[Flash/Actionscript] Automatisch een slideshow opbouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Issy_X
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik wil graag in Flash iets maken zodat er automatisch een flash file wordt aangemaakt. Het is de bedoeling dat er foto's en tekst worden opgeven en dat Flash dan automatisch hiervan een slideshow maakt met de nodige transities enz. Ik heb geen idee of dit mogelijk is maar ik heb wel eens websites gezien die ook aan de hand van userinput on-the-fly flashfiles aanmaken.

Het zou helemaal geweldig zijn als flash de foto's en de tekst uit een database zou halen en vervolgens daarvan de slideshow maakt.

Is het mogelijk om zoiets te doen? En moet dit dan met actionscript ofzo?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 15:31
Actionscript/Flash, etc.... is voer voor W&G.

P&W -> W&G.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Met een beetje 'programmeer'kennis zou je dat heel goed kunnen doen met Laszlo of Flex.

edit:

Vooral het gratis vrij te gebruiken Laszlo is trouwens heel erg leuk spul :)

Klik bv. op deze link voor de code van wat je ziet als je op de volgende afbeelding klikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogbox.com/photoblox/pblox_launch_bug.png

Volgens mij komt dat al erg dicht in de buurt van wat je zoekt...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 12:47 ]

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Aangezien flash probleemloos externe jpg's kan inladen (zolang het maar geen progressive jpg's zijn) is het niet zo'n probleem om een slideshow te maken.
Er zijn behoorlijk wat tutorials te vinden op de bekende sites.

Als je het vanuit een database wil doen, zul je die database op de een of andere manier moeten aanspreken. Een leuke manier is door php een xml file te laten genereren, waarin de url's naar alle jpg's staan die je in de slideshow komen.
php kan deze gegevens uit de database halen, maar je zou bijvoorbeeld ook gewoon een folder uit kunnen lezen met php.
In dat geval heb je geen database nodig, maar kun je gewoon de foto's uploaden naar een map. met flash laad je een xml file in, die door php gegenereerd wordt aan de hand van de inhoud van die map.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams