Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gecodeerd bestand herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn PC een stuk of 50 .JPG en .doc bestanden staan, die ik ooit eens heb gecodeerd met het 'topware' (een bedrijf van denda en Gdata software?) programmaatje 'Topsecret'.
Hiermee kon je bestanden coderen met een wachtwoord, de extensie veranderde dan van '.JPG' naar 'jpg.§$&'
Ik heb deze gecodeerde bestanden op cd gezet toen ik mijn computer ging formatteren, en daarna op mijn geformatteerde computer TopSecret weer geïnstalleerd en hetzelfde wachtwoord ingesteld. Helaas kon ik de bestanden toch niet decoderen. Toch zou ik ze graag weer terug willen hebben...

Iemand? Ik zou degene zeer dankbaar zijn... mijn mailadres is knip

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 04-09-2005 12:59 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we je gaan mailen - GoT is een forum en iedere bijdrage moet dan ook voor iedereen nuttig bijven ;)

In ieder geval - dit is heel duidelijk het omzeilen van een beveiliging en hier kunnen we niet echt aan mee werken. Ik ben bang dat als je het passwoord niet meer weet at je eventjes diep zal moeten gaan nadenken :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie en uitleg rondom mailadressen, excuses daarvoor.

En tja, ik ben het wachtwoord niet vergeten, maar het programma werkt niet meer en zit ik gewoon met een aantal gecodeerde bestanden...

toch bedankt voor de uitleg...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dan zou je het programma misschien op een andere pc kunnen proberen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:04:
Bedankt voor de reactie en uitleg rondom mailadressen, excuses daarvoor.

En tja, ik ben het wachtwoord niet vergeten, maar het programma werkt niet meer en zit ik gewoon met een aantal gecodeerde bestanden...

toch bedankt voor de uitleg...
En lukt het echt niet meer, dan zou een emailtje richting het bedrijf ook nog wel eens helpen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
@Bor en Outerpsace: Bedankt voor het meedenken. Beide heb ik al geprobeerd. Opnieuw installeren op ander pc werkte helaas niet. En het bedrijf reageert niet op mijn mail...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Backup terugzetten van de werkende opstelling? Of is die er niet? Als het bedrijf niet reageert en je de applicatie niet meer aan de praat krijgt (ook niet onder een ander OS)? zit er niet veel meer op dan de bestanden als verloren te beschouwen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
* Het pakket maakt gebruik van Rijndael, Serpent of Twofish encryptie.
* Het programma maakt een key aan. Deze heb je dus nodig om te kunnen encrypten/decrypten.
* De originele key(s) ben je kwijt.

Het is niet mogelijk om snel een nieuwe key te maken om daar mee te kunnen decrypten.
Ook al gebruik je hetzelfde password, de key zal iedere keer anders zijn, omdat er ook gebruikt wordt gemaakt van 'Random Data'. Je zal er dus niet je huidige encrypte bestanden mee kunnen decrypten

De gebruikte encryptie-methodes kraak je niet zomaar even, integendeel.
Data kan je vrijwel 100% zeker als verloren beschouwen... :/

[ Voor 4% gewijzigd door ironx op 04-09-2005 14:33 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

ironx schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:33:
* Het pakket maakt gebruik van Rijndael, Serpent of Twofish encryptie.
* Het programma maakt een key aan. Deze heb je dus nodig om te kunnen encrypten/decrypten.
* De originele key(s) ben je kwijt.

Het is niet mogelijk om snel een nieuwe key te maken om daar mee te kunnen decrypten.
Ook al gebruik je hetzelfde password, de key zal iedere keer anders zijn, omdat er ook gebruikt wordt gemaakt van 'Random Data'. Je zal er dus niet je huidige encrypte bestanden mee kunnen decrypten

De gebruikte encryptie-methodes kraak je niet zomaar even, integendeel.
Data kan je vrijwel 100% zeker als verloren beschouwen... :/
Niets aan te te voegen. Zonder secret-key geen data meer.

Misschien kun je de key terug krijgen met "getDataBack". Recovery software. Maar dan moet je wel heel goed weten waar die key staat.

[ Voor 9% gewijzigd door bolke op 05-09-2005 18:32 ]

http://www.hroling.nl

Pagina: 1