Toon posts:

Batch bestand voor opstarten extern scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn laptop in de auto als radio ect ect
omdat ik mijn dockingstation mooi onder de hoedeplank heb gebouwd kan ik mijn laptop niet meer openklappen als hij erin zit.

Zodra ik mijn laptop in de dockingstation zet herkend hij niet automatisch mijn touchscreen.
Aan de biosinstellingen ligt het ook niet.
De enige optie is dat ik op *Fn + F10* druk of via de eigenschappen van mijn grafische kaart ga.

Zodra mijn touchscreen eenmaal heeft gezien dat mijn laptop erin zit (als ik bijv dus op Fn + F10 druk) werkt het prima. Standby op reboot geeft dan geen problemen meer.

Nu moet ik alleen ervoor zorgen dat als ik mijn laptop in mijn dockingstation zet dat hij via een batch bestand of programma autom. Fn + F10 doet.
Zat zelf te denken om met visual basic zoiets te maken en dan onder windows bij (programma - opstarten) te zetten.

Mijn OS is XP dus misschien kan ik als hij opgestart is iets autom. laten opstarten of uitvoeren (Fn + F10 of CTRL + ALT + F1

Maar als iemand nog een ander idee heeft hoor ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 02:50 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dergelijke FN toetsen kun je vaak niet via software simuleren; ik denk daarom dat je dit probleem met dergelijke software niet op kan lossen. Weet je zeker dat dit niet op te lossen is via je BIOS instellingen? Wat staan daar precies voor initialisatie-opties voor je VGA output? Verder zie je helemaal _niets_ op je externe display; of zie je je BIOS bijvoorbeeld wel? Verder lijkt me dat je laptop je externe VGA output juist wel zou moeten gebruiken op het moment dat deze aan een dockingstation hangt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:37:
Dergelijke FN toetsen kun je vaak niet via software simuleren; ik denk daarom dat je dit probleem met dergelijke software niet op kan lossen. Weet je zeker dat dit niet op te lossen is via je BIOS instellingen? Wat staan daar precies voor initialisatie-opties voor je VGA output? Verder zie je helemaal _niets_ op je externe display; of zie je je BIOS bijvoorbeeld wel? Verder lijkt me dat je laptop je externe VGA output juist wel zou moeten gebruiken op het moment dat deze aan een dockingstation hangt?
Je kunt waarschijnlijk Fn toetsen niet sofwarematig gebruiken, daarintegen ctrl + alt + f10 wel.
Ik kan in mijn Bios kiezen voor
1 internal flat panel
2 external monitor
3 auto
Dan kan ik nog de * compensation* enable of op disable zetten.

Heb alle mogelijke moeite al geprobeert maar tevergeefs.

Toevallig heeft een vriend van mij een andere fujitsu siemens waarbij het wel normaal werkt, maar kan helaas hier niets van terug vinden in zijn bios.

Ik had eigenlijk verwacht dat mijn touchsscreen direct werkte zodra ik mijn laptop (die al aan staat)
in mijn dockinstation zou zetten.

Ben echt bang dat het nooit zo gaat werken. Ga nog even kijken of ik een bios/videokaart update kan vinden, maar anders moet er een batch bestand gemaakt worden met de uitvoering (ctrl + alt + F10)