[XP] Dual screen - een scherm fullscreen video*

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 18:07

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb een dual-screen WinXP setup, werkt allemaal prima (met UltraMon ook taakbalkje over twee schermen), maar nu heb ik 2 dingen die ik eigenlijk wil doen wat me niet lukt:

1) mediaplayer op 1 van beide beeldschermen volledig een avi laten afspelen, terwijl ik op het andere scherm wat anders kan doen (dat lukt niet omdat het video-scherm dan niet op full-screen blijft staan, maar terugspringt naar windowed mode).

2) mediaplayer (of andere video-display-tool) het beeld over beide schermen tegelijk (1 window over twee schermen dus) laten weergeven (dat lukt niet omdat 1 van beide window-delen dan zwart blijft, zal wel iets met overlay zijn?)

Weet iemand een oplossing misschien? Thnx!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
Het 1e probleem is een "feature" van Windows Media Player, de oplossing is gewoon een ander programma gebruiken, oa Winamp en VLC blijven gewoon gemaximaliseerd

Het 2e probleem is idd de overlay die in de weg zit, die kan maar op 1 scherm weergeven (beter gezegd, hij kan een venster maar aan 1 RAMDAC toewijzen, en dus ook maar op 1 scherm weergeven.)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

1: Met vorige versies van Winamp kon je alleen een video fullscreen draaien op je primary monitor, maar met de nieuwste versie (zie meuktracker) kan je hem ook op je andere scherm weergeven :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op oudere versies van Winamp kon je ook al op een ander scherm weergeven, moest je alleen je video window naar de andere monitor toeslepen en dan pas fullscreen zetten.

(Dat was zelfs al mogelijk met 2.x met de goeie plugin :P )