Digitale TV, communicatie tussen tuner en recorder ?

Pagina: 1
Acties:

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:26

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen hetgeen mij opzich een mooi moment lijkt om dan ook meteen maar over te stappen op digitale televisie. Het ruimere zenderaanbod en de betere kwaliteit van de zenders lijkt mij een groot voordeel. Ook verwacht ik een enorme vooruitgang in de kwaliteit van de opnames die mijn HDD-recorder maakt.

Ik ben er al uit dat als ik tv wil kijken (zappen dus) en tegelijkertijd iets wil opnemen dat ik dan 2 tuners nodig heb of natuurlijk een dubbele tuner, KPN en digitenne (weinig bandbreedte en weinig zenders) hebben een dergelijke dubbele tuner. Persoonlijk zou ik liever DVB-C nemen wat in theorie mogelijk is via Caiway, zij het niet dat dit bedrijf GEEN dubbele tuners aanlevert (K*T dus).

De keuze tussen deze mogelijkheden moet ik dus nog maken maar voor mijn vraag doet het er ook niet echt toe denk ik.

Waar ik me zorgen om maak is de manier waarop mijn HDD recorder waar ik 565 keiheade euro's voor heb betaald (SONY RDR HX-910) kan communiceren met een digitale tuner een van de redenen waarvoor ik deze recorder heb aangeschaft is namenlijk het zeer eenvoudige en on screen kunnen instellen van de opnames (analoog) de recorder heeft een aparte scart ingang die speciaal bestemd is voor digitale tuners kan deze sony via deze scart zelf de juiste zender uit de tuner halen en kan ik dus met digitale tv net als nu gewoon met mijn recorder een opname instellen ? of moet ik als ik digitaal ga EN de recorder instellen EN zon stomme tuner ? dat lijkt mij namenlijk nogal omslagtig en bovendien onmogelijk om meerder opnames te plannen bbijvoorbeeld van 2030 tot 2200 een film op net 5 en dan van 2210 tot 2340 een docu op discovery zonder handmatig de tuner te moeten verzetten...

hoe werkt dit in de praktijk ? wie heeft hier ervaring mee, en kan mij het fijne hierover vertellen... ik ben dus bang dat het geld voor die HDD recorder over de balk gesmeten geld voor een miskoop is aangezien analoog het geen jaren meer gaat volhouden.

alvast bedankt,

Badderbeest :)

De enige echte