begon 3 weken geleden, ik zette mijn pc aan hij kwam door de post heen. Naar het Windows Xp laadscreen, normaal doet hij daar 10 seconden over. Nu was dat 3 minuten. Het rare was dat het niet altijd gebeurde, als ik mijn pc bijv opnieuw moest opstarten dan startte hij wel in de gebruikelijke 10 seconden op. Leek me dus iets weg te hebben van een koude start.

2 weken geleden heb ik een usb irda apparaatje aangeschaft sinds dat ik die in m'n usb poort heb zitten komt mijn pc niet door de post heen. Als ik dan mijn op het reset knopje druk van m'n pc dan komt hij gewoon door de post en het rare is dan dat mijn opstartprobleem bij het laadscherm weg zijn. Hij start gewoon in 10 seconden op.

Nu vond ik dat heel irritant dat ik hele tijd op reset knop moest drukken om m'n pc op te starten. ( ik wist toen nog niet dat het aan het usb irda apparaatje lag) dus ik zoeken naar een oplossing bij het msi-forum. Daar kwam ik er dus achter dat je problemen kan hebben als er additional usb apparaten zijn ingeplugd. Dus ik plug het irda apparaat uit, hij kwam daarna gewoon door de post heen maar nu waren de 3 minuten starts weer aanwezig.

Heb meerdere malen bios reset gedaan, maar heeft telkens niet geholpen. Met een bios flash wil ik wachten aangezien dat het misschien niet oplost. ( omdat het nogal fout kan gaan)

Bij m'n mobo kreeg ik zo'n extra kaartje met usb slots. Dus daar heb ik mijn irda apparaat inzitten nu , hij komt dus gewoon door de post heen. Maar het opstarten duurt ernstig lang.

Ik heb gelezen dat dit een softwarematig probleem kan zijn, dus heb al m'n drivers van het usb apparaat verwijderd en opnieuw geinstallleerd. Geen virussen of spyware zijn er aanwezig op m'n pc. Dus ik vraag me echt af wat het kan zijn. aangezien ik me echt al heb rotgezocht..

M'n specs:

Msi k8n neo platinum 4
Amd Athlon 3000+ winchester
Nvidia gforce 6600Gt
1gb kingston value ram
Maxtor diamond max 10 200gb

Denk dat de rest niet zo relevant is.

Weet iemand misshcien een manier om dit op te lossen?