Ik ben op dit moment een programma aan het maken welke een database heeft waar gegevens uit moeten worden gehaald, en vervolgens worden ge-emailed naar een bepaald adres.
De los staande methodes om een email te verzenden en database gegevens verkrijgen is reeds aanwezig.
Het gaat om het volgende:
Om een "body" samen te stellen van het emailtje moet ik bepaalde dingen samenstellen.
Normaal gesproken voeg je een string samen door het volgende
Dim strData as String
strData = "Hier data" & _
"Verder voor volgende regel" & _
"Laatste regel"
Zo moet die body ook samen gesteld worden, echter die regels komen uit de database, en dat aantal is vooraf onbekend.
Enig idee hoe dit als 1 emailtje kan samenvoegen ?
Ik heb geprobeerd om een array te vullen met data en dan vervolgens die naar de .body property te schrijven, dat lukt niet omdat het een string moet zijn. Tevens array.ToString geprobeerd. Maar dan krijg je als result "System.Collections.ArrayList".
Dus wat ik eigelijk wil is:
Dim strData as String
For i = 0 to intLoop
' hieroutput welke in de string beland
Next i
"Laatste regel"
Waarschijnlijk wat ik wil is heel gemakkelijk, maak weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Heeft iemand een idee ?
De los staande methodes om een email te verzenden en database gegevens verkrijgen is reeds aanwezig.
Het gaat om het volgende:
Om een "body" samen te stellen van het emailtje moet ik bepaalde dingen samenstellen.
Normaal gesproken voeg je een string samen door het volgende
Dim strData as String
"Laatste regel"
Zo moet die body ook samen gesteld worden, echter die regels komen uit de database, en dat aantal is vooraf onbekend.
Enig idee hoe dit als 1 emailtje kan samenvoegen ?
Ik heb geprobeerd om een array te vullen met data en dan vervolgens die naar de .body property te schrijven, dat lukt niet omdat het een string moet zijn. Tevens array.ToString geprobeerd. Maar dan krijg je als result "System.Collections.ArrayList".
Dus wat ik eigelijk wil is:
Dim strData as String
For i = 0 to intLoop
' hieroutput welke in de string beland
Next i
"Laatste regel"
Waarschijnlijk wat ik wil is heel gemakkelijk, maak weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Heeft iemand een idee ?
[ Voor 12% gewijzigd door MikevanEngelen op 03-09-2005 21:45 ]