Toon posts:

P4C800-E Deluxe + QTechnology (QT-02350G)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Qtechnology 350Wat voeding die een sjierpend geluid maakt. Om te kijken waar dit geluid vandaan komt heb ik 1 voor 1 de hardware onderdelen los gehaald en kom tot de conclusie dat de combinatie P4C800-E Deluxe moederboard en de voeding de boosdoener is.
Nu wil ik een zwaardere voeding aan gaan schaffen maar mijn vraag is kan ik er dan vanuit gaan
dat het sjierpend geluid over zal zijn? :?

Ik heb een berekening gemaakt vanuit de site (http://www.jscustompcs.com/power_supply/) waar ik de watts kan berekenen hier kom ik trouwens uit op ( 297 Watts )

Ik heb ook nog een computer met dezelfde voeding waar ik geen sjierpend geluid bij heb. Deze voeding heb ik omgebouwd in de kast waar ik wel het sjierpend geluid van krijg, ik blijf dan het sjierpend geluid behouden.

Wie kan mijn tips geven?

Alvast bedankt voor de reply ;)

D

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 01:06
Misschien ligt het dus aan je kast :? Ik heb ook een p4c800e deluxe, maar ik denk niet dat jou voeding geluid gaat maken omdat ie ruzie heeft met je moederbord ofzo...
Misschien zit er iets los in je je kast wat resoneert ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply Paazei , maar bij het testen heb ik alle hardware uit de kast gehaald ook de hele body (zijpanelen en ook de boven deksel) heb ik eraf gehaald. Ook heb ik heel even de spanning van mijn processor cooler verwijdered. (zodat ik er zeker van was dat hier het geluid ook niet vandaan komt.) Wat o wat zou dan nog kunnen rammelen (sjierpen)?

Ik heb echt het iedee dat het geluid uit de voeding komt. Ik zat zelf ook te denken aan een bios update? :?

Groetn D

Verwijderd

Dus als je je moederbord loskoppeld en alleen drives aansluit heb je het geluid niet?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 07:53

alm

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:58:
Ik heb een Qtechnology 350Wat voeding die een sjierpend geluid maakt. Om te kijken waar dit geluid vandaan komt heb ik 1 voor 1 de hardware onderdelen los gehaald en kom tot de conclusie dat de combinatie P4C800-E Deluxe moederboard en de voeding de boosdoener is.
Als de voeding dit geluid maakt dan is dat waarschijnlijk de grootste trafo die er in zit. Ik heb dat probleem ook met m'n Chieftec voeding (HPC-360-202). Helaas is het mij niet gelukt het geluid er helemaal uit te krijgen, hij doet het nu een stuk minder maar bij het opstarten is het nog een tijd hoorbaar. Als je nog garantie hebt dan raad ik aan er mee terug te gaan naar de winkel. Denk niet dat je het zelf kunt maken omdat die trafo's speciaal gemaakt worden voor de voeding...

Ik heb zelf maar een andere voeding gehaald, alleen blijkt die het niet te doen. :(

Verwijderd

Topicstarter
alm schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:16:
[...]

Als de voeding dit geluid maakt dan is dat waarschijnlijk de grootste trafo die er in zit. Ik heb dat probleem ook met m'n Chieftec voeding (HPC-360-202). Helaas is het mij niet gelukt het geluid er helemaal uit te krijgen, hij doet het nu een stuk minder maar bij het opstarten is het nog een tijd hoorbaar. Als je nog garantie hebt dan raad ik aan er mee terug te gaan naar de winkel. Denk niet dat je het zelf kunt maken omdat die trafo's speciaal gemaakt worden voor de voeding...

Ik heb zelf maar een andere voeding gehaald, alleen blijkt die het niet te doen. :(
Bedankt voor de reply alm. Ik heb besloten om inderdaad maar een nieuwe voeding te gaan kopen en wel de Nexus NX-4090, 400W. Ik heb positieve berichten gelezen van deze voeding (hier bij GoT!)
Ik weet niet als deze de stilste is en natuurlijk moet hij ook betrouwbaar zijn of weet iemand anders nog een stille voeding (met fan natuurijk!). :?

D
Pagina: 1