Toon posts:

[Website op Internet] Zit m'n router in de weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met PHP, Apache, MySQL en Mambo en website gemaakt. Nou wou ik deze op internet zetten en dat ik half gelukt. Ik heb met BulletProof FTP Server het zover gekregen dat als ik m'n eigen IP adres intyp (van de router gekregen, DNS) dat ik de site krijg. Nou is dat natuurlijk niet genoeg om dat iedereen de site moet kunnen zien...Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat de site ook zichtbaar wordt onder m'n echte (vast IP Adres van XS4ALL) IP adres zichtbaar wordt? Op GoT is niet veel te vinden en Google laat me dit keer in de steek. Ik heb Apache en PHP opgezet met een tut. van Tweakzone, maar die helpen me ook niet verder...Wie helpt me?

Verwijderd

Probeer eens te zoeken op portforwarding.....

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Hij zei dat port 21 al in gebruik was, dus heb ik poort 1234 genomen en deze ook in het router opengezet, maakt nix uit...

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:54

reiker

dan jij!

Kies eens poort 80, denk dat je daarmee al een stuk verder komt. Dit aangezien 80 de standaard poort is waar Apache op "uitzendt" :)

edit:
Of je moet je httpd.conf zo aanpassen dat Apache op poort 1234 gaat draaien, dat werkt natuurlijk ook. Maar dan moet je wel navigeren naar http://jouw-ip-adres:1234

[ Voor 43% gewijzigd door reiker op 04-09-2005 11:22 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
reiker schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:21:
Kies eens poort 80, denk dat je daarmee al een stuk verder komt. Dit aangezien 80 de standaard poort is waar Apache op "uitzendt" :)

edit:
Of je moet je httpd.conf zo aanpassen dat Apache op poort 1234 gaat draaien, dat werkt natuurlijk ook. Maar dan moet je wel navigeren naar http://jouw-ip-adres:1234
Dat zegt ie dat port 80 al in gebruik is :S

• reiker

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:22:
[...]

Dat zegt ie dat port 80 al in gebruik is :S
Hm, dan zal je router poort 80 wel gebruiken voor de webconfig. Dat kan je vast wel ergens aanpassen. Als het niet in de webconfig van het apparaat is, dan vast wel via telnet? Wat voor router heb je?

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Sweex 4 Ports router...met een speedtouch modem

• reiker

reiker

dan jij!

Hm, zitten die elkaar dan niet wat in de weg? Heb je op die speedtouch wel de routerfuncties uitgeschakeld, zodat ie dus alleen als modem werkt? Anders zou je eens die Sweex weg kunnen halen en de SpeedTouch als router kunnen gebruiken met een switch erachter. Dat maakt het geheel wel wat makkelijker.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
reiker schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:36:
Hm, zitten die elkaar dan niet wat in de weg? Heb je op die speedtouch wel de routerfuncties uitgeschakeld, zodat ie dus alleen als modem werkt? Anders zou je eens die Sweex weg kunnen halen en de SpeedTouch als router kunnen gebruiken met een switch erachter. Dat maakt het geheel wel wat makkelijker.
Die speedtouch is alleen maar een modem, zit geen router functie in...

• reiker

reiker

dan jij!

Ok, probeer dan eens om de webfunctionaliteit van je sweex naar een andere poort te zetten. Als dat niet lukt, probeer dan in de configuratiefile van je Apache aan te geven dat ie op een andere poort moet draaien. Uiteraard moet je die poort dan wel forwarden naar de pc waar Apache op draait, en bij het intikken van de url moet je ook die poort aangeven.

Zo gezegd, zo gedaan.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

BHQ

Speedtouch modem -> als het een blauwe 510 is switchje ipv. baggerrouter ertussen en dan port 80 naa r jouw machine doormappen.

Lees je eens in hoe netwerken e.d. werken, je probeert nu dus doormiddel van een FTP je site te serveren. Dit moet via Apache.
Pagina: 1