Oude versterker aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 5.764 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148943

Topicstarter
Hee, ik heb een oude versterker en wil deze graag op de pc aansluiten. Ik had gehoord dat je met een kabel, de speakeruitgang met de lineout moest verbinden. Dit snap ik niet helemaal, kan namelijk geen lineout vinden op de versterker.Hier een foto:

http://img377.imageshack.us/img377/4416/dscf00021yr.jpg

De onderste is de versterker. De bovenste is de cd-speler maar die is niet nodig.

Weten jullie misschien hoe ik deze versterker op mijn pc aan kan sluiten, en welke kabels ik er voor nodig heb? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 09:56

lytjepole

Schier?

line out van je geluidskaart aansluiten waar nu de cd speler zit aangesloten should do the trick

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Je hebt een verloopje nodig van 5pins DIN naar L en R cinch (tulp) LEt op dat je degene koopt die van de Tulp naar de DIN loopt ipv andersom. JE hebt ook verloopjes die alle 4 de signalen bevatten. Dan heb je L en R in en L en R uit. Deze plugjes zijn bijna net zo duur dus weet je 100% zeker dat je goed zit.
edit:
Als ie een gewone tulp ingang heeft en de cd-speler niet nodig is, snap ik niet waarom je hem niet gewoon daarop aansluit zoals door de anderen aangegeven :+

[ Voor 29% gewijzigd door under-world op 04-09-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149328

als je met een 3.5mm jack naar 2x Tulp kabeltje de 3.5 mm jack in de line out van de pc prikt en de tulp stekkertjes achterin je versterker prikt (rode en witte aansluiting) dan zou hij het moeten doen

(tenminste zo zit het nu bij mij en het werkt perfect :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 149328 op 04-09-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

met van DIN naar Tulp ben je er nog niet, want een gemiddelde geluidskaart heeft Jack aansluitingen.
Ik heb nog nooit directe verloopkabels van DIN naar Jack gezien, maar je zou ook kunnen gaan voor DIN-->Tulp-->Jack

Verder zou ik 'm gewoon aan AUX aansluiten, zeker niet aan Phono want die ingang is vaak extra gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Anoniem: 149328 schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:46:
als je met een 3.5mm jack naar 2x Tulp kabeltje de 3.5 mm jack in de line out van de pc prikt en de tulp stekkertjes achterin je versterker prikt (rode en witte aansluiting) dan zou hij het moeten doen
is nog maar de vraag als je al die DIN aansluitingen ziet zitten.

Koop een kabeltje van 3,5mm jack naar DIN. De 3,5mm gaat in de Line Out (groen) van de geluidskaart en de DIN gaat in de AUX van de versterker.

Werkt altijd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu 3 verschillende oplossingen gehoord, welke lijkt jullie het beste?
Anoniem: 149328 schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:46:

(tenminste zo zit het nu bij mij en het werkt perfect :) )
Die tulp stekkertjes, moeten die bij die "g" en de "d" ingangen ingeplugged worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

^ Mijn optie is ook ervan uitgaande dat ie mini-jack naar stereo tulp al heeft. Met contra en normaal willen sommigen, waaronder ikzelf, nog wel eens de fout ingaan. Blijk je een kabel te hebben die bijvoorbeeld een oude platenspeler met DIN -out met je moderne versterker verbindt. :+

[ Voor 56% gewijzigd door under-world op 04-09-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 09:56

lytjepole

Schier?

waarom niet gewoon de tulpjes waar nu de cd-speler zit gebruiken?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dreeke schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:49:
[...]

is nog maar de vraag als je al die DIN aansluitingen ziet zitten.

Koop een kabeltje van 3,5mm jack naar DIN. De 3,5mm gaat in de Line Out (groen) van de geluidskaart en de DIN gaat in de AUX van de versterker.

Werkt altijd.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik heb even een foutje gemaakt, het moet namelijk zijn Jack-->Tulp-->DIN en niet andersom.
Pagina: 1