Sinds een week of 2 kan ik met VPN van de UTwente geen downloads meer doen. Hiervoor heeft dit altijd vlekkeloos gewerkt. De instellingen zijn allemaal gecontroleerd en ingesteld naar de SNT helpdesk site.
Probleem:
Ik krijg wel een VPN verbinding, en kan met bijv Tarantula, Swing en Dance wél zoekresultaten krijgen, maar de bolletjes (online/offline) blijven allemaal op rood. Downloaden lukt bij géén van de sites dus.
Geprobeerd:
- Op m'n kamer in Enschede (kabel van de UT) werkt tarantula en geeft genoeg results die werken
- VPN account getest bij een vriend icm genoemde programma's, daar werkt het wel
- Zoeken op GOT, een BITter aanschieten
- Trace uitvoeren naar een pc op de UT die aanstaat, vanaf de verbinding waar het downloaden niet
lukt. De trace kan het ip-adres wel gewoon pingen.
- Firewall windows XP uitgezet
Het gekke is dat deze VPN zowel bij mijzelf als bij een andere vriend (dan eerder genoemd) niet werkt. Beiden hebben we het getweakte Speedtouch Home modem.
Voorlopige conclusies:
- Het ligt niet aan m'n account
- VPN verbinding werkt
- De search results die ik op afstand niet kan downloaden zijn op dat moment wél online
System specs:
PIV 3,2Ghz
2GB Ram
Win XP Professional
Speedtouch Home (getweakt, dus VPN verbinding voor Internet is niet nodig)
Linksys WRT54G router
Linksys wireless netwerkkaart
ISP Planet Internet
Andere systeem:
PIV 1,8Ghz
512Mb Ram
Win XP Home
Speedtouch Home (getweakt......)
INEXQ ISW054t wireless router (PC is met UTP kabel aangesloten)
Wie kan mij het verlossende antwoord geven!?
Probleem:
Ik krijg wel een VPN verbinding, en kan met bijv Tarantula, Swing en Dance wél zoekresultaten krijgen, maar de bolletjes (online/offline) blijven allemaal op rood. Downloaden lukt bij géén van de sites dus.
Geprobeerd:
- Op m'n kamer in Enschede (kabel van de UT) werkt tarantula en geeft genoeg results die werken
- VPN account getest bij een vriend icm genoemde programma's, daar werkt het wel
- Zoeken op GOT, een BITter aanschieten
- Trace uitvoeren naar een pc op de UT die aanstaat, vanaf de verbinding waar het downloaden niet
lukt. De trace kan het ip-adres wel gewoon pingen.
- Firewall windows XP uitgezet
Het gekke is dat deze VPN zowel bij mijzelf als bij een andere vriend (dan eerder genoemd) niet werkt. Beiden hebben we het getweakte Speedtouch Home modem.
Voorlopige conclusies:
- Het ligt niet aan m'n account
- VPN verbinding werkt
- De search results die ik op afstand niet kan downloaden zijn op dat moment wél online
System specs:
PIV 3,2Ghz
2GB Ram
Win XP Professional
Speedtouch Home (getweakt, dus VPN verbinding voor Internet is niet nodig)
Linksys WRT54G router
Linksys wireless netwerkkaart
ISP Planet Internet
Andere systeem:
PIV 1,8Ghz
512Mb Ram
Win XP Home
Speedtouch Home (getweakt......)
INEXQ ISW054t wireless router (PC is met UTP kabel aangesloten)
Wie kan mij het verlossende antwoord geven!?