Ik gebruik in een repeater een dataitem om een stuk tekst uit een MS Access database te halen. De tekst is als Memo veld opgeslagen.
Het ophalen lukt zonder problemen, alleen wordt slechts 256 karakters van de tekst weergegeven. Ik heb het op 2 manieren (zonder succes) geprobeerd:
1. In de Repeater zelf aanroepen met:
2. In een OnItemDataBound de tekst in een Label plaatsen
In de database is de tekst over de 256 tekens. Als ik dezelfde tekst via een objectReader opvraag en in een textbox plaats wordt wel de hele tekst weergegeven. De hierbij gebruikte code:
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen om de hele tekst goed weer te geven?
Het ophalen lukt zonder problemen, alleen wordt slechts 256 karakters van de tekst weergegeven. Ik heb het op 2 manieren (zonder succes) geprobeerd:
1. In de Repeater zelf aanroepen met:
Visual Basic:
1
| <%# Replace( Replace(Container.DataItem("tekst"),"`","'") ,vbCrLf,"<br>") %> |
2. In een OnItemDataBound de tekst in een Label plaatsen
Visual Basic:
1
| CType(e.Item.FindControl("TekstLabel"), Label).Text = DataBinder.Eval(e.Item.DataItem, "tekst").ToString |
In de database is de tekst over de 256 tekens. Als ik dezelfde tekst via een objectReader opvraag en in een textbox plaats wordt wel de hele tekst weergegeven. De hierbij gebruikte code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Sub FormulierVullen() dim objConn as new OleDbConnection ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" + "Data Source=" & DatabaseLocatie()) dim objSelectCmd as new OleDbCommand ("SELECT * FROM Nieuwsberichten WHERE nieuwsberichtID=" & Request.QueryString("NieuwsberichtID"), objConn) dim objSelectReader as OleDbDataReader try objConn.Open objSelectReader = objSelectCmd.ExecuteReader objSelectReader.Read NaamTextBox.Text = Replace(objSelectReader.GetString(2),"`","'") TekstTextBox.Text = Replace(objSelectReader.GetString(3),"`","'") afbeelding.imageUrl = "Images\" & Replace(objSelectReader.GetString(4),"`","'") catch ex as Exception dim status as String = "Opvragen van nieuwsbericht mislukt. Neem contact op met de beheerder van de website als deze fout zich blijft voordoen." Response.Redirect("Nieuwsberichten.aspx?status=" & status) finally objConn.Close end try End sub |
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen om de hele tekst goed weer te geven?