Ik zet het maar even in dit topique omdat het (voornamelijk) game-related is (GameController KERNEL).
(@ modje: indien niet (hier) gewenst, gaarne verplaatsen
)
Het volgende is mijn probleem:
als ik een spel gespeeld heb (let wel: als het spelletje dus teneinde is en ik het spel af wil sluiten), knalt mijn Windows XP (SP2 + alle patches etc.) eruit met een BSOD.
GCKERNEL.SYS is volgens deze blauwe jongen de boosdoener.
MS heeft er (volgens de probleemoplosser) niet echt een oplossing voor daar ik iedere keer (na report) een scala aan verschillende oplossingen aangedragen krijg (BIOS upgrade, video-driver upgrade, unknown, e.a.).
Ik heb dus al wel het 1 en ander geprobeerd. Het is namelijk dit weekend begonnen (zit dit weekend bij een vriend te 'lannen') en heb niets aan software veranderd of geinstalleerd.
Geprobeerd:
Wel zaten mijn USB stekkers in andere poortjes (USB van MS Sidewinder en Logitech stuurtje), dus deze als 1e in de poorten gedaan waar ze thuis, normaal gesproken, ook in zitten.
Vervolgens mijn video drivers geupgrade van 77.72 (WHQL) naar 78.01 (WHQL).
Ook nog mijn Logitech Profiler (resident) uitgezet.
De oude versie van GCKERNEL.SYS (van SP1) terug gezet (ipv de SP2 variant).
Systeem is aangesloten aan een randaarde muurgat (lekspanning wil ook nog wel eens voor spannende gebeurtenissen zorgen
).
Niets helpt en ik wordt ook niets wijzer van ons goddelijke Google
Wie komt dit bekend voor en heeft eventueel/hopelijk een oplossing hiervoor (behalve systeem opnieuw installen
) ?.
(@ modje: indien niet (hier) gewenst, gaarne verplaatsen
Het volgende is mijn probleem:
als ik een spel gespeeld heb (let wel: als het spelletje dus teneinde is en ik het spel af wil sluiten), knalt mijn Windows XP (SP2 + alle patches etc.) eruit met een BSOD.
GCKERNEL.SYS is volgens deze blauwe jongen de boosdoener.
MS heeft er (volgens de probleemoplosser) niet echt een oplossing voor daar ik iedere keer (na report) een scala aan verschillende oplossingen aangedragen krijg (BIOS upgrade, video-driver upgrade, unknown, e.a.).
Ik heb dus al wel het 1 en ander geprobeerd. Het is namelijk dit weekend begonnen (zit dit weekend bij een vriend te 'lannen') en heb niets aan software veranderd of geinstalleerd.
Geprobeerd:
Wel zaten mijn USB stekkers in andere poortjes (USB van MS Sidewinder en Logitech stuurtje), dus deze als 1e in de poorten gedaan waar ze thuis, normaal gesproken, ook in zitten.
Vervolgens mijn video drivers geupgrade van 77.72 (WHQL) naar 78.01 (WHQL).
Ook nog mijn Logitech Profiler (resident) uitgezet.
De oude versie van GCKERNEL.SYS (van SP1) terug gezet (ipv de SP2 variant).
Systeem is aangesloten aan een randaarde muurgat (lekspanning wil ook nog wel eens voor spannende gebeurtenissen zorgen
Niets helpt en ik wordt ook niets wijzer van ons goddelijke Google
Wie komt dit bekend voor en heeft eventueel/hopelijk een oplossing hiervoor (behalve systeem opnieuw installen
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)