Toon posts:

Azureus downsnelheid afhankelijk van upsnelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ontzettende downloader (en uploader) via het programma azureus, maar nu heb ik de laatste tijd opgemerkt dat de downloadsnelheid niet meer zo snel als normaal is. (hij kan veel sneller omdat ik dat zie aan, a: de maximale snelheid van mijn breedbandsnelheid wordt niet behaalt en b: er zijn genoeg mensen die sharen waardoor de snelheid ook veel hoger zou moeten liggen)

Nu upload ik normaal altijd met 15kB/s (ik kan maar met 28kB/s uploaden max) en kon gewoon met 120/100kB/s downen, maar tegenwoordig blijft ie steken op de ingestelde uploadsnelheid! dus op download ie maar met 15kB/s. En als ik de uploadsnelheid verhoog naar 30kB/s dan gaat de download snelheid ook tot 30kB/s.

Is dit nieuw?? ik heb denk ik de nieuwste update van het programma (azureus 2.3.0.4) ligt het hieraan?? poorten veranderen helpt niet (doe ik ook regelmatig als downloadsnelheid langzaam is)

iemand hier ook last van gehad??of is dit een nieuwe eis van azureus??wat ik niet begrijp, omdat het namelijk niet uitmaakt hoe snel je upload als je maar die verhouding hoog houdt!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 15:34
Nee, dit is niet nieuw en ik heb er ook geen last van.
Wat het eerder zal zijn is dat je een torrent download met zeer weinig seeders, dan schiet het idd niet op.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Ook ik gebruik Azureus al een tijdje en het klopt dat als je maximaal upload, dat je downlaod daardoor omlaag gaat. Het beste is om ongeveer 75% van je totale uploadsneldheid te uploaden. En vergeet niet om poorten 6881 t/m 6889 te mappen ;) Dit zal je downloadsnelheid drastisch verhogen. Maar desondanks blijf je vaak afhankelijk van het aantal uploaders. Indien je de download maximaal wil benutten kan je het beste 4 of 5 torrents tegelijk downen :9

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

als ik met 30k upload en dan een bepaalde snelheid haal
en daarna mij upload verhoog tot 60k dan haal ik daarna een veel hogere snelheid qua downloaden.
dit is trouwens niets nieuws, dit was 1 1/2 jaar geleden ook al zo

ik dacht zelf dat ik de enige was, maar dat is dus niet zo

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is juist niet het geval...er zijn genoeg seeders...
verder viel me ook op dat als ik het programma opnieuw opstart de ingestelde 15kB/s uploadsnelheid verandert is in de automatische upload snelheid van 110Kb/s....das toch ook raar??iemand?

Verwijderd

Topicstarter
=>sebasR

dat is ook niet het geval want soms had ik mijn uploadsnelheid op 5Kb/s en dan haalde ik nog een downloadsnelheid van 120/100 kB/s...

maar jullie hebben ook de nieuwste versie dus??

Verwijderd

Daacuso schreef op zondag 04 september 2005 @ 01:53:
En vergeet niet om poorten 6881 t/m 6889 te mappen ;)
TCP neem ik aan? Of UDP?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Naast dat je dit ook wel met Google kunt oplossen, is dit een schopje van enkele maanden. Ik sluit het topic daarom. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.