Zou bij men vriendin thuis draadloos netwerkje moeten gaan leggen, echter heb ik van Telenet niet echt verstand aangezien ik zelf met ADSL werk en dus ook beschik over een ADSL Router. Mijn vraag naar julltie toe, welke Router neem ik het beste voor Telenet? En hoe is de aansluiting juist bij Telenet? Er staat een desktop PC boven en die zou ik graag met draad nog verbonden hebben dus neem ik aan dat daar de router dan ook moet worden aangesloten? En de desktop PC beneden zou dan draadloos moeten, daar steek ik dan draadloos netwerkkaartje in, kan dat beetje kloppen?
hmm
ik zou voor linksys gaan als je draadloos wil...
bij adsl:
wag354g ofzo...
ook nog geschikt voor adsl2
dan heb je adslmodem erbij..
bij kabel:
wrt54g
en dan heb je geen adsl modem erbij
en gewoon een paar redelijke netwerkkaartjes met een antenne aan een kabeltje, 1 pc met draad eraan is altijd handig als je de boel moet configgen en draadloos wegvalt...
denk wel goed om je beveiliging (mac adres, wep/wpa, ssid broadcast uit) en je kanaal (scan eerst eens met netstumbler oid. of er meer zijn met wireless op hetzelfde kanaal, als er veel op hetzelfde kanaal zitten geeft dat storing (wegvallen, opeens op het netwerk van de buren zitten, de buren op jouw netwerk, alhoewel dat laatste met juiste beveiliging bijna onmogelijk is)
ik zou voor linksys gaan als je draadloos wil...
bij adsl:
wag354g ofzo...
ook nog geschikt voor adsl2
dan heb je adslmodem erbij..
bij kabel:
wrt54g
en dan heb je geen adsl modem erbij
en gewoon een paar redelijke netwerkkaartjes met een antenne aan een kabeltje, 1 pc met draad eraan is altijd handig als je de boel moet configgen en draadloos wegvalt...
denk wel goed om je beveiliging (mac adres, wep/wpa, ssid broadcast uit) en je kanaal (scan eerst eens met netstumbler oid. of er meer zijn met wireless op hetzelfde kanaal, als er veel op hetzelfde kanaal zitten geeft dat storing (wegvallen, opeens op het netwerk van de buren zitten, de buren op jouw netwerk, alhoewel dat laatste met juiste beveiliging bijna onmogelijk is)
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
hou er ook rekening mee dat je op hun helpdesk op weinig support mag rekening als je zelf een router zet.
dus mocht er iets mee mis lopen, dan ben je aangewezen op je eigen kennis of de handleiding.
(is het geplaatste materiaal niet van hen, dan krijg je simpelweg "no support" te horen, wat eigenlijk vrij logisch is, maar soms frusterend - tips naar oplossingen worden soms toch gegeven - tss de regels door
)
dus mocht er iets mee mis lopen, dan ben je aangewezen op je eigen kennis of de handleiding.
(is het geplaatste materiaal niet van hen, dan krijg je simpelweg "no support" te horen, wat eigenlijk vrij logisch is, maar soms frusterend - tips naar oplossingen worden soms toch gegeven - tss de regels door