Weinig geluid boxen auto.

Pagina: 1
Acties:

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 23:04
Ik weet niet echt of dit hier thuishoort.
Ik heb een Mercedes E220. Het heeft 6 boxen vóór (laag, midden, hoog) en vier achter. Het probleem is dat de twee achterste boxen bijna niet hoorbaar zijn als je ze vergelijkt me de andere 8 boxen. Ik heb een JVC radio van rond de €150, niet top-notch dus. Het heeft gewoon vier uitgangen. Ik neem aan dat die gesplitst worden. Trekt nu de ene box meer dan de ander (achtersignaal wordt dus gesplitst over twee boxen) of kan mijn autoradio niet genoeg vermogen leveren? Kan het ook aan de boxen zelf liggen?

• Willson
  • Laatst online: 27-01 11:16
Je zult toch echt meer info moeten geven, willen wij je kunnen helpen...

En daar komt bij dat ik niet weet of auto onderdelen hier wel welkom zijn

• mister_S
Wat voor info heb je precies nodig. Ik weet dat auto's hier niet toegestaan zijn maar het gaat toch eigenlijk om audio.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Elke speaker heeft een ander rendement, het kan zijn dat de achterste speakers een heel laag rendement hebben.

Ook kan het aan de impedantie van de speakers liggen, als ze niet gelijk zijn kan de ene harder gaan dan de andere.

Of bij je autoradio is ingesteld dat hij voor harder speelt, dit zul je moeten nakijken.
Als er een optie bij zit waarbij je front en rear volume kunt instellen dan stel je het in en ben je van je probleem af :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ga er even van uit dat de speakers vóór via een filter lopen en dus 2 van de 4 uitgangen van je radio gebruiken. De andere 2 zijn voor je speakers achter.

Het kan zijn dat:
* je (heel suf) fader naar voren staat.
* je speakers achter niet meer helemaal goed zijn
* de bedrading niet goed meer is
* dit express zo bedoeld is; je wil juist dat je geluid van voren komt. Achter is "rear-fill".

Wise enough to play the fool

• mister_S
Hm, dus het kan aan vele dingen liggen. Ik zal is aan het testen beginnen. Kan het niet aan de autoradio zelf liggen? Of moet een middenmoot radio genoeg vermogen kunnen leveren?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
Zijn het de originele boxen ??? Dan zou het geluid goed moeten (qua volume) zijn.
Ik heb ze altijd op de originele manier aangesloten met de standaard stekkers en dat werkte altijd perfect.
Edit: zover ik weet is de wagen voorzien van de nodige scheidings filters enz, dus je hoeft niets maar aan te sluiten als de uitgang (stekkerblokken) van je radio op de stekkerblokken van de auto.
Mocht dat niet passen dan is er een verloopblokje leverbaar.
Eenvoudiger kan het niet en het klinkt nog niets eens zo verkeerd.

[ Voor 47% gewijzigd door Ad de Jong op 04-09-2005 01:30 ]

Mijn profiel op Discogs

• mister_S
Ik denk dat het gewoon de originele boxen zijn. Een vriend heeft gezegd dat de achterste boxen misschien speciaal voor bass zijn en dus niet zo veel volume leveren, maar ze leveren ook niet bijster veel bass. Zou die bewering waar kunnen zijn?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
Dat kan, het is een geluids systeem wat er in zit, dus apparte tweeters enz enz.
Kijk voor een originele set geven ze geen verkeerd geluid maar je moet ze wel kunnen horen.
Kan zijn dat het geen originele meer zijn (vorige eigenaar eruit gehaald en zo maar iets terug geplaatst misschien)
Of misschien opgeblazen.
Het is maar net wat je wil, wil je voor de honkebonke muziek van tegenwoordig waar ongeveer 100.000 watt per kanaal en het dubbele voor een sub vereist is omdat ze anders 4 straten verderop het niet goed kunnen horen kom je met zo'n setje inderdaad ietsiepietsie te kort, wil je gewoon een beetje normaal muziek luisteren dan zou zo'n radio met de standaard speakers voldoende moeten klinken/zijn.
Je zou even een andere radio kunnen proberen om te testen of andere speakers.

Mijn profiel op Discogs

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39
Is het ook niet zo dat het komt omdat je voorin zit? Het lijkt me niet prettig achterin zitten als de speakers achter hard schreeuwen voor de mensen voor namelijk...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Pagina: 1