[fedora cora 2]geluidskaart installeren

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 13:20
Ik heb wat probs met het installaren van een geluidskaart. Ik ben een aardige noob op dit gebied dus weet niet welke stappen in moet ondernemen...

Ik heb de geluidskaart (sb 128 pci) erin gedaan en kudzu gedraaid. Kudzu vond hem en heeft alles geinstalleeren. Vervolgens heb ik volume control gedraaid en deze had 2 geluidskaarten:een tritech tr28602 en een ensoniq audiopci (de sb 128). Die eerste is dit een echte geluidskaart? Zo ja hoe kan ik deze deinstalleren en is het mogelijk dan de ensoniq als standaard te kiezen?

Moet ik verder nog stappen ondernemen?
MPG123 speelt wel, maar ik hoor nix
XMMS speelt niet en loopt te snel de playlist af (Of is dit een file / rechten probleem)?

Handleiding om een geluidskaart te installeren heb ik ook niet gevonden en de tritech kan ik zelf niet plaatsen. Er heeft wel eens een geluidskaart ingezeten maar welke dat was weet ik niet...

Edit:
net met soundcard detection gedaan, vindt ie ook de ensoniq, maar niet de tritech, idem voor hardeware configurator. De testsound krijg ik ook niet te horen

[ Voor 9% gewijzigd door elgringo op 04-09-2005 12:36 ]

if broken it is, fix it you should

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat je mixer niet gewoon op mute? Xmms is hoogstwaarschijnlijk een rechten probleem ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 13:20
Zwerver schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:42:
Staat je mixer niet gewoon op mute? Xmms is hoogstwaarschijnlijk een rechten probleem ;)
mixer staat alles goed, altans volume 70%, nix op mute, alles open

maar wat is die tritech dan ?

Edit:

Ik heb nu geluid met mpg123 als ik eerst detect soundacard gedaan heb...

XMMS heeft 2 sound drivers en beide doen niets, hij speelt echter wel wat ie eerst niet deed

[ Voor 24% gewijzigd door elgringo op 04-09-2005 13:14 ]

if broken it is, fix it you should