Asus Driver voor Ati x850xt pe

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
hallo tweakers :P,

hier is het probleem; ik had voordat ik een asus ati x850xt pe kocht een fx5200, en dus had ik nvidia drivers, deze om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/schoutenpaul/driver.JPG

nu heb ik alleen die bovenste verwijderd, omdat ik niet wist waar die andere 2 van waren...ik denk van me chipset, dus van me intel p4. MAAR nu het volgende, ik heb toen ik die nieuwe ati kaart had geinstalleerd, de driver van ati.com erop gezet (catalyst 5.8), maar ik wil eigenlijk die driver die ik bij de kaart kreeg erop doen, die staat op een cd'tje van asus.
Waarom? omdat die vele extra's bezit, die je kaart beter laten lopen etc. en ook iets dat VGART heet, en deze heeft iets te maken met me chipset, net als die nforce drivers van nvidia, dus nu mijn vraag (eindelijk :D), moet ik eerst die nforce drivers uninstalleren voordat ik die VGART installeer, of zorgt dit niet voor conflicten? ook wil ik dus graag weten waarvoor die nforce drivers zijn.

alvast harstikke bedankt ;)
mvg, MethodP

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08 10:15

Griffin

Is mythical

dus als ik het goed begrijp had je eerst een nvidia graka,
en nu een ATi graka, en geen clean instal gedaan

als ik jouw was zou ik maar een clean install doen.
dit is een stuk beter en komt waarschijnlijk ook nog tengoede van je prestaties.

- schijf (C) format
- windows erop
- chipset (mobo) drivers erop
- nieuwste driver van ATi catalyst
- je andere proggies.

dan weet je zeker dat er niets meer van je nvidia drivers op staat

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Complete herinstallatie van Windows is welk heel resoluut, en ook niet nodig.. Gewoon al die Nvidia software verwijderen, opnieuw opstarten, daarna Asus driver installeren voor je nieuwe Asus ATI kaart.. Ik zou wel de nieuwste driver installeren, die kan je vinden op de Asus site..

• MethodP
@Griffin, ik heb een clean install gedaan, maar alleen niet die 2 andere verwijderd, want ik d8 dat dit mss voor problemen kon zorgen, maar heb tot nu toe niets gemerkt. en ook heb ik geen zin om een totale re-install te doen...

@Inflatable, ja weet je dat cker??? :P want ergens anders werd het me niet aangeraden, en waarvoor dienen die nforce drivers dan? net als die VGART, voor een optimalisatie van de werking van de gpu met de cpu???

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MethodP schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:02:
@Griffin, ik heb een clean install gedaan, maar alleen niet die 2 andere verwijderd, want ik d8 dat dit mss voor problemen kon zorgen, maar heb tot nu toe niets gemerkt. en ook heb ik geen zin om een totale re-install te doen...

@Inflatable, ja weet je dat cker??? :P want ergens anders werd het me niet aangeraden, en waarvoor dienen die nforce drivers dan? net als die VGART, voor een optimalisatie van de werking van de gpu met de cpu???
Welk onderscheid maak je tussen een clean install en een re-install?

Verder sluit ik mij bij Inflatable aan. Een switch tussen de 2 fabrikanten hoeft geen problemen op te leveren mits je het grondig doet. ;)

• MethodP
ja, volgens jullie heb ik dus geen cleaninstall gedaan, dus ik moet al die nvidia dingen verwijderen, en dan heb ik een clean install? :)
maar ik zou graag willen weten waar die 2 onderste nforce drivers dan voor zijn, wat is hun werking?
en zou ik hier eventueel een backup van kunnen maken? of is het als ik ze verwijder de pc iig wel op gaat starten zodat ik altijd nog een systeem herstel kan uitvoeren???
ik hoor het graag van jullie ;)

• Roamor
  • Niet online
MethodP schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:41:
ja, volgens jullie heb ik dus geen cleaninstall gedaan, dus ik moet al die nvidia dingen verwijderen, en dan heb ik een clean install? :)
maar ik zou graag willen weten waar die 2 onderste nforce drivers dan voor zijn, wat is hun werking?
en zou ik hier eventueel een backup van kunnen maken? of is het als ik ze verwijder de pc iig wel op gaat starten zodat ik altijd nog een systeem herstel kan uitvoeren???
ik hoor het graag van jullie ;)
Een clean install is wat Griffin beschrijft, alle drivers worden daarbij verwijderd en dan kun je dus met een schoon systeem beginnen.

Die nforce drivers zijn ter ondersteuning van je chipset (op je mobo) en kun je gewoon weer opnieuw installeren. Een backup maken is een beetje overbodig, aangezien het toch verstandiger is om de nieuwste drivers van de website te downloaden. ;)

• MethodP
ja maar moet ik die dus nu verwijderen, of is het handig om ze te houden ter ondersteuning van me chipset?
en over die clean install, mss doe ik dat dan ook wel eens, als ik overstap op longhorn of vista ofzo...:P

• Roamor
  • Niet online
MethodP schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:04:
ja maar moet ik die dus nu verwijderen, of is het handig om ze te houden ter ondersteuning van me chipset?
en over die clean install, mss doe ik dat dan ook wel eens, als ik overstap op longhorn of vista ofzo...:P
Die worden bij je format verwijderd. Drivers zijn ter ondersteuning van de samenwerking tussen OS en je hardware.

Maar zolang je geen rare problemen krijgt met je videokaart, is een clean install niet nodig. Die chipset drivers van nvidia hebben niets met je videokaart te doen, alleen voor de ondersteuning van je chipset.

• MethodP
oke ik kan dus zonder die 2 onderste nforce drivers te uninstalleren die VGART van asus voor me intel chipset installeren?

• Roamor
  • Niet online
MethodP schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:25:
oke ik kan dus zonder die 2 onderste nforce drivers te uninstalleren die VGART van asus voor me intel chipset installeren?
Kan je misschien iets vertellen over die Vgart driver? Wat hij bijvoorbeeld zou moeten doen? Als ik namelijk Google, zie ik alleen een driver uit 2002?

• MethodP
ja is goed ik citeer van de cd van asus:

"Dit item installeert INF-bestanden die het besturingssysteem laten weten hoe het de chipset correct moet configureren voor specifieke functies, zoals PCI-E en AGP"

dat is dus VGART, van Asus, en ook zit er bij dat software gebeuren een Enhanced driver van asus, die ook de kaart beter laat lopen, dit allemaal voor betere prestaties, wat je ook kunt verw88 van asus, die is daar aardig goed in...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

MethodP schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:48:
ja is goed ik citeer van de cd van asus:

"Dit item installeert INF-bestanden die het besturingssysteem laten weten hoe het de chipset correct moet configureren voor specifieke functies, zoals PCI-E en AGP"

dat is dus VGART, van Asus, en ook zit er bij dat software gebeuren een Enhanced driver van asus, die ook de kaart beter laat lopen, dit allemaal voor betere prestaties, wat je ook kunt verw88 van asus, die is daar aardig goed in...
een goede methode hierop is om eerst de Asus drivers te installeren ( met dus alle extra functies ) en aangezien Asus niet altijd meeloopt met het updaten van hun drivers er over de laatste ati drivers installeren. Dan heb je zowel de laatste drivers als de Asus tools tot je beschikking :-)

There is no place like ::1

Pagina: 1