Toon posts:

ISDN adapter vindt geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb Dynalink 128ea werkend gehad op laptop (winxpPro) via serieel-usb adapter.
verbinding met internet zonder probleem, zelfs gedownload.
Na reboot van computer krijg ik melding;"telephone signal not detected, please check connection"en aansluitend hangt de computer.

-onder hardware "modem" al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
-driver opnieuw geinstalleerd van cdrom

probleem blijft.

Wie weet oplossing?????

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:44:
heb Dynalink 128ea werkend gehad op laptop (winxpPro) via serieel-usb adapter.
verbinding met internet zonder probleem, zelfs gedownload.
Na reboot van computer krijg ik melding;"telephone signal not detected, please check connection"en aansluitend hangt de computer.

-onder hardware "modem" al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
-driver opnieuw geinstalleerd van cdrom

probleem blijft.

Wie weet oplossing?????
Dat lijkt mij óf een kapot ISDN-kabeltje, of je modem is kapot gegaan. Je kan checken of het kabeltje goed is door even een ander ISDN-apparaat aan te sluiten. Doet die het, dan ligt het aan je modem. Kijk ook even bij de (eventuele) instellingen, sommige modems kunnen Euro-ISDN en Duitse ISDN hebben, kijk even op hij op de goede instelling staat.

Verwijderd

Topicstarter
thanx.

diagnostische gegevens van de adapter worden wel weergegeven als ik ze opvraag

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
USB-serieel convertors zijn niet 100% volwaardige seriele poorten, ze missen geloof ik een paar spanningen ergens. Maakt voor de meeste dingen niet uit, soms echter wel.

Maar goed, je zegt dat t wel gewerkt heeft... Heb je de nieuwste drivers van zowel dat seriele-usb ding als de modem?

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet je reden om zo'n oud modem op allerlij omwegen aan te willen sluiten op een nieuwe, usb-only, pc.

USB ISDN kaarten worden bij bosjes aangeboden. Scheelt je een usb-serieel kabel, en is meestal nog kleiner ook. Die dingen komen met bergen vrij, heb er hier ook nog 5 liggen, iedereen gaat naar kabel/adsl waar mogelijk.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

titelfix naar een iets meer dekkender titel...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zelf heb ik ADSL, maar maatje die ik help heeft alleen maar isdn en wil graag internetten.
Zal mettertijd wel op ADSL overstappen echter, tot die tijd ......

hij heeft gloedje nieuwe laptop gekocht en die hebben tegenwoordig blijkbaar alleen nog maar usb poorten.

misschien moet ik hem toch maar over de streep trekken om nu al over te stappen op adsl...
Pagina: 1