Overhalen tot overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik zit met heb volgende 'probleem':

Ik heb een TB900 en wil hem graag overclocken. Maar mijn vader is bang dat de processor daar onder lijdt.
Maar lijdt daar de processor ook echt onder? En wordt de levensduur aanzienlijk verkort door het overclocken? En geef graag ook een paar goede argumenten zodat ik hem kan overhalen.

Verwijderd

Gebruik goede cooling..dan neemt de levensduur niet af.. Als de temp. onder de 60 graden blijft is het goed.

Voordeel overklokken:

systeem wordt sneller zonder extra kosten
en het is leuk om te doen.
Maar ik kan je pa wel begrijpen dat ie het zegt, want in principe loopt een TB900 op 1000 mhz of nog hoger nauwelijks sneller met spellen en applicaties, maar het is wel tof natuurlijk

• Marcj
Wel met een koe }:O

Verwijderd

Yep en daar je het voor....en ook met andere programma's waarbij processorkracht vereist is..

Verwijderd

Voordeel:

1. Je pc word meer waard.
2. Hij kan een stuk harder lopen en gaat echt niet kapot.
3. 600 of 1000 mhz bijv, waarom niet doen als het gewoon kan?

Tjah lijkt me wel

Verwijderd

Verzin een leuk verhaaltje waarbij zijn favorite toepassing zwaar voordeel heeft van overclocken. Als je een progje als Motherboard monitor installeerd, kun je de temp van je cpu in de gaten houden. Als die niet te hoog is (liefst onder de 50 graden, eventueel onder de 60 graden) dan is er nix aan de hand, zeker als je een betere processorkoeler er op zet, dan zal hij eerder koeler worden. Kijk maar eens mij www.ned-cool.nl bij luchtkoeling of bij www.oc-shop.nl. Die hebben wel wat leuks...:)

• Marcj
Waarom zet AMD de processoren dan niet hoger? :?

edit:
foute zin

Verwijderd

Je hebt ook verschillende processoren. 600-700-800-900 noem maar een zijstraat. Maar normaal zijn ze gelocked. Maarja er zijn altijd mensen die weten hoe je ze wel kan overclocken. (bruggen inkleuren bijv). Tjah en waarom niet die 300 mhz meer pakken als ie het stabiel aankan?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 13:25
Op maandag 15 januari 2001 18:54 schreef Marcj het volgende:

edit:
foute zin
marketing

als AMD alleen maar 900 Mhz processoren zouden verkopen, dan zouden die duurder moeten zijn dan de 600 Mhz processoren die je nu kunt kopen, nu kunnen mensen met weinig geld een 600 kopen, en mensen met veel geld een 1200 Mhz, zodat AMD "arme" en "rijke" mensen als klant heeft en niet alleen "gewone" mensen

(moeilijk om uit te leggen zeg)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:58
MarcJ,
Omdat AMD er vanuit gaat dat je een net toereikende koeler opzet en dan moet de levensduur ook gegarandeerd zijn.

Ik kan je vader wel begrijpen. Als overklokken niet goed gebeurt, is het leven van een processor erg kort. Een van de dingen die ik hierboven niet vermeld zie, is dat door overklokken de garantie vervalt. Dit moet je ook meenemen in je overweging.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 15 januari 2001 18:54 schreef Marcj het volgende:

edit:
foute zin
G.E.L.D. :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Waarom wil je proc OCen?? :? 900 is snel zat tenzij je zware grafische applicaties gebruikt of iets in die richting dan is hoger beter. Vraag je eerst af of het voor jou echt nodig is!!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

mijn PIII700 wordt niet dramatisch warmer op 900

Inderdaad wel goed koelen/in de gaten houden

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Bovendien waarschuwen veel moederboarden (bijv Asus A7V) zelf (dmv piepjes) als de temp te hoog wordt.
Echt snel zal het niet mis gaan als je niet te extreem gaat doen.

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 18:43 schreef CB het volgende:
Gebruik goede cooling..dan neemt de levensduur niet af.. Als de temp. onder de 60 graden blijft is het goed.
Dit is maar gedeeltelijk waar: de levensduur neemt wel degelijk af. Als je van plan bent je pc 15 à 20 jaar bij te houden, zou ik het niet doen, anders wel.
Op maandag 15 januari 2001 19:05 schreef Wirf het volgende:

[..]
marketing

als AMD alleen maar 900 Mhz processoren zouden verkopen, dan zouden die duurder moeten zijn dan de 600 Mhz processoren die je nu kunt kopen, nu kunnen mensen met weinig geld een 600 kopen, en mensen met veel geld een 1200 Mhz, zodat AMD "arme" en "rijke" mensen als klant heeft en niet alleen "gewone" mensen

(moeilijk om uit te leggen zeg)
Ook dit is niet helemaal waar. Amd, en Intel nog meer, kiezen de processors die minder snel warm worden om als sterkere processoren te verkopen. Bij Intel is het nog sterker: zij nemen de coppermine-core voor zowel de P3 als de Celeron. Alleen hebben ze bij die laatste half van het L2 cache geheugen ge-disabled. De Duron en de TB hebben wel andere cores.
Pagina: 1