[premier]Hoe makkelijk te deinterlacen

Pagina: 1
Acties:

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025
Ik heb een flinke film gemaakt (m'n trouwerij) en ik moet deze deinterlacen. Ik doe dat op deze manier (volgens mij de enige manier in Adobe premier):

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/6322/premier010si.gif

Helaas moet ik dat doen per clip (zie pijl), dat levert een gigantisch werk op met een film van 4 uur. Als ik alles selecteer, of meer dan 1 clip selecteer, kom ik niet meer bij field options.

Nu mijn vraag; is het mogelijk om dit makkelijker te doen? Bijvoorbeeld om er 1 grote clip van te maken. en deze dan te deinterlacen. Vraag is dan, hoe doe je dat?

What the heart requires may never be understood by the mind!

• AIKANE
Ik gebruik trouwens Adobe Premier Elements.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
Waarom zou je de-interlacen? Als je van plan bent een DVD te maken die op een TV moet worden afgespeeld dan zou ik niet de-interlacen.

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Ik snap het nut van deinterlacen ook niet zo; meer van toepassing als je vreemd - lees: amerikaans ofzo - beeldmateriaal gebruikt.

In premiere pro kan je als je je montage af hebt je tijdlijn als een nieuwe clip importeren op een tweede tijdlijn. Premiere behandelt hem dan als één clip en je kan dus in één keer alles deinterlacen, mocht je dat perse willen.
Of dat trouwens in elements ook kan (meerdere sequences) weet ik niet....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• AIKANE
Aesculapius schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:13:
Ik snap het nut van deinterlacen ook niet zo; meer van toepassing als je vreemd - lees: amerikaans ofzo - beeldmateriaal gebruikt.

In premiere pro kan je als je je montage af hebt je tijdlijn als een nieuwe clip importeren op een tweede tijdlijn. Premiere behandelt hem dan als één clip en je kan dus in één keer alles deinterlacen, mocht je dat perse willen.
Of dat trouwens in elements ook kan (meerdere sequences) weet ik niet....
Ik zal dat eens proberen.

Over de vraag van deinterlacen, als ik dat namelijk niet doe heb ik dat vervelende streepjes effect bij bewegend beeld.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
streepjes effect.... check http://www.100fps.com/
daar staat exact uitgelegd wat dat is.
Pagina: 1