Netwerkkaart drivers lopen vast & Internet draadloos delen

Pagina: 1
Acties:

• Machiel21
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02-2024
Kan ik eindelijk weer eens gebruik maken van mijn Laptop, ik windows xp installeren loopt ie vast bi apparaten installeren op 34 minuten.
Ik begon met XP Home, toen XP Pro maar dat werkte ook niet. Bios op default gezet en toen weer proberen zonder resultaat. Elke keer loopt ie vast op hetzelfde punt.

Daarna maar Win2000 proberen te installen. Dat lukte wel, ik merkte dat windows de netwerkkaart drivers niet had geïnstalleerd. Ik de nieuwste drivers downloaden, branden op cd-rw en zo naar mijn laptop. Echter bij het installen loopt de laptop vast. Ik de oude drivers geïnstalleerd, maar ook daarbij loopt ie vast.

Ik wilde toch internet op mijn laptop dus ik installeer mijn USB Wireless Adapter met de nieuwste drivers.

De situatie is als volgt. Mijn vriendin gebruikt een laptop met WinXP en is de host in het draadloos netwerk (adhoc) en dit werkt goed met WinXP --> WinXP (via mijn desktop en via dezelfde usb wireless adapter)

Maar als ik nu de usb adapter installeer op mijn laptop met Win2000 dan kan ik maar bestanden delen en niet het internet via WinXP (host) --> Win2000 (client) draadloos adhoc. En dan ook alleen maar met een onbeveiligde adhoc verbinding. Ik krijg ook geen lijst met draadloze netwerken te zien (niet via windows of het programmatje van de adapter) in Win2000.

Als laatste heb ik dan maar Linux geprobeerd (Linspire 5.0), maar dat loopt ook vast, zowel als Live (linux vanaf cd-rom) als het installeren.

Kan iemand mij dan vertellen, waarom windows wel mijn netwerkkaart ziet maar niet de drivers kan installeren en hoe ik internet kan delen via WinXP ---> Win2000 via de usb adapter en adhoc (geen router oplossingen aub). Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Over wat voor kaart hebben we het hier, en wat voor platform is die laptop? Ik heb hetzelfde gehad met een Intel 2200 minipci kaart in mijn AMD-laptop namelijk :)

En voor dat internetdelen, zie de internet delen faq :)