Bas/spraak uitgang 5.1 kaart omgewisseld.

Pagina: 1
Acties:

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb een vaag probleem.
De subwoofer- en centeruitgang op mijn geluidskaart is door een onbekende reden omgewisseld.
Als ik de stekker van de subwoofer/centerspeaker in de geluidskaart stop, komen de bastonen uit de centerspeaker en is de subwoofer stil.
Ik heb het nu 'opgelost' door de sub-/centerstekker er half in te steken waardoor het center-kanaal toch nog uit de centerspeaker komt en de sub stil blijft.
Echter zie ik liever een oplossing voor het probleem, zodat ik niet altijd hoef te pielen aan die kabels als ik eens tegen mijn pc heb geschopt en ze door de war zitten.

Ik denk dat het ergens aan de software ligt, dus dat er ergens wat fout ingesteld is.
Ik heb echter windows al eens opnieuw geïnstalleerd (inclusief drivers van de geluidskaart) maar het probleem bleef.

Specs:
• Sweex geluidskaart (precieze specs weet ik niet, maar hij lijkt op onderstaande.)
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix//prodpic/120x120/k/kk-v84.jpg
• Speakersetje: Philips A5.600/00D
Afbeeldingslocatie: http://www.srtecnologie.it/A5-600-MR.jpg

PS. Als iemand programmatjes weet/heeft om die plug softwarematig weer om te draaien, is dat ook welkom.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:23

Coldcat

HODL

ik kreeg bij mijn 5.1 set een kabeltje dat de center-sub verwisseld. Ik moet nu gaan maar mocht je er niet uit komen dan help ik je morgen verder.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Boschjesman
Coldcat schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:38:
ik kreeg bij mijn 5.1 set een kabeltje dat de center-sub verwisseld. Ik moet nu gaan maar mocht je er niet uit komen dan help ik je morgen verder.
Goed idee.
Ik zoek dan (waarschijnlijk) een kabeltje (M -> F) met mini-jack pluggetjes die de center/sub of links/rechts verwisselt.
Zou zoiets ook in de winkel te koop zijn?

Ik kan misschien ook een female mini-jack -> 2 tulp en een male mini-jack -> dual tulp kopen, en deze 2 in elkaar steken zodat ik hetzelfde bereik. Alleen vraag ik me dan af of ik niet te veel signaal verlies.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh hoor daar verlies je geen singaal mee

Iperf

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Gewoon zelf de soldeerbout erbij pakken met wat connectortjes en de juiste verbinden lijkt me de beste oplossing.

• Coldcat

Coldcat

HODL

ik heb zo'n stekkertje (excusus voor de slechte kwaliteit)

Afbeeldingslocatie: http://www.traguardo.nl/123.JPG

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je geluidskaart gebruik maakt van de Realtek AC'97 chipset, kun je dat gewoon instellen ergens in configuratiescherm.

offtopic:
Heerlijke geluidset van Philips, he? Heb hem zelf ook. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jckx op 04-09-2005 09:20 ]

• Boschjesman
Coldcat schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:16:
ik heb zo'n stekkertje (excusus voor de slechte kwaliteit)

[afbeelding]
Gebruik je deze zelf?
Zo niet, wil ik je er best vanaf helpen. O-).
Br3zip schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:19:
Als je geluidskaart gebruik maakt van de Realtek AC'97 chipset, kun je dat gewoon instellen ergens in configuratiescherm.
Helaas niet. Ik heb wel een AC3(?) plugin, maar bij mijn versie daarvan zie ik geen opties om dat te wijzigen.
offtopic:
Heerlijke geluidset van Philips, he? Heb hem zelf ook. :)
offtopic:
Inderdaad heerlijk geluid, zeker voor die prijs. O+. Al vinden de buren soms van niet. >:).

• Coldcat

Coldcat

HODL

ik hou hem er maar bij aangezien ik heb in de toekomst misschien wel eens nodig kan hebben bij een nieuwe pc.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kijk eens heel goed op je geluidskaart, ik heb een Sweex 5.1 ding waar een "Center/sub" jumper op zit. Zet ik die om, zijn de twee kanalen verwisseld. Misschien vind jij er ook eentje :)

Hier stond een dode link.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
Lol je kan dat gewoon bij start>progams>accesoires>entertainment>volumecontrol doen. Gewoon bij je center of sub op advanced options en dan omkeren oid.

• Boschjesman
strandbal schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:37:
Kijk eens heel goed op je geluidskaart, ik heb een Sweex 5.1 ding waar een "Center/sub" jumper op zit. Zet ik die om, zijn de twee kanalen verwisseld. Misschien vind jij er ook eentje :)
Dank je Strandbal,
Jumper gevonden, en nu doet ie het normaal. :)
Pagina: 1