Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Daarnet was ik aan het kijken naar portofoons. Voornamelijk om deze te gaan gebruiken op de motor om te communiceren met de andere persoon op de motor.

Nu had ik opeens een ander idee, om de gsm te gebruiken. Dit is goed haalbaar aangezien iedereen wel een headsetje heeft of een BT-headset.
Maar zoals iedereen weet kost dat geld om een paar uur te bellen en dat heb ik er dan ook weer niet voor over.

Wat als je het via BT doet? Oftewel de spraak versturen via BT naar de andere telefoon. Het zou mogelijk moeten zijn om gewoon in je headset te praten en vervolgens via een applicatie deze spraak door te sturen naar de andere telefoon en visa versa.

Nu heb ik al even gezocht op google, maar daar heb ik nog niet veel gevonden. heeft iemand goede ideeën?

Het is meer een hersenspinsel en een of andere symbian-app zou het wel kunnen oplossen.

"Luie mensen worden ook moe!"

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ehh... ok, niet gepast op het gadget forum maar, wat is er mis met een paar simpele porto's?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Push-to-talk. Het is de bedoeling dat je je handen aan het stuur houd :P

Het zou veel makkelijker zijn als die applicatie automatisch gaat zenden als je begint te praten. Kan dat ook in normale portofoons eigenlijk? Maar dat kost dan weer extra geld.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Het idee zou in theorie moeten kunnen werken. Het probleem is echter dat bluetooth maar effectief is over een afstand van maximaal 10 meter. Als je buiten die afstand komt word de verbinden op den duur verbroken.

Het beste zijn gewoon die goedkope portofoons, met een beetje geluk vind je een model waar een standaard nokia compatible headsetje op gebruikt kan worden.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

hehe, een POP-poort op zo'n portofoon :P Nee dat gaat niet lukken..sterker nog; huidige generatie goedkope portofoons heeft geen eens een aansluiting meer voor koptelefoons!

Ik was met hetzelfde bezig maar dan voor brommers :) Over bluetooth had ik overigens nooit nagedacht.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Glashelder schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:29:
hehe, een POP-poort op zo'n portofoon :P Nee dat gaat niet lukken..sterker nog; huidige generatie goedkope portofoons heeft geen eens een aansluiting meer voor koptelefoons!

Ik was met hetzelfde bezig maar dan voor brommers :) Over bluetooth had ik overigens nooit nagedacht.
Ik heb het niet over een pop-poort.
Een nokia compatible poort is een gewoon 2,5mm aansluiting. Deze zijn te vinden op vrijwel alle 'gewone' nokia's die dus geen pop-poort hebben. (6600, 3310, 3330 enz). Ik weet zeker dat ze bestaan, bij de mediamarkt in groningen is een setje met deze aansluiting en het setje die een tijdje terug in de aanbieding was bij de aldi had die ook (was trouwens exact het zelfde setje alleen voor 1/2 van de prijs en een ander merkje erop)

[ Voor 20% gewijzigd door BlackMage op 03-09-2005 23:33 ]

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Glashelder schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:55:
Uhm, ik weet niet wat voor portofoons je alleen hebt gezien. Maar wij hebben bij scouting ook van die dingen dat zodra je gaat praten ze gewoon aan springen. Dus dan hoef je geen knopje of wat in te drukken (maakt wel gebruik van een headset!!)

Don't worry people, i`m a professional idiot

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Glashelder schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:55:

Het zou veel makkelijker zijn als die applicatie automatisch gaat zenden als je begint te praten. Kan dat ook in normale portofoons eigenlijk? Maar dat kost dan weer extra geld.
Nou, een paar goede porto's kosten inderdaad geld, veel geld. Maar, ik heb hier een paar Alecto's, winkelwaarde ongeveer 3 tientjes, en daar zit een headsetje bij en ze hebben nog een voice activated optie ook.
Buiten dat, als ik iemand vanaf mijn Logitech BT headsetje wil bellen moet ik ook eerst op de knop op de headset drukken voordat ik voicedialing kan beginnen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Het is dan ook de gedachte om het te gebruiken op de motor zelf, bestuurder+bijrijder.

De portofoons komen er ook wel, alleen even kijken welke wat zijn. Heb al gezien dat de alan456r erg goed zijn en worden aanbevolen.. maar die kosten dan weer een paar centjes.

"Luie mensen worden ook moe!"

Pagina: 1