Compaq ENS/P800/e

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-12 09:15
Hallo mensen,

Ik ben voor familie bezig met het installeren van een oude Compaq, P3-800. Windows 2000 draait er goed op, maar krijg alleen de netwerkkaart niet werkend. Het systeem is een klein compact systeem. Jullie kennen ze wel. Na de compaq site geraadpleegd te hebben heb ik er geen werkende driver kunnen vinden. Om wat vollediger te zijn, heb ik er Windows 2000_NL met SP4 op gezet. We willen het systeem gebruiken voor een beetje internet surfen en tekstverwerking. Maar als de netwerkkaart niet werkt, dan hebben we er weinig meer aan. Systeem werkt verder goed en geeft verder geen fouten.

Weten jullie een (alternatieve) driver, die op dit systeem wel kan werken?

Alvast bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door Ed1969 op 04-09-2005 10:16 ]

Ed1969

Verwijderd

Welke netwerkchip er in zit is afhankelijk van het specifieke model. Het is waarschijnlijk een Intel Pro maar kan ook een 3Com zijn. Het beste kan je 'm even openmaken en op de chipjes kijken of je iets herkenbaars ziet.

Wat bedoel je trouwens met niet werkende driver? Vindt Windows het een verkeerde driver of installeert 'ie wel maar werkt de kaart dan niet? Welke drivers heb je geprobeerd?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Welk exact model is het? Compaq EN/SFF ofzo? Zit er een sticker op? Zo ja, wat staat er dan PRECIES op?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

En anders heb je voor € 5 heb je een simpel realtek kaartje met drivers.

Verwijderd

In dit type zit meestal een Intel Pro 100

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-12 09:15
Mensen, bedankt voor de moeite. Ik ben gegaan voor een goedkope REALTEK netwerkkaart en het apparaat gaat als een tierelier. Ik had dus alle mogelijke drivers geprobeerd, intel, compaq, en precies het model opgezocht in de site van compaq. Dat lukte niet, met realtek wel.

Dit topic mag gesloten worden, dank je wel.

Ed1969

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-12 08:46

Korakal

Up up up!

Even ter info: een topic hoeft niet dicht als het afgerond is. Mensen kunnen later alsnog verder gaan op je vraag of meer info posten.
In dit geval zit 't iets anders; dit topic was eigenlijk niet echt nodig. Je had je eigen vraag al beantwoord, daarom heeft dit topic verder geen overlevingskans meer :P Wellicht een volgende keer even bedenken voordat je de vraag stelt... deze was wel obvious :P

Ohja, let even op je topictitel. Deze is niet echt dekkend; beter kies je voor 'Driver voor netwerkkaart in Compaq blabla onvindbaar' ofzo. :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 09-09-2005 23:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.