[debian] horde3 inlog problemen

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Hallo,

Ik heb op mijn server debian etch draaien (testing) en dit werkt allemaal perfect op horde3 na.
Ik heb alle installatie bestanden en tips op het internet gevolgt maar ik krijg het maar niet voor elkaar om horde3 onder een virtual host te laten draaien.

Wanneer ik naar www.mijnhost.nl/horde3 ga (via een symbolic link in mijn /var/www/) dan werkt horde3 perfect ik kan inloggen en alles doen.

Maar wanneer ik naar mijn virtual host ga mail.mijnhost.nl dan krijg ik het inlogscherm van horde vervolgens log ik in en dan zie je ook in de log's van horde dat de login successful is maar het php bestand redirect.php stuurt me dan weer terug naar de inlog pagina!

Heeft iemand een idee voor dit probleem?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk eens naar de instelling van je cookie domein, of naar het domein van de cookies zelf. (in je browser)
Ik gok dat ze gezet worden met www.mijnhost.tld. Ze worden dan dus niet terug gestuurd naar mail.mijnhost.tld.
mijnhost.tld instellen als domein, of mail.mijnhost.tld zou het probleem dan verhelpen.

• Justin_Time
Ik heb daar staan: /horde3

Een colega van me heeft daar precies dezelfde instelling en dat werkt wel met mail.host.tld

//
* What path should we set cookies to? This should match where Horde is on your webserver - if it is at /horde, then this should be '/horde'. //

Of bedoel je een ander?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Dat is het path, niet het domain...

• Justin_Time
Heb het geprobeerd om hem naar host.tlf en naar mail.host.tld en houd precies hetzelfde probleem.

Na het inloggen stuurt hij me weer terug naar de inlog pagina.

Ik zie ook in mijn URL balk dat het de correcte host pakt (mail.host.tld)

[ Voor 20% gewijzigd door Justin_Time op 06-09-2005 01:39 ]

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Kijk eens in je browser wat de gegevens van het cookie zijn. Met mozilla / firefox gaat dat redelijk eenvoudig.

• Justin_Time
Als ik probeer in te loggen krijg ik 3 cookies. Met de namen "Horde", "imp_key" en "auth_key".

Ze hebben allemaal het domain: .mail.host.tlf allemaal het path /horde3 en expires at end of session.

Zegt dit je iets?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Justin_Time schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:07:
Ze hebben allemaal het domain: .mail.host.tlf allemaal het path /horde3 en expires at end of session.
Is die punt voor 'mail' een tikfout, of staat die daar echt? Als die daar echt staat is dat het probleem...
Path mag je trouwens gewoon leeg maken, geeft een enkele keer nog wel eens problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Coen Rosdorff op 07-09-2005 02:12 ]

• Justin_Time
Dat is dan wel vreemd.. waar zou dit dan aan kunnen liggen?

PS: Een collega van me draait zelfde setup en als ik bij hem naar webmail.host.tlf gaat en zijn cookies bekijk staat er ook overal .webmail.host.tld ?

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik weet dat dit een ongelooflijke kick van een topic is, maar ik zit hier momenteel met hetzelfde probleem :?
Als ik ga kijken in mijn logs, dan vind ik enkel 'login success' terug, maar ik word telkens terug gestuurd naar de login-pagina. Deze staat op een subdomein, nl. webmail.domain.tld
Domein van de cookies is correct, os is ook debian, versie van horde is 3.1.3 en ik gebruik vhcs (2.4.7.1) om mijn domeinen aan te maken.
Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik vind nergens een error terug :?

[edit]
Ondertussen het probleem gevonden, domain van de cookies was juist, maar het path niet :X

[ Voor 9% gewijzigd door ComBax op 17-10-2006 08:27 ]

Pagina: 1