Toon posts:

ERD maken - leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het maken van een ERD (Entity Relation Diagram) onder de knie te krijgen, echter heb ik bijna geen goede documentatie kunnen vinden waar ik dit mee zou kunnen leren. Ik hoor van meerdere dat dit niet al te moeilijk is maar zonder de juiste documentatie is dit wel erg lastig.

Weet iemand waar ik goede informatie kan vinden over het maken van ERD's?s Ik hoef zeker geen super ingewikkelde ERD's te maken maar een goede basis zou fijn zijn. Alvast bedankt!

Frank

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:40
Leen / koop een exemplaar van 'A first course in database systems'. Daarin staat stap voor stap beschreven hoe relationele databases in elkaar zitten, en hoe je ERD's maakt.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-12 13:57

Apache

amateur software devver

Misschien kan je ook eens zoeken op normaliseren, over't algemeen komt een ERD neer op je laatste normaalvorm (afhankelijk van hoe ver ja wilt gaan), 3de normaalvorm is meestal in de praktijk het eindstadium. In je ERD kan je nog wel bepaalde zaken groeperen, weet niet meer juist hoe dit noemde (is al een hele tijd geleden) maar werd iig aangeduid door rond de gegroepeerde entities een overkoepelende kader te trekken met een streepjeslijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

http://en.wikipedia.org/wiki/Entity-relationship_model

Sorry hoor, maar dit soort informatie moet je gewoon zelf kunnen vinden met Google. In Programming & Webscripting verwachten we enige basiskennis, en op zijn minst zelfwerkzaamheid in een startpost. Aangezien ik bij jou beide mis, doe ik dit topic op slot. Met bovenstaande link en de tip van CubicQ moet je er wel uit kunnen komen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.