Toon posts:

UTwente VPN, wel verbinding geen download

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of 2 kan ik met VPN van de UTwente geen downloads meer doen. Hiervoor heeft dit altijd vlekkeloos gewerkt. De instellingen zijn allemaal gecontroleerd en ingesteld naar de SNT helpdesk site.

Probleem:
Ik krijg wel een VPN verbinding, en kan met bijv Tarantula, Swing en Dance wél zoekresultaten krijgen, maar de bolletjes (online/offline) blijven allemaal op rood. Downloaden lukt bij géén van de sites dus.

Geprobeerd:
- Op m'n kamer in Enschede (kabel van de UT) werkt tarantula en geeft genoeg results die werken
- VPN account getest bij een vriend icm genoemde programma's, daar werkt het wel
- Zoeken op GOT, een BITter aanschieten
- Trace uitvoeren naar een pc op de UT die aanstaat, vanaf de verbinding waar het downloaden niet
lukt. De trace kan het ip-adres wel gewoon pingen.
- Firewall windows XP uitgezet

Het gekke is dat deze VPN zowel bij mijzelf als bij een andere vriend (dan eerder genoemd) niet werkt. Beiden hebben we het getweakte Speedtouch Home modem.

Voorlopige conclusies:
- Het ligt niet aan m'n account
- VPN verbinding werkt
- De search results die ik op afstand niet kan downloaden zijn op dat moment wél online

System specs:
PIV 3,2Ghz
2GB Ram
Win XP Professional
Speedtouch Home (getweakt, dus VPN verbinding voor Internet is niet nodig)
Linksys WRT54G router
Linksys wireless netwerkkaart
ISP Planet Internet

Andere systeem:
PIV 1,8Ghz
512Mb Ram
Win XP Home
Speedtouch Home (getweakt......)
INEXQ ISW054t wireless router (PC is met UTP kabel aangesloten)

Wie kan mij het verlossende antwoord geven!?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je zou eens kunnen proberen om ergens bij de advanced (dacht ik) properties van je verbinding de http tunnel aan / uit te vinken. Ik heb zelf ook een tijdje dit probleem gehad, en heb t door daar een beetje mee te klooien op weten te lossen toen. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:36:
je zou eens kunnen proberen om ergens bij de advanced (dacht ik) properties van je verbinding de http tunnel aan / uit te vinken. Ik heb zelf ook een tijdje dit probleem gehad, en heb t door daar een beetje mee te klooien op weten te lossen toen. :)
Buiten dat elke hulp welkom is, ben ik bang dat 't niet helpt. Het enige wat ik kan bedenken wat jij bedoelt is 'standaard gateway van het netwerk gebruiken', een functie die onder TCP/IP te vinden is. Is het wat anders dan hoor ik het graag.

Daarbij moet ik wellicht nogmaals even vermelden dat het op m'n eigen pc (buiten UT netwerk) met huidige instellingen jarenlang goed gefunctioneerd heeft!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Heb je V-Direct al geprobeerd? Misschien dat je daar wel connecties mee kan leggen? En sommige computers zijn gewoonweg niet bereikbaar al kun je ze pingen (al zijn alle computers wel erg veel).

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

die functie bedoelde ik idd. Maar prolly is het dat bij jou dan niet.....Bij mij werkte het toen wel. Anyway, wat CIStem ook al zegt, wat kan je met VDirect? dat prog werkt een stuk beter dan die losse zooi als dance en swing enzo. gewoon een volwaardig downloadprog :)

Verwijderd

ik heb wel eens ruzie gehad met vpn en v-direct... maar meer ook omdat v-direct redelijk wat geheugen vreet....

Als ik VPN heb ik meestal ruzie met mn browsers... vooral omdat de UT natuurlijk met windows netwerk zut werkt...

Als ik bij Swing zoek bijv. (meestal gebruik ik infofind) en zoek met firefox dus op het netwerk, krijg ik zowiezo de dirs niet geopend...
Ik kopieer de link van de map op de bepaalde computer waar het bestand wat ik zocht tussen staat naar IE explorer...

Dan is het heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel geduld hebben en wachten tot je het kan kopieren en derg.

Ik moet echt een andere manier van dirs openen op het UT netwerk zien te vinden...

Als ik gewoon op de kabel zit (en op een lekkere bak) dan gebruik ik dus vdirect ;)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

t is trouwens niet zozeer Vdirect die geheugen zuigt, maar meer dat h**rige java :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook met volwaardig download programma werkt het niet. Tarantula werkt erg goed, en de bolletjes worden allen groen (check online) als de server daadwerkelijk online is.

Er is gewoon écht een probleem met het wél hebben van VPN verbinding en het kunnen vinden van resultaten, maar deze niet kunnen downloaden!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 12:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ik kreeg mijn VPN alleen goed werkend, als ik dowloade via ip adres, hostname ging niet helemaal goed. Of dat dan aan de campus DNS ligt weet ik niet. Als je zoekt met tac2 dan kan je use-ip's aanvinken en komt alles goed :)

blabla

Verwijderd

Tarantula gebruikt al IP nummers

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:42:
Als ik bij Swing zoek bijv. (meestal gebruik ik infofind) en zoek met firefox dus op het netwerk, krijg ik zowiezo de dirs niet geopend...
Ik kopieer de link van de map op de bepaalde computer waar het bestand wat ik zocht tussen staat naar IE explorer...
In Firefox moet je de extentie IEview instaleren, dan kan je met rechter muisknop in swing/dance etc. zonder kopieren gelijk de shares openen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal leuk en aardig, maar het werkt nog steeds niet :(

IP adressen etc invoeren of gebruiken helpt geen fuck.

Nog oplossingen in de aanbieding, ik ben de wanhoop nabij :X

Verwijderd

Topicstarter
Wonder boven wonder werkt het nu ook op de 2 locaties waar het eerder niet lukte. Er is in de instellingen hier in ieder geval niets gewijzigd. Kennelijk werkte Planet en Versatel (?) tijdelijk even niet mee, of zat 't ergens anders in. Naja, mij hoor je d'r niet meer over. :P

Gelukkig maar, kan ik weer aan de slag :)

Evengoed bedankt voor de reacties van weleer.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 11:07 ]

Pagina: 1